Inlägg från: Årsskiftet |Visa alla inlägg
  • Årsskiftet

Vad gör ni åt sendrag?

Jag har läst att det är väldigt vanligt med sendrag under graviteten men jag undrar vad ni som får sendrag gör åt det? När sendraget håller på alltså. Jag tycker att jag är ganska smärttålig men jag ska ärligt säga att jag skriker rakt ut när jag får dessa sendrag. Som tur är får jag dem väldigt sällan, kanske vartredje vecka eller så men det kvittar ju att det är sällan när det gör så FRUKTANSVÄRT ont! Har aldrig varit med om liknande sendrag. Hela smalbenet krampar o det håller på ganska länge också. FY.

• Svar på tråden Vad gör ni åt sendrag?
  • Årsskiftet

Oj... Jag blir riktigt imponerad över att ni kan röra era ben! Jag kan då absolut inte ens röra mitt ben när jag får sendrag. Det är absolut den jävligaste fysiksa smärta jag varit med om. O då har jag ändå varit med om en hel del fysisk smärta.

• Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 21:47:14 följande:

hejjj vad menar du med sendrag ??..typ 2-3 ggr om dagen känns de som om benet ska åka av uppifrån e det sendrag??
    Hmm, ja hur ska man förklara det.. Det känns som att hela benet krampar o det gör fruktansvärt ont! Kan verkligen inte förklara det bättre än så. Kanske någon annan kan? :)
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 21:51:15 följande:
    Jag brukar vakna av de på nätterna ibland. Det är bara att spänna ut hela benet, trots att det gör skitont. Det släpper, promise Hur gör du nu då?
    Haha, ja du. Jag skriker o försöker andas igenom smärtan. haha, jag kanske är en mes ändå? Ska prova dina tips nästa gång men jag bävar! :)
  • Årsskiftet
    JagÄrMamma skrev 2008-10-03 21:50:50 följande:
    Det hjälper inte för mig att bara ställa mig upp, vinkla foten osv.Jag går o går o går, runt, runt i lägenheten tills det släpper + en stund till (annars kommer det tillbaka direkt).Lagom kul då min kramp alltid kommer nattetid.Snart är det små stigar i golvet här...
    Som sagt jag blir imponerad att ni tar er någonstans. Jag tvivlar på att mitt ben ens skulle bära mig när det håller på som värst. Men jag ska prova!
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 21:53:31 följande:
    Du väntar alltså bara tills det gått över? :O
    Ja. Kan inte tänka mig att göra något annat samtidigt som jag inte heller kan tänka mig att inget göra. Därför ska jag försöka prova era tips.
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 21:56:18 följande:
    Oohh shit. Hur länge brukar det sitta i?
    Svårt att svara på. Det känns ju som en evighet förstås men i real tid kanske det handlar om... en minut?
  • Årsskiftet

Jag är förörvigt i vecka 28 o bävar för att ha det så här i flera veckor till.

• Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:00:42 följande:
    Aajj vad ont du måste ha :/ Hoppas nåt av knepen hjälper dig iallafall :)
    Ja det gör sjukt ont. Men jag ska prova dina o de andras tips. Tack för hjälpen o lycka till med kommande bebis (anvundas dig som inte alls har lika lång tid kvar som mig. Tjuvtittade nyss ;))
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:03:34 följande:
    hihi :D jaa snart dags!
    :) Som sagt, avundsjuk jag blir så avundsjuk.. :)
  • Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:05:46 följande:

hur snart e det dags för er... själv har jag panik., min bf var 21 sep... men han vill inte ut ó ja har inga värkar börjar bli galen
    Åh jag förstår det! :) Jag kommer inte att föda på övertid i alla fall o det är jag glad över. Förstår att du måste vara frusterad nu. Men nu måste han ju komma snart :)
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:05:19 följande:
    Fast jag har haft senadrag till och från även innan graviditeten. Men det har alltid funkat med att spänna. :)
    Då SKA det fungera för mig också. Orkar inte med många såna sendrag till. Har ju ont efter dem i flera timmar efteråt.
  • Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:09:45 följande:

hur vet du att du inte ska över?? ska du ha kejsarsnitt?? de ska sätta igång mig på måndag om ja inte föder innan det
    ja det antagligen blir det för mig. Skönt att veta att du inte behöver vänta längre än så i alla fall! Skönt han måste ha det där inne som inte vill komma ut :)
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:09:18 följande:
    Jag oxå Som träningsvärk!
    Precis så! Det är väl iof kanske inget negativit. För det är ju absolut den enda träningsvärk min kropp får känna just nu :)
  • Årsskiftet
    Edwina skrev 2008-10-03 22:13:26 följande:
    Jag håller på att få sendrag nästan varje natt och innan det brutit ut riktigt funkar det att vinkla foten uppåt eller ställa sig för att häva det. Men härom veckan fick jag ett sånt där sendrag som inte gick att häva och det gör så fruktansvärt jäkla asont rent ut sagt! Jag provade att vinkla foten men den vart helt stel och gick inte att vinkla upp. Jag ställde mig upp och det gick inte heller det var som att stå på tå, det släppte inte. Tillslut skrek jag bara rakt ut (mitt i natten) till sambon: - Sendrag -Bänd foten!!! Så han lixom knäckte till den i rätt läge igen och det släppte äntligen, såååå skönt! Sen var hela vaden som för kort och jag kunde inte trampa ner foten på hela dagen utan gick på tå och haltade
    hahaha, förlåt att jag skrattar. Jag VET verkligen att det gör skitont men detta låter vekligen som mig :) Den varianten ska jag också prova :)
  • Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:13:03 följande:

Svar på #32hahaha jooo jag tror att ja har gjort de för bekvämt för honom.. de e helllllllttttt sjukt.. ja trodde ja skulle föda innan..vet du om de e pojk elr flicka??
    Haha, ja du måste ju ha gjort det :)
Svar på tråden Vad gör ni åt sendrag?