Inlägg från: Yummie |Visa alla inlägg
  • Yummie

Urinvägsinfektion.

Tranbärsjuice är jättebra och då den osötade! Tranbärskapslar är också bra att äta. Finns på häloskostbutiken Life. Har själv haft massa problem och dessa två produkter har hjälpt mig enormt. Sen är det jätteviktigt att kissa och tvätta sig efter sex samt ta en tranbärskapsel innan sängsdax eller efter sex.

• Yummie

Man späder ut den med vatten. Smakar som saft. Det står på förpackningen hur mkt man ska späda ut den.

• Yummie

Samma här. Den är god och släcker törsten bra.

mimmi 1 skrev 2008-10-05 22:25:18 följande:

ja,den är sur, men inte så jätte ändå, jag tycker den är god..mycket värre är det att få i sej äppelcidervinäger...Jag blandar tranbärsdrickan ganska stark, och tar kallt vatten, och jag tycker den är läskande.
  • Yummie

Jag har hört att det inte är bra att ha för mkt socker i urinen eftersom bakterier trivs då bättre därför har jag alltid kört på sockerfri och kommer även fortsätta med det.

• Yummie

Ifall du lider av återkommande smärtsamma urinvägsinfektioner så kan du ju testa att dricka sockerhaltiga drycker i mängder och se hur det känns.
    Jag talar av egen erfarenhet då jag lidit något så fruktansvärt av ett antal smärtsamma urinvägsinfekioner genom året och har fått rådet av många med liknande problem att utesluta socker när jag har en infektion, och det har hjälpt mig! Man måste göra urinen sur för att inte låta bakterierna få större fäste och surt blir det knappast med sockerhaltiga drycker.

• Yummie

Nej, jag har inte svamp. Men sök på urinvägsinfekion + tranbärsjuice så kommer du få upp massa info hur bra det är att försura urinen när man lider av en urinvägsinfektion.

• Yummie

Varför har då urinvägsinfekionen blivit värre och gjort ännu ondare när jag ej druckit osockrat? Men när jag sen bytt till osockrat så har det hjälpt direkt. Ingen kommer någonsin få mig att göra/tro annat. För mig hjälper bara osockrat därför är det just det jag rekommenderar andra med liknande problem.

• Yummie

Orkar inte diskutera mer med dig. Ingen har någonsin sagt att jag har fel eller inte tagit mig på allvar. De har snarare varit tacksamma för mina tips. Jag har aldrig hävdat att det finns någon kemisk förklaring. Jag skrev att jag HÖRT. Och sen har jag inte skrivit någonstans att det MÅSTE vara osockrat. Ser inte ordet måste någonstans i mina inlägg.
    Du behöver inte läxa upp mig med dina forskningar. Totalt ointressant för jag kan ta reda på saker och ting själv. Fortsätt dricka din sockrade. Jag kommer fortsätta med min osockrade!

• Yummie

Dessa råd har jag alltid fått av läkare:

Sitt inte på kalla underlag.
    Kissa OFTA, håll dig aldrig.
    Använd trosor i naturmaterial.
    Tvätta alltid efter att ha gjort nr 2. (Räcker med att bara duscha av)
    Kissa och tvätta alltid efter sex.
    Inte blanda hål vid sex. Dvs gå ej från analt till vaginalt. Gäller likaså fingrar.

Något jag har observerat en gång är att jag fått ont efter att ha ätit vindruvor. Vet såklart inte om det var av det, men har slutat äta det nu och har inga besvär sen dess.
    Följer även noggrant alla ovanstående råd. Dricker även en kopp tranbärste innan sovdax några ggr i veckan. Ibland kör jag också en förebyggande kur med tranbärskapslar.

• Yummie

Jag dricker den också lite starkare. Ska kolla på min Ica i veckan när jag ska handla vad den kostar nu för tiden.

Svar på tråden Urinvägsinfektion.