Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Urinvägsinfektion.

Köp tranbärsdricka på ica eller coop, finns enliters, både sötad o osötad. välj den osötade, den är dyr,( uppemot 80:- nu) men den är koncentrerad, och det blir iallafall ett billigare literpris, än om man köper färdigblandad. och den har bättre verkan, eftersom man väljer koncentrationen själv.

Tranbär har en annan unik verkan än att göra urinen sur,(som citron, och äppelcidervinäger) nämnligen att den gör att bakterier inte fäster i urinvägarna och i urinblåsan, utan att man kissar ut dem.

Jag dricker ett glas tranbärsdricka varje kväll, och gör den starkare än man ska, jag tar 1/3 tranbär ibland 1/2.. resten vatten i ett dricksglas.

detta är förebyggande, men i sommras kände jag att en UVI var på väg.. det luktade.. ni-vet-hur.. om urinen, och jag kände en anings trängningar.. men det försvann efter ett par dagar, med tranbärsdricka, tro det eller ej.. jag har , innan jag började med tranbärsdricka, haft uvi flera gånger per år...

Det finns åxå ett naturpreparat som heter viraway,(säljs bla. på bodystore på nätet) gjord på olivbladsextrakt, och de är superbra mot just uvi, de har jag alltid hemma, och tar, tillsammans med tranbärsdrickan när jag känner att det håller på att blomma ut en uvi.. och,peppar,peppar, det är länge sen jag var tvungen att äta antibiotika mot UVI.

men har det gått för långt, och man har rediga besvär, så hjälper ju inget annat än att gå till doktorn

• mimmi 1

ja, det får du göra blanda den lite starkare än man ska.. och köp den osötade koncentrerade från B&P, 1-liters förpackning,(socker främjar ju bakterier)
    finns bla. på ica.

• mimmi 1

den koncentrerade tranbärsdrickan är helt outstanding!

man dricker den inte bara för att den är sur,(som citron o äppelcidervinäger) utan den har en unik egenskap, nämnligen att den har något ämne i sej som gör att bakterierna har svårt för att fästa i urinvägarna.. och man kissar ut dom...

har man ständigt återkommande uvi, så blandar man drickan starkare än man ska, och dricker några gånger över dagaen och alltid innan sänggående... jag brukar ta nästan 50/50

men jag förstår om några provat utspädd, drickfärdig tranbärsjuice, utan resultat på uvi, för den är alldeles för svag!

• mimmi 1

ja,den är sur, men inte så jätte ändå, jag tycker den är god..
    mycket värre är det att få i sej äppelcidervinäger...

Jag blandar tranbärsdrickan ganska stark, och tar kallt vatten, och jag tycker den är läskande.

• mimmi 1
    Yummie skrev 2008-10-05 22:28:15 följande:
    Denna rekommenderar jag varmt! www.gymgrossisten.com/bilder/artiklar/A3835-2...Finns på både Ica och Life, fast på Ica är den billigare.
    Gör inte samma tabbe som jag bara.. jämförde priset, och beställde på bodystore eller gymgrossisten , det är samma, för den var billigare än på ica, MEN det var bara en halv liter i den mot en liter på ica!!

M;en det är just B&P tranbärsdricka, den osötade, som är så bra!
  • mimmi 1

varför tycker någon att man ska välja den sockrade??
    den osötade är inte sur alls, den är väldigt läskande, och socker är väl aldrig nyttigt??

• mimmi 1

kanske inte det, men socker är näring till bakterier, eller hur?
    därav rådet att välja den osötade...

• mimmi 1

Det låter ju vettigt det du skriver.. men den osötade stannar kvar hos mej iallafall

• mimmi 1

Yummie.. jag vill nog hålla med dej

• mimmi 1
    Malinx skrev 2008-10-06 21:33:30 följande:
    Märket jokk juice har ju både konsentrerad samt färdig blandad juice finns i smaker som tranbär och lingon och jag tror det finna tranbär o hallon är lite osäker på den sista smaken dock.Lycka tillMen du köp hem te från hälsokost......
    har för mej att jag jämfört olika sorter nångång, kollat på mängden tranbär i koncentrationen, och kom nog fram till att det var B&P som var den som var starkast, så även om en liter är dyr, så blir den ändå billigare om man ser till innehållet...

nu kan jag ha fel, men tror inte det
  • mimmi 1

Tycker du? vad har han köpt för sort?

men smaken är ju olika... hoppas att du vänjer dej då. för det är verkligen verksamt!
    Ta bara och klunka i dej, och sedan sköljer du munnen med vatten eller nåt

• mimmi 1

mimmi 1 skrev 2008-10-06 22:24:35 följande:

Tycker du? vad har han köpt för sort? men smaken är ju olika... hoppas att du vänjer dej då. för det är verkligen verksamt!Ta bara och klunka i dej, och sedan sköljer du munnen med vatten eller nåt
    svar på pikaur`s inlägg...
  • mimmi 1

finnerödja.. är den drickfärdig?
    köp koncentrerad nästa gång.. då kan du ta mindre mångd, men mer koncentrerad, och så dricker du vatten sen...

• mimmi 1

... välj B&P Tranbärsdricka, koncentrerad.. den har största mängden verksamma ämnen... finns i fyrkantiga litersförpackningar,

• mimmi 1

men hej88... får du ingen hjälp?? det låter ju helt sjukt hur du har det!

det är väl inte normalt att tvätta sej två ggr om dan för att inte få UVI?
    heller inte normalt att måsta gå i cellibat?
    Att tvätta sej med olja brukar ju rekommenderas till de med sköra slemhinnor, dvs. när man kommit i klimakteriet...

Däremot använder vi alltid Lactasyd, den är Ph-neutral och bra till underlivet, båda jag min man och mina två tonårsbarn...

Stringtosor och alkohol kan man ju klara sej utan

Jag argumenterar absolut inte emot dej, du vet ju hur du har det, men det var bara en reflektion från min sida

hoppas du får hjälp, jag rekommenderar homeopat....

• mimmi 1

det är en typisk sån där" - det- du -trodde-var-sant-men-som-är-fel" -grej, att man FÅR uvi för att man sitter kallt... UVI kommer av baktrier, och dessa bildas inte av att man är kall! däremot så känns dom vid, om man redan har dom i kroppen, om man är kall!!

detsamma med förkylning, man blir inte förkyld av att frysa, men är förkylningen redan på G, så känner man den ju ommanfrusit...

Tänk att vårdcentralerna verkar vara lika kassa överallt i landet
    Överhopade med inkompetenta typer, som tror man söker sej dit för att man inte har nåt annan att göra! blir ofta dåligt bemött, osv. vad ska vi ta oss till?? skattevägra??

• mimmi 1

jag har inget emot utlänningar i vården.. de kan säkert sin sak, MEN.. dom måste ju få gå svenskundervisning innan de börjar här... man måste ju förstå vad dom säger!! tänk på alla gammlingar som dessutom hör dåligt!!

• mimmi 1

vill bara säga att man vänjer sej verkligen med tranbärsdrickan,(som är ännu bättre än kapslarna) från början klunkade jag i mej den och sköljde munnen med vatten sen, men nu tycker jag den är god verkligen läskande.. och ändå tar jag mycket starkare koncentration än man ska....

men såg i går att den blivit ruggigt dyr.. kostar 89:- nu för en liter, den osötade, men den sötade kostade 84:- konstigt??
    tycker inte alls det är länge sedan den kostade 69:- ??
    har nån hittat den billigare och i så fall var?

men som sagt, eftersom den är koncentrerad så blir literpriset ändå inte dyrare jämfört med om man köper färdigblandad.
    och så kan man dricka den lite starkare, om man känner att uvi är på väg = snabbare resultat

• mimmi 1

Pikaur: finnerödjas är väl drickfärdig?

• mimmi 1

Då är det ungefär samma literpris som B&P, eftersom den ger 5 liter färdig dryck, och kostar 89:- köper man 5 liter finnerödja så blir det 90:-....
    Lite onödigt bara att bära hem en massa vatten

Svar på tråden Urinvägsinfektion.