Urinvägsinfektion.
Köp tranbärsdricka på ica eller coop, finns enliters, både sötad o osötad. välj den osötade, den är dyr,( uppemot 80:- nu) men den är koncentrerad, och det blir iallafall ett billigare literpris, än om man köper färdigblandad. och den har bättre verkan, eftersom man väljer koncentrationen själv.
Tranbär har en annan unik verkan än att göra urinen sur,(som citron, och äppelcidervinäger) nämnligen att den gör att bakterier inte fäster i urinvägarna och i urinblåsan, utan att man kissar ut dem.
Jag dricker ett glas tranbärsdricka varje kväll, och gör den starkare än man ska, jag tar 1/3 tranbär ibland 1/2.. resten vatten i ett dricksglas.
detta är förebyggande, men i sommras kände jag att en UVI var på väg.. det luktade.. ni-vet-hur.. om urinen, och jag kände en anings trängningar.. men det försvann efter ett par dagar, med tranbärsdricka, tro det eller ej.. jag har , innan jag började med tranbärsdricka, haft uvi flera gånger per år...
Det finns åxå ett naturpreparat som heter viraway,(säljs bla. på bodystore på nätet) gjord på olivbladsextrakt, och de är superbra mot just uvi, de har jag alltid hemma, och tar, tillsammans med tranbärsdrickan när jag känner att det håller på att blomma ut en uvi.. och,peppar,peppar, det är länge sen jag var tvungen att äta antibiotika mot UVI.
men har det gått för långt, och man har rediga besvär, så hjälper ju inget annat än att gå till doktorn