• Rudies

Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2

Jäklarns familjeliv till att ha tidsbestämda trådar! Skulle svara i tråden i morse, men då var den borta. Hoppas folk hittar hit nu. :)

Kopierat från förra tråden:
    Jag hittade tidigare en tråd för blivande höst-mammor i Luleå men den stängdes. Sen hittade jag en december-tråd som tyvärr inte tog fart... så nu saknar jag en tråd för oss blivande föräldrar under senhösten/ vintern i Luleå!
    Om det finns fler snack-sugna blivande mammor från Luleå med bf strax före jul, så är ni himla välkomna att försöka skaka liv i denna tråd!
    Jag själv väntar andra barnet i början av dec.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 22:02
    Här är länken till vår bf-lista!
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m34496009.ht ml

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-04 10:47
    Kom på att jag kankse skulle länka till den gamla tråden också ;) www.familjeliv.se/Forum-11-263/m34188073.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 16:22
    Nu finns Bf-listan i den här länken :) Lättare att både uppdatera och hålla koll. :D Kopiera bara det senaste inlägget och skriv in den nya updateringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 16:23
    Gud förbannat vad snabb jag alltid ska vara på tangenterna! Här är länken. ;) www.familjeliv.se/Forum-1-5/m38172312.html

• Svar på tråden Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2
  • ciitrus85

jag har en rumptemp till Charlie med rörlig topp, för de är ju inte alltid dom vill ligga still när man tar tempen på dom.

• Tingelingela
    ciitrus85 skrev 2008-11-22 21:03:50 följande:
    jag har en rumptemp till Charlie med rörlig topp, för de är ju inte alltid dom vill ligga still när man tar tempen på dom.
    Åh det lät ju som en bra temp. Var hittar man en sån? =)
  • GoldMD

tjohoo...är ju inte inne så ofta å läser men nu passar jag på
    vi har örontemp(braun) som vi köpte när jag var gravid med Angelica (första) och är super nöjd med den....

• fiasan

Fika tisdag kl 11 på M&P

*Helena & Tuva
    *Hanna & Alexander
    *Marie och Vincent
    *Ida (,magen) och Milda
    *Tatjana med bebismage
    *Emma och räkan
    *Ingela och Texas
    *Sofia och Rox
    *Catti med vild-bebban
    *Sofia & Astrid

...om jag kommer ihåg;P
    Är så grymt förvirrad ibland att man nästan skulle kunna tro att jag håller på att bli dement! Missade storkillens utvecklingssamtal i torsdags:o(tusen minuspoäng till mig!!!)Visste att det var den 20:e men fick som för mig att
    det var lääänge kvar tills dess...
    Undra om man kan skylla på tillfällig förvirring pga av störd dygnsrytm;)

• Ajolie

Jag vet inte om jag är lite gammeldags, men jag tycker nog att vanlig rumptermometer funkar bäst. Skulle jag köpa en idag skulle jag nog leta en med rörlig topp, det låter bra. Håller med den som skriver att man ska ta tempen nån gång när man är frisk för att se sin normaltemp. Jag - och flera i min familj - har väldigt låg normaltemp.

Jag har hört att böckerna där man kan sätta in barnets namn är urtråkiga. Ville bara "varna" lite för det, trots att jag aldrig sett nån själv. Jag tycker också att det är svårt att veta vad man ska önska sig, men till dopet önskade vi följande:

* vin som ska lagras i 18 år, öppnas på 18-årsdagen
    * thildekudden (eller annat i den serien, fick en liten kudde)
    * fårskinnsfäll (fick en från Luleåtrakten. Superfin och kul att få från en lokal bonde)
    * sparklåda (fick en som jag och syskonen haft som bebisar=)
    * stol att hänga på en vanlig köksstol. Funkar när barnen är lite större, finns på BH och designtorget. (vet att vi får en i julklapp)
    * dvd-samling med Astrid Lindgrenfilmer
    * träbokstäver med barnets namn
    * babyvakt
    * aktier eller fond (bebisar är ju ändå så små att de inte fattar vad de får, men pengar är ju alltid bra ;))

Simon fick även en superfin trägunga för småttingar från Ikea, kläder och pengar. Alltid bra! Presentkort på barnens hus lät ju annars smart som tusan. Minns att mellansonen fick en flaskborste för ca 20kr i julklapp första året. Jättekul leksak i några minuter och väl använd sen.. ha ha

• Tingelingela

Bra tips Ajolie! =)

Vilken tur att jag har er tjejor... inte bara när man behöver få råd eller tips utan också när man träffas, fikar och snackar en massa bebis, graviditet, förlossning och sånt som "vanligt folk" inte vill prata om. ;)

När jag ändå håller på... vad tusan köper man till sin karl i julklapp? Fredrik fyller även år den 21/12 så då ska han ha födelsedagspresent också. Han får typ ALLTID kläder av mig. Nä, jag har ingen fantasi just nu. Jag skyller på sömnbristen och amningshjärna. ;P

• Niccipicci

Jag har också en braun örontemp och den funkar super. Dock inte när han var alldeles liten bebis. Men i alla fall från knappa året.

Tingelingela - Jag ska köpa ett namnsmycke till min karl, och gravera in barnens namn. Vill ha till mig själv också men måste vänta till bebis kommer ut så vi vet vad den får namn.

Solxmycken tycker jag har jättefina.
    www.solx.se/index.html

• BeatriceN86

Någon som vet någon som vill ha två sällskapliga katter? Vill verkligen slippa avliva de :(..

• ciitrus85
    Tingelingela skrev 2008-11-22 21:44:27 följande:
    Åh det lät ju som en bra temp. Var hittar man en sån? =)
    jag köpte den på barnenshus
  • Rudies
    BeatriceN86 skrev 2008-11-23 13:08:51 följande:
    Någon som vet någon som vill ha två sällskapliga katter? Vill verkligen slippa avliva de :(..
    Aj då. Det lät ju trist. Min karl är allergisk, annars hade jag gärna tagit en iaf. :) Tycker de att Lukas är ohygglig eller? ;)
Svar på tråden Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2