• cream tea

IKEAs lära-gå-vagn

Vi vill köpa en läragåvagn (obs! VAGN inte en gåstol!) till vår son som är 6,5 månader men som går väldigt stadigt när man håller honom i händerna. Han älskar att gå och vi tror han skulle kunna ha mycket roligt med en sådan vagn. Men det är ju en viss prisskillnad mellan Brios, Mickis och IKEAs. Någon som vet om IKEAs är lika bra som de andra? Erfarenheter av och åsikter om den?

• Svar på tråden IKEAs lära-gå-vagn
  • Lillasyster07

ett litet tips, om ni har någon city gross butik i närheten så kostar Mickis läragåvagn halva priset av vad den kostar i leksaksaffären!

• filosofi

Vi köpte en Ikea-vagn förra helgen, så här i efterhand skulle jag aldrig valt den eftersom den tippar så lätt! Har fått lägga vår tyngsta bok i vagnen för att den inte ska tippa... Annars tycker jag den rullar lagom fort, man kan ju ställa in hjulmotståndet. Och sonen älskar sin vagn.

• fiamalm
    filosofi skrev 2008-10-05 02:59:40 följande:
    Vi köpte en Ikea-vagn förra helgen, så här i efterhand skulle jag aldrig valt den eftersom den tippar så lätt! Har fått lägga vår tyngsta bok i vagnen för att den inte ska tippa... Annars tycker jag den rullar lagom fort, man kan ju ställa in hjulmotståndet. Och sonen älskar sin vagn.
    Hmm, min svägerska får lägga en telefonkatalog i deras brio vagn också...så då är det ju sak samma....funderar själv på vilken jag ska köpa, känns som att det blir Ikeas för vår del...
  • Smulan1979

Min syster har inte alls varit nöjd med IKEA-vagnen som de fick, vickar så lätt. Jag har precis köpt Brion och är jättenöjd - snygg e den ju också SVART!

• leeena

köpte Mickis lära-gå-vagnar till mina tjejer på Coop,kostade 129kr st! Stor skillnad mot vad de kostar på andra ställen...:)
    Dom var enfärgade,rosa,fannns blåa oxå...

• cream tea

What?! Nyligen? Isf är de ju billigare än ikeas t o m!

leeena skrev 2008-10-05 11:01:12 följande:
    köpte Mickis lära-gå-vagnar till mina tjejer på Coop,kostade 129kr st! Stor skillnad mot vad de kostar på andra ställen...:)Dom var enfärgade,rosa,fannns blåa oxå...
  • Tristanya

Vi köpte en Micki lära-gå-vagn på deras fabriksförsäljning utanför Växjö (Gemla). kostade 149kr!

• Eva S
    Tristanya skrev 2008-10-05 17:57:13 följande:
    Vi köpte en Micki lära-gå-vagn på deras fabriksförsäljning utanför Växjö (Gemla). kostade 149kr!
    Fabriksförsäljning låter trevligt. Säljer de allt? Vad har de för öppettider?
  • Eva S

Eva S skrev 2008-10-05 20:52:25 följande:

Hittade adress och öppettider själv nu. Dit får vi nog åka sanrt. Trevligt att ha både Brio och Micki på överkomligt avstånd.
  • Tristanya

dom har en hel del saker där.. spisar, lära-gå-vagnar, tåg o tågräls, massa böcker, dockhus med tillbehör, bäddset som Mickis har, nå Pippi långstrumsaker.. bokstäver (sånna man brukar skriva barnets namn med o sätta på dörren).. ja, finns en hel del!
  • Tristanya

Eva S skrev 2008-10-05 20:58:09 följande:

Hittade adress och öppettider själv nu. Dit får vi nog åka sanrt. Trevligt att ha både Brio och Micki på överkomligt avstånd.
    Vart ligger Brio då? har dom också lagerförsäljning/fabriksförsäljning?
  • Eva S
    Tristanya skrev 2008-10-05 21:44:08 följande:
    Eva S skrev 2008-10-05 20:58:09 följande:
    Vart ligger Brio då? har dom också lagerförsäljning/fabriksförsäljning?
    Brio har en outlet i Osby. Vi var där för ett tag sedan. De har ganska mycket där också.
    www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/
    De har ett Lekoseum också. Fast det kostar pengar.
  • MKAsson

Vi köpte en Brio gåvagn till vår lilla tjej i helgen. Jättebra, tippsäker och möjlighet att skruva åt hjulen (bromsa) så att den inte rullar iväg så lätt. Vi köpte den på ICA Maxi och den kostade 199 kr. Och det är ju bara tjugo kronor mer än Ikeas...

• cream tea

Ringde Coop igår, de sålde inga vagnar, ICA Maxi har vi inte här och jag bor låååååååååååååångt från fabriksbutikerna (jämtland)... . Så en ikeavagn är nu beställd när bekanta åker till sundsvall i helgen. Hoppas att det blir bra.

Svar på tråden IKEAs lära-gå-vagn