Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???
Vår kastrerade hankatt försvann i augusti 2008. Han var då lite drygt 1 är gammal. Vi flyttade den 31/8 (inom samma by men till en bostadsrätt), vi satte upp lappar och vi efterlyste honom på internet. I oktober fick jag ett samtal från en camping som skulle stänga för vintern. De hade en katt som traskat omkring där några veckor som han tyckte stämde in på vår beskrivning. Vi körde dit (ca 5 mil), men det var inte vår katt. Men vi tog med hittekatten hem, eftersom de stängde campingen. Försökte hitta ägaren, men inget napp. Kastrerade honom och lät honom stanna. Vi hade även rymlingens syster.
I mars 2009 ringde min man från tjänsteresa i Litauen. Då hade vår förra granne ringt till hyresvärden o bett om vårt efternamn så hon kunde leta upp vårt telefonnummer. Hon ringde min man och sa att vår gamla katt satt utanför lägenheten o jamade.
Jag slängde in barnen i bilen och körde ner till byn. Mycket riktigt! Där satt han! Och han blev så glad så glad när jag kom.
Tog med honom hem, så helt plötligt hade vi tre katter. Det tog ett tag för alla tre att anpassa sig (systern hade svårt att acceptera honom i några veckor), men sen gick det bra. Han var som vanligt. Något mer skygg i några veckor. Inte så van vid att bli hanterad, men det vande han sig snabbt vid igen.