• GrodAnn

Tips på huskur mot urinvägsinfektion som funkar össkas

För flera år sedan hade jag upprepade UVI, men som tur är försvann det när jag blev gravid. I morse vaknade jag och kände genast att det är något på gång. Det svider och gör ont när jag kissar och jag känner mig kissnödig hela tiden.

Är det någon som har en bra huskur mot urinvägsinfektion som funkar? Jag har varit i hälsokostaffären och köpt UVA-Ört och B&P Tranbärsdricka. Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?

Förr om åren när jag ofta hade UVI åt jag UVA-E, men de har slutat tillverkas. De funkade utmärkt för mig så jag blev snopen när de inte fanns att köpa.

Om symptomen inte släpper får jag masa mig i väg till akuten, men jag orkar inte sitta där hela lördagen....

• Svar på tråden Tips på huskur mot urinvägsinfektion som funkar össkas
  • smaragden

uva-ört finns som är likvärdig uva-e, fast den får man ej ta mer än 3 veckor i stöten för att den har enbär i sig som kan reta njurarna..Annars curitur är en 8 dagars kur, bakteriedödande och genomsköljande elxir för urinvägarna.kanonbra..

• GrodAnn

Tack för tipsen. Eftersom jag har Uva-ört och tranbärsdricka hemma kör jag med det i dag och ser om det har verkan.

Skall även läsa bland trådarna på underlivsbesvär.

• Maddisen80

Vad jag känner igen mig i det du skriver, har åkommande urinvägsinfektion ,tranbärs juice, c-vitamin varjedag även blåbäärskapslar ska vara väldigt bra mot urinvägsinfektion.

GrodAnn skrev 2008-10-04 13:51:03 följande:
    För flera år sedan hade jag upprepade UVI, men som tur är försvann det när jag blev gravid. I morse vaknade jag och kände genast att det är något på gång. Det svider och gör ont när jag kissar och jag känner mig kissnödig hela tiden.Är det någon som har en bra huskur mot urinvägsinfektion som funkar? Jag har varit i hälsokostaffären och köpt UVA-Ört och B&P Tranbärsdricka. Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?Förr om åren när jag ofta hade UVI åt jag UVA-E, men de har slutat tillverkas. De funkade utmärkt för mig så jag blev snopen när de inte fanns att köpa. Om symptomen inte släpper får jag masa mig i väg till akuten, men jag orkar inte sitta där hela lördagen....
  • saltflingan

Krama toaletten! Hihi visst låter det roligt, men det hjälper faktiskt.

Man ska sitta åt motsatt håll än vanligt, dvs så att man sitter och kramar toaletten. Detta gör att man öppnar upp sig mer och tömmer blåsan ordentligt och då blir problemen mindre. Fast man vill kanske låsa dörren så ingen ser en.

• Maddisen80
    Svar på #6
    spökplumpen de har jag hört med att man ska göra, jag har ju förstorad urinblåsa
  • saltflingan
    Maddisen80 skrev 2008-10-04 16:38:10 följande:
    Svar på #6spökplumpen de har jag hört med att man ska göra, jag har ju förstorad urinblåsa
    Ja det är det man får lära sig på läkarlinjen här i linköping iaf.
  • Maddisen80

det kanske jahg ska börja prova?

saltflingan skrev 2008-10-04 16:45:26 följande:
    Ja det är det man får lära sig på läkarlinjen här i linköping iaf.
  • staaaaar

Massa vatten och massa tranbärsdricka.. du ska dricka väldigt mycket och sen försöka att inte kissa, försök håll dig så länge som du bara kan... sedan kan det även hjälpa att äta/dricka väldigt surt, t ex en citron.

Men jag tror mest på att dricka väldigt mycket och att hålla sig, det hjälpte i vilket fall för mig

Svar på tråden Tips på huskur mot urinvägsinfektion som funkar össkas