• Flikkzz

Hur skadligt är det för min katt???

Min 6 åriga honkatt är precis galen i choklad. Jag får aldrig ha min choklad ifred. Hur skadligt är det att hon får några småbitar?? Finns det något ämne i chokladen som hon saknar?? Man undrar ju för de sägs ju att katter inte ska kunna känna sött som vi människor. Hon vet precis att när det prasslar på ett speciellt sätt när chokladkakan öppnas så kommer hon på direkten. Försöker ibland stjäla chokladbiten me tassen. Tacksam för svar=)

• Svar på tråden Hur skadligt är det för min katt???
  • Krabbolina

choklad är farligt för hundar, kanske är samma sak för en katt. Jag hade iaf inte gett mina katter choklad.

• Fru annmi

Din Pälskling kan Dö av ckokladen tyvärr

• Richael

Varken katter eller hundar ska äta choklad. Har också en dam som vill ha choklad och jag tror det är mjölken hon gillar - mörk choklad är inte det minsta intressant.

• Flikkzz

Shit. Ingen mer choklad för Missen! Tack för infon. Skulle aldrig förlåta mig själv om hon blev sjuk pga mig!

• Richael

Det är inte säkert att det händer ngt, min dam fick tag i mycket choklad en gång, utan följder. I alla böcker sägs det ju att katter inte kan känna sötma (stämmer definitivt inte), så man tänker kanske inte på att gömma undan godis. Hur som helst så är det ju onödigt att riskera något.

Svar på tråden Hur skadligt är det för min katt???