benvärk på natten
har världens benvärk på kvällen och då man går o lägger sig. känns som blandning av sockerdricka/värk.
jätte irriterande. är i v.31.
vad kan de bero på??
har världens benvärk på kvällen och då man går o lägger sig. känns som blandning av sockerdricka/värk.
jätte irriterande. är i v.31.
vad kan de bero på??
Kramp skulle jag tro
restless legs låter det som, vanligt under graviditet.
Testa att ha stödstrumpor på dagen, o ha benen på en kudde på natten. Jag började dessutom äta B12-vitamin, o det hjälpte massor!! Känner inget nu!
jag har ont i fötterna hälarna speciellt på natten vaknar av att det riktigt värker i hälarna. vet ej varför
Hade precis likadant och räddningen var stödstrumpor. Åh så får man ju känna sig så där jätte fin på köpet
Kan tipsa om kalktabletter, fick råd om det förra graviditeten och då blev det bättre. Och tåhäv, stå rakt upp med stöd och sträck på fötterna.
Just det och Leg and fot gel, citron och arnica salva som man har på benen det drar ihop blodkärlen. Vet däremot inte var den finns att få tag på eftersom min man köpte det som en present till mig. Stödstrumpor också bra, ta gärna på direkt innan du knappt stigit upp.
ja det later som restless leg/myrkryp. Sjalv borjade jag fa det i borjan av v 25 och har tagit fol syra och b12 vitamin vilket har hjalp. kanner bara av det ibland jamfot med innan da det kom nastan varje natt. Jag brukade aven ga och stalla mig pa toaletten dar vi har sten golv. kylan varkade hjalpa aven om det var temporart.
Lycka til.
Kram
catharina
catscompilation.blogspot.com/
Jag är bara i 9:e veckan men har jättemycket värk i benen på kvällarna och det jag har hört och läst, är att det är vattensamlingar som man får.
Jag har "restless leg syndrom" och det är allra värst under graviditeten. Även de som inte har RLS kan få det under graviditeten. Det är en pirrande känsla. Som att det kryper i knäna och nedanför knäna. Jätte jobbigt och irriterande. Värst är det på kvällarna och när man ska sova, då man slappnar av.
Om det är kramp (jag kan få kramp på natten eller väldigt tidigt på morgonen, i vaderna. Då ska man sträcka ut foten så mycket man kan. Har hört att det beror på att man druckit för lite vätska. Drick mycket vatten! Sen har jag hört att det kan vara vitaminbrist också...