• grah

lennart nilsson bebisar DÖDA?

hörde av en bekant igår att fostren som lennart nilsson använt till sin bok är döda?
    ngn som vet mer hur det ligger till?
    jag trodde det fanns relativt fräsha instrument som gjorde det möjligt att ta bilder inifrån magen...
    kan det vara så att de äldre versionerna av boken innehåller bilder av döda foster och de nya versionerna med nya bilder är på levande foster?

känns ju mindre roligt att ha en bok som e full med små änglar.. har ju sett den boken som en tjuvtitt på livets start... inte på slutet...

• Svar på tråden lennart nilsson bebisar DÖDA?
  • Sunflower

Jo det är sant. Vissa av bilderna hade inte gått att ta på levande foster. Utan han fick fotografera aborterade foster.

• Thaleia

Vad jag vet så är inte ALLA döda foster. Men det finns några, fast han säger inte vilka.

Vet inte om jag missförstått...

• grah

har du ngn aning om i vilken vecka de fostren är isf?

• Nyfiken gul

fostren som är aborterade är i helt laglig "abortålder" enligt uppgifter på nätet om hans böcker...

Jag hittar det inte nu men jag har läst någonstans att man begärt tillstånd att få fota fostren från deras respektive "föräldrar"..

Allt sker alltså helt lagligt....

O nej.. alla foster är inte döda...

Jag vet att Lennart Nilsson även gjort en bok om sina födda foto-barn... då har han träffat de senare i livet o tagit nya kort på hur de ser ut som födda o halvt uppvuxna...

• Lilla K

Det står t o m i boken "hur" bilderna är tagna: Att många motiv tagits inne i livmodern och att andra bilder tagits i samband med utomkved eller missfall.

Jag tycker man kan ana att vissa bilder inte är tagna i livmodern, men ser det i alla fall inte som nåt negativt. Hade bilden inte tagit på ett änglabarn, så hade bilden inte funnits alls, tvyärr.

Svar på tråden lennart nilsson bebisar DÖDA?