• Niinis

ni som har swedbank, hur ange kontonumret??

min man skickade precis sitt kontonummer som han har på swedbank till sin chef men hon hade nyss ringt honom och sagt att det var fel nummer? det var det inte! han gav clearingnummer och kontonummer. ska man ta bort någon siffra?

• Svar på tråden ni som har swedbank, hur ange kontonumret??
  • Alicia05sMamma

Tror det ska räcka med de 4 första siffrorna i cleringnummret.
    Man tar alltså bort den 5:e siffran.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Tittij skrev 2008-10-05 14:43:52 följande:
    Det ska vara fem siffror i clearingnumret.
    Jo det är fem siffror men har för mig att man tar bort den sista.

Dvs xxxx-x uppges med xxxx
  • Elli47

Det beror på vilken bank man har... om jag som har Swedbank ska sätta in pengar till en annan som också har Swedbank så måste jag ange hela cl.nr dvs fem siffror.

• zweedsmeisje

nej, hela clearingsnumret ska vara med, men den första nollan i själva kontonumret kan tas bort. så har jag fått göra varje gång i alla fall..

• Alicia05sMamma
    Ninnis: Hur många siffror har han uppgett igentligen ?

Hans kontonummer bör se ut såhär:

Cleringnummer: xxxx-x kontonr: xxx.xxx.xxx-x
  • Niinis
    Alicia05sMamma skrev 2008-10-05 14:59:05 följande:
    Ninnis: Hur många siffror har han uppgett igentligen ?Hans kontonummer bör se ut såhär:Cleringnummer: xxxx-x kontonr: xxx.xxx.xxx-x
    ja precis så har han angett!
  • Alicia05sMamma
    Niinis skrev 2008-10-05 15:14:32 följande:
    ja precis så har han angett!
    Nu slog det mig

Är det inte den sista siffran på kontonummret som ska tas bort ? Den 10:e siffran
    Så man anger xxxx_x   xxx.xxx.xxx  ??
  • Niinis

jag ringde swedbank och de sa att ingen siffra ska bort, därimot kanske man måste lägga till en 0a beroende på bank.

• Alicia05sMamma
    Niinis skrev 2008-10-05 15:19:39 följande:
    jag ringde swedbank och de sa att ingen siffra ska bort, därimot kanske man måste lägga till en 0a beroende på bank.
    ah ok, ja så kanske det är

Hoppas ni får till det iaf
  • Venus Doom

Har hans chef månne Nordea? Då måste man lägga in nollor mellan clearingnumret och kontonumret så att det blir totalt 15 siffror. Det har strulat ett antal gånger när folk med Nordea ska föra över pengar till mitt konto i Swedbank...

• Niinis

Venus Doom skrev 2008-10-05 15:21:52 följande:

Har hans chef månne Nordea? Då måste man lägga in nollor mellan clearingnumret och kontonumret så att det blir totalt 15 siffror. Det har strulat ett antal gånger när folk med Nordea ska föra över pengar till mitt konto i Swedbank...
    jaha ok det kanske är så, han får nog ringa henne och höra vilket bank hon använder.
  • Venus Doom

Det är mycket strul när deras kunder ska föra över pengar till Swedbank. Sålde nyss en bok på Tradera och jag höll på att bli riktigt upprörd över köparen som hävdade envist att det var fel på kontonumret jag gett henne. Jag rekommenderade henne i varenda mail, jag tror det blev ca 10 stycken att hon skulle kontakta sin bank eftersom det inte var fel på mitt kontonummer. Jag hade ju lämnat ut samma konto till alla som vunnit mina auktioner och fått pengar omgående. Hon lyckades inte sätta in pengar förrän jag hade googlat fram hur hon skulle göra. Hur svårt kan det ha varit för henne att göra det själv? Eller ringa banken o fråga istället för att hålla på och maila fram och tillbaka. Jag blev lite lack till slut. Sorry ot...

Svar på tråden ni som har swedbank, hur ange kontonumret??