• Queenjess

Småbarns mammor i Dublin?

Jag är mamma till en liten prins som nyss blivit 4 månader.
    Jag undrar om det är någon annan svensk småbarns mamma (eller pappa) som har lust och möjlighet att ta en kaffe och lite surr under veckan?
    Blir så lite av att prata svenska nuförtiden så jag vill se till att prinsen får höra så mycket som möjligt innan Dub accenten tar över senare...

/Jess

• Svar på tråden Småbarns mammor i Dublin?
  • tesen84

hej jag bor i dublin jagg med.. mina barn är 4 och 2 år gammla.. tyvärr är väl min svenska inte så bra längre, så det är inte mycket svenska mina barn kan.. bor i saggart (utanför Tallaght)
    //therese

• Queenjess

Hej där Therese.

Va skoj med en till svensk mamma här i Dublin.
    Hur länge har du varit här? Själv har jag varit här i 5 år.

Har du Irländsk man/pojkvän antar jag eller?

Vore jätteskoj att träffas upp någon dag om du har möjlighet.

/Jess

• tesen84

hej jess.. jag har varit här 4 år nu eller över 4 år, kom från spanien där jag bott 1 och ett halvt år.. ja min pojkvän är irländsk..
    Trodde dom var för bröllop här, men än har jag inte sett nån tillstymmelse till ring. :)

vore kul och träffas.
    Var bor du? södra delen av dublin eller?

• Fenna

Hej!

Bor ocksa i Dublin (Blackrock) med min lille son pa 7 manader och min tyske pojkvan.

Tycker ocksa att det skulle var kul att traffas.

Maria

• Queenjess

Hej igen på er båda.

Förlåt för mitt sena inlägg.
    Hade inte sett att det kommit nytt.

Skulle vara jätteskoj att ses någon dag. Jag är såååå less på att sitta hemma och glo. :D
    Och lilleman skulle må bra av att se lite nytt folk.

Jag bor i norra Dublin men att ta mig in till city med bussen under dagen tar bara ca 20-30 min så det är helt okej.

Vet ni något bra ställe där vi skulle kunna träffas?
    Jag brukade träffas upp med några svenskar på Café en Seine men det kanske inte passar med småbarn eller?

/Jess

• Fenna

Hej,

Att ses pa stan skulle passa for mig ocksa. Ar bortrest for tillfallet, men kommer tillbaka nasta vecka. Hur passar torsdag eller fredag eftermiddag?

Cafe en seine borde vara ok, annars kan vi ju ga till Bewleys eller nagot annat cafe runt Grafton street.

Maria

• Queenjess

Maria,
    För mig passar vilken dag som helst av dessa.
    Runt 1 eller 2 på dagen skulle vara bra så att man inte hamnar i värsta rusnings trafiken när man ska hem.
    Ingen höjdare med barnvagn heller.. :D

tesen84, när passar det bäst för dig eftersom du kanske har en liten som går i skolan eller har jag fel?

• Fenna

Hej, ursakta att jag inte har hort av mig tidigare. Akte pa en matforgiftning och har inte matt sa bra. Passar fredag kl 1?

Maria

• Queenjess

Hej där.

Urs, matförgiftning låter illa.
    Hoppas att du snart mår bra igen.

Jag kommer gärna in till stan på fredag runt klockan 1.
    Du menar väl nu på fredag den 14 nov?
    Då hinner vi fika i lugn och ro innan afterwork kommer igång för de som jobbar. :D

Vi kan ju höras mer via pm om var vi ska ses och annat.

/Jess

Svar på tråden Småbarns mammor i Dublin?