Petra73 skrev 2008-10-07 21:36:52 följande:
Om du vill ha en riktigt kladdig kaka så är den här perfekt. Den är alldeles dallrig när man tar ut den ur ugnen men stannar på sig lite när den fått vila i kylskåpet.Den är lätt att göra också 100 g smör 2,5 dl strösocker 1 tsk vaniljsocker 2 dl vetemjöl 0,5 dl kakao 1 tsk bakpulver 0,5 tsk salt (kan minskas om du tycker den blir för salt)2 st ägg 10 min + 12 min i ugn + 2 timmar i kylen Gör så här1. Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Tillsätt övriga ingredienser direkt i kastrullen. 2. Spänn fast ett bakplåtspapper i botten på en rund form med löstagbar kant (ett måste eftersom annars får du aldrig ur den). Häll smeten i formen. 3. Grädda i nedre delen av ugnen ca 12-13 min. Låt kakan svalna och ställ den sedan i kylskåpet minst 2 timmar, gärna över natten. 4. Servera kladdkakan överpudrad med florsocker och med lättvispad grädde eller vaniljglass.
japp, den där ÄR den goaste kladdkakan! fanns en annan tråd förit där det där receptet lades upp, och OJ vad alla gillade den
jag med såklart, gör bara den