• karma5

Måste man ha bakstycket till bokhyllan Billy?

Ja, som rubriken lyder- måste man ha bakstycket i billyhyllan eller blir den för instabil om man inte har den? Har massor av uttag precis där hyllorna måste stå och det är så fult att hålla på att såga ut små hål (dessutom kan jag inte såga ut snygga hål då jag inte har ngn sticksåg...)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 21:00
    kan tillägga att det gäller Billy med måtten 202x80

• Svar på tråden Måste man ha bakstycket till bokhyllan Billy?
  • Tecken

Det beror kanske på hur bred din Billy hylla är?

• Pikku Enkeli

Ja det måste man.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Tecken

Ja, om du har 80cm, så skulle jag inte köra utan bakstycke. Låna en såg av någon och fixa till lite hål.

• Chrome

Såga av bakstycket tvärs över och spika fast det så att det inte sitter för uttagen.

Bakstycket behövs för stadgan i hyllan. Utan bakstycke är det stor risk att hyllan rasar i sidled när den blir belastad.

• karma5

tack för era svar! Blir till att hacka ut några små hål och alltid se till att det just där står böcker ivägen!

• karma5
    Chrome skrev 2008-10-05 21:03:13 följande:
    Såga av bakstycket tvärs över och spika fast det så att det inte sitter för uttagen.Bakstycket behövs för stadgan i hyllan. Utan bakstycke är det stor risk att hyllan rasar i sidled när den blir belastad.
    Ja, det är nog snyggare att göra så. Jag har en vanlig såg så det är en lätt sak att åtgärda!
Svar på tråden Måste man ha bakstycket till bokhyllan Billy?