• demokrati tack

kycling kiev

Någon som har ett recept på denna rätt?

• Svar på tråden kycling kiev
  • demokrati tack

Å tack. Åt det på en rest i grekland i sommras och det var jätte gott. Ska göra det idag!!

• Anna M

så lite så :) Kanske borde testa jag med. Men såg lite torrt ur på bilden. Nån sås du tycker passar bra till?

• demokrati tack

Vad är det för en sida? Jag kom in på en engelsk sida...

• demokrati tack

Hmm nån sås... Den är ju fylld med vitlöks-smör så där är ju lite sås, men man kan väl ha bearne sås (hur det nu stavas) till kanske..

• Anna M

aha, kollade inte så noga :)

• demokrati tack

Rösti eller potatisgratäng kan ju oxå vara smaskigt till.

• marskattan

Vi gör ganska ofta kyckling Kiev här hemma. Personligen tycker jag att det är godare att fylla den med persiljesmör istället för vitlökssmör, men smaken är som baken . Bara ett tips till på altenativ.

• demokrati tack
    marskattan skrev 2008-10-06 12:37:23 följande:
    Vi gör ganska ofta kyckling Kiev här hemma. Personligen tycker jag att det är godare att fylla den med persiljesmör istället för vitlökssmör, men smaken är som baken . Bara ett tips till på altenativ.
    Okej alltid bra med tips. Man kan ju göra 2 olika för att testa. Nu ska jag börja riva potatis för att göra rösti att ha till. Vad brukar du ha till?
  • marskattan

demokrati tack skrev 2008-10-06 12:39:08 följande:

Okej alltid bra med tips. Man kan ju göra 2 olika för att testa. Nu ska jag börja riva potatis för att göra rösti att ha till. Vad brukar du ha till?
    Det är olika, allt från potatismos till potatisgratäng, ibland även ris. Det är det som är det fina med rätten, man kan äta i stort sätt vad som helst till. Rösti som du ska göra blir nog jättegott .
  • Moster Mala

vad gott när du gör din egna hur gör du då???
    när jag bodde i england åt vi mycke färdig kyckling kievs o jag har alltid undrat hur man gör det...

• demokrati tack

Moster Mala skrev 2008-10-06 13:12:01 följande:

vad gott när du gör din egna hur gör du då???när jag bodde i england åt vi mycke färdig kyckling kievs o jag har alltid undrat hur man gör det...
    Pratade just med min syster, hon e ju kock... Tänkte inte på det..
    Hon skär en kycling file itu, nästan, så den blir stor o platt,

sen bankar hon den så den blir större. Sen fyller hon med det hon vill, ex vitlökssmör, rullar ihop den som en crepe.

Panerar den i mjöl ägg och ströbröd, lägger den i kylen i 2 timmar (vet inte varför..)

Sen panerar hon den i ägg o stöbröd igen, sist friterar hon den.Visst låter det gott?!?!
  • Moster Mala

gud va gott.. nu ska jag plocka fram kyckling file i alla fall hehe

Svar på tråden kycling kiev