Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Aurasamtal, hjälper det?

Jag gick på aurorasamtal efter att min första fl slutat med snitt efter ett dygn hemska värkar.
    Visst var det bra att få diskutera igenom det med en förstående och kunnig BM och prata om alternativ smärtlindring osv.
    För min del så var jag inställd på att försöka vaginalt igen och riktigt peppad efter samtalet, men tyvärr slutade denna fl likaddant, men det beror ju på min kropp tydligen.

Iaf, samtalen i sig gör ju inte smärtan mindre, men man får stöd och alternativ och förslag på hur man ska göra osv, så ge det ett försök du!
    Blir nog inte sämre iaf

• Cia o krabaten
    82an skrev 2008-10-06 12:24:57 följande:
    Har funderat på det men vill isf bli sövd. Vill inte vara vaken när de skär i mig. Jga vet att det kan vara svårt att få igenom det. Jag vill helst föda vaginalt men känner att just utdrivningsskedet är ett stort problem. Önskar att det var mer svart eller vitt och inte bara en hurv av känslor
    Skulle verkligen rekommendera dig att vara vaken istället.
    Man får ju fktiskt träffa bebis direkt då och vara en kortare stund på uppvaket innan man får komma och vara med bebis och pappan.
    Jag var vaken vid båda mina snitt medan syrran var sövd.
    Hon minns inte mycket alls från den första tiden/dagen pga medicineringen, medan jag ju var med på ett helt annat sätt.
Svar på tråden Aurasamtal, hjälper det?