• Kamelians

Mensvärk runt BIM, men ingen mens?

BIM + 2 dagar. Har haft som mensvärk i ca 3 dagar, men än så länge ingen blödning.

Vad ska man tro om det?

• Svar på tråden Mensvärk runt BIM, men ingen mens?
  • Kima89

Man ska nog inte ha förhoppningar. Utan vänta å se nån vecka till:)

• Kamelians

Ingen som känner igen sig? Vill veta om det kan kännas så här om man är gravid?

Har även en liten antydan till rosavit flytning. Ytterst lite, knappt så man ser det (= inte mens).

• Susie

Hej Kalaspuffan! Det vanligaste/tidigaste tecknet på graviditet är det
    Du ahr ju gått över tiden, ett test visar tydligt om du är gravid nu
    Jag ahde så med min dotter redan nån dag efter ägglossningen fram till BIM och vidare.
    Lycka till nu! Vad avundsjuk jag blir!

• Susie

mensvärk alltså.....
    min bästa vän har flytningar ljusrosa o är gravid
    Det är också jättevanligt!

• Stora My

Tror du är gravid. Så hade jag ett par dagar innan BIM och ett par dagar efter när jag var gravid sist. Tycker du ska ta ett test. Jag tog mitt test två dagar efter utebliven mens. Jag visste inte heller att det kunde kännas så som att mensen ska dyka upp när som helst när man egentligen blivit gravid. Trodde ju att det var hederlig (?) gammal mensvärk jag kände men det var ju inte det. =)

• Kamelians

Kan det verkligen vara så? Självklart är det det jag hoppas, men vågar inte riktigt tro. Eller, rättare sagt, vågar inte tro det alls.

Mår lite illa också (det har jag gjort ca 5 av de senaste 10 dagarna) och det känns, precis som du säger Stora My, som om mensen ska komma vilken sekund som helst.

Tänker försöka vara cool och vänta med att göra ett test. Vill ju inte vara sån som låter alla tankar kretsa kring eventuellt barna-avlande. Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig.

Vet att jag kommer att bli väldigt ledsen om mensen kommer...

Är det vanligt att det känns extra mycket precis kring dagarna då man egentligen skulle ha haft mens?

• Susie

Hej Kalaspuffan!

JA!!! Du är antagligen gravid. Kolla här inne så ser du att de flesta haft som dej Varför skulle du inte testa? du har ju gått över tiden dessutom...

• Kamelians

Susie,

Nu blir jag ju alldeles full av förhoppningar!!

Vill inte testa än, dels för att jag inbillar mig att jag fortfarande är så cool i största allmänhet så att jag inte mår dåligt av att låta tiden utvisa om jag är med barn eller inte... Men antagligen mest för att jag blir så ledsen om det blir ett minus... För jag tror ju egentligen inte... eller, vågar inte tro...

Klart omtumlande det här, om man börjar tänka att det faktiskt KAN vara så!! Men det har ju bara gått två dagar...

• Kamelians

En sak till...Känner mest av "mensvärken" på ena sidan. Kan det ha någon betydelse?

Känner mig som en dum liten barnunge som inte kan nånting! Jag kan mycket, men på just det här är jag ny...

• Kamelians

Jaha, så fick jag mitt straff för att jag lät mig själv hoppas i några minuter.

Gick precis på toaletten och insåg att det blev ingen bebis den här gången heller. Fan.

• Susie

Hej Kalaspuffan!
    Om du brukar ha oregelbunden mens så kanske man ska vänta nån dag extra, men förstår inte riktigt själv anledningen till att vänta om man gått över tiden...... förr eller senare blir man ju glad eller besviken ändå, när tycker du att tiden får utvisa då? Imorrn, i övermorrn, nästa vecka, 2 veckor?
    Köp ett test så vet du sen, ju längre du väntar desto längre lever du ju på hoppet också
    Det hade jag gjort alla fall, men alla är ju inte likadana.

• Kamelians

Susie, nu vet jag ändå (se ovan).

• Susie

Kalaspuffan> NÄÄÄÄÄ FY SÅ tråkigt!
    Jag gick över tiden 3 dagar förr månaden o blev jättebesviken sen...
    Lycka till nästa gång! Som du ser så är det såååå himla svårt att veta för symtomen är så lika!Fast annars brukar det ju vara bra att jämföra med sig själv....jag visste ju inte ifall du har regelbunden eller inte heller.
    STOR KRAM

• Kamelians

Susie; 2 eller 3 dagar känns ju som en evighet i det här sammanhanget. Fan, är så besviken. Ångrar i vanlig ordning att jag tillät mig själv att hoppas.

Beklagar för din skull också, du vet hur det känns att bli besviken.

Nu känns det oändligt långt till nästa ÄL. Plus att för varje gång man "missar", vet man ju att det dröjer minst 10 månader innan man blir mamma. Det känns väldigt långt.

• Susie

Hej kalaspuffan!

*Kramar om*
    Jag va sååå deppig i måndags (BIM-7) o grät mej igenom hela kvällen för jag redan då inser att det inte är något.....men frågan är ju då vad som ska vara något eller inte? Känns som man alsdrig kan veta! Den där jääädra mensvärken bör nog vara skarp ganska låångt innan BIm för att va nåt, jag vet inte. Jag har inga symtom direkt alls tyvärr Lite nyp o stick som man kan ha runt BIM.Lycka till nu nästa gång!

• Kamelians

Tack Susie,

Jag håller tummen för oss båda...

• Stora My

Åh vad tråkigt att det inte var som var som vi trodde och hoppades. Vet hur jobbigt det är att vänta och längta varje månad. Hoppas själv det ska bli något denna månad för mig och maken...Håller tummarna för er andra också.

Svar på tråden Mensvärk runt BIM, men ingen mens?