• AstraTrillian

Mjuka och billiga påslakan?

Vi var på ikea igår och hittade äntligen mjuka (avskyr stela) påslakan men det fanns inte samma färg till både enkeltäcket och dubbeltäcket (har båda) så nu behöver jag tips på VAR jag hittar mjuka, billiga och snygga (inte brokiga) sängkläder.

• Svar på tråden Mjuka och billiga påslakan?
  • Tintomara

Hemtex bomullssatin-lakan är mjuka och sköna och finns i både mönstrat och enfärgat. De är inte jättebilliga, men man får passa på att handla dem när de har en av alla sina reor. Tror att jag köpte ett set för 199:- när det var på rea.

• AstraTrillian

Tack Jag var inne på hemtex idag och de hade bara påslakan för små täcken. Man kanske måste gå till en större hemtexbutik.

• Tintomara

Ah, just det det var ju till dubbeltäcke också... Det kanske de inte har, jag har bara köpt och tittat efter lakan till enkeltäcke. Men ring till någon butik så kan de säkert ge dig besked!

• mimmi 1

En liten undring bara är det inte jobbigt med dubbeltäcke?
    drar ni inte av varandra täcket?

här skulle det då inte funka... tror jag...

• AstraTrillian

mimmi 1: Vi har en gigantisk säng på 2.30 m och sover 3 pers (varav 1 är dryga metern) och har 2 täcken att dela på. 3 täcken skulle bli så knöligt , nu kan vi tjuva lite av varandra vid behov.

• arne01

Hej

Jag var på Strömma Outlet i helgen igen och köpte nya påslakan
    i egyptisk bomull. Har köpt tidigare och var väldigt nöjd. Ett set kostade 199:-
    Kan rekommenderas. Stort sortiment
    Ett tips 

Ett tips
  • Annaeu

Svårt att hitta både billiga och bra.

Jag köper också bomullssatin på hemtex. De är mjuka och sköna.

Passar på när det är rea. Lägger hellre lite mer och får bättre sovkomfort.

Svar på tråden Mjuka och billiga påslakan?