• Joolie

Vilket sjukhus är bäst att föda på i Malmöområdet? MAS eller i Lund??

Är lite kluven i frågan var man ska föda. Bor i Malmö och har närmast till MAS men vet inte om Lunds Lasarett är bättre?

Ngn som har erfarenhet eller tips?

• Svar på tråden Vilket sjukhus är bäst att föda på i Malmöområdet? MAS eller i Lund??
  • Jenny26

Jag har bar fött i Malmö och är verkligen supernöjd. Har inget att klaga på.

• EmmaRoSa

jag har också fött i malmö, helt underbara även på patienthotellet..är super nöjd rekommenderar verkligen malmö..lycka till/Emma

• Joolie

tack för era svar! Härligt att höra att MAS är bra. Slipper man kanske köra ända till Lund :)

• EmmaRoSa

ja jag hade valt mas nu när jag har facit i hand, de är verkligen trevliga, omtänksamma sedan har man ju alla duktiga läkare på plats om problem uppstår det finns inte i lund och det tycker jag är tryggt/Emma

• snuttP

Har inte fött i Malmö så jag vet inte.. Men lund..

Sveriges bästa neovård, fall nått händer med barnet. Kan även va så att stora "färdiga" barn behöver neovård.
    Super bra på förlossningen, bra läkare, super mysig personal.
    Avd.44 (fall nåt händer dig), gillade jag inte alls. Mannen fick inte stanna kvar, sura tanter rent ut sagt! Va dock 5 år sen jag låg där.

Har även fött i Helsingborg. Där är ALLT bra! Inte lika bra neovård som Lund, men det har ju inget sjukhus.

• Matanza

Födde  på MAS 2007 och kommer göra det samma den här gången!

Tyckte det funkade kanon! inget att klaga på!

Lycka till!

*Nova 071001* *Pricken BF 090520*
  • pussgurkan86

Jag ska föda i lund. Jag kan välja Lund eller Helsingborg så jag väljer såklart lund. Har hört att dom är bra.

• snuttP

Jag som har fött i både Lund och Helsingborg, skulle absolut välja heldingborg igen. Om inte annat för att där får pappan stanna fall nåt skulle hända och man bli inlagd. Det får dom INTE i Lund. Ja om det nu är viktigit för en vill säga. För mig va de.

pussgurkan86 skrev 2008-10-07 09:33:35 följande:
    Jag ska föda i lund. Jag kan välja Lund eller Helsingborg så jag väljer såklart lund. Har hört att dom är bra.
Svar på tråden Vilket sjukhus är bäst att föda på i Malmöområdet? MAS eller i Lund??