• LeaveMeAlone

medicinskåp som faktist är snyggt??

Någon som vet vart man kan få tag på ett medicinskåp som faktist är snyggt? Det tar verkligen emot att stoppa in ett av dessa vanliga praktiska skåp nånstans här hemma. men någonstans måste man ju låsa in medicinen. hur har ni det hemma??

• Svar på tråden medicinskåp som faktist är snyggt??
  • Kristin24

min föräldrar hittade ett snyggt på Lidl, är frostat glas med lås på.
    Vet att det finns på fler ställen.

Vi har vårat medecinskåp ovanför fläkten (fläktskåpet)

Go och glad Kexchoklad
  • Tecken

Vi har ett i städskåpet, i plast. Det är ganska högt beläget, men förmodligen lätt att få upp, tur att jag inte har några barn/djur! Har du ingen klädkammare/städskåp du kan sätta upp det i?

• WilliamNellyJamie

bolagret har fina!!!!

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • WilliamNellyJamie

• WilliamNellyJamie

vet inte om bilden syns!!!

• Tecken
    WilliamNellyJamie skrev 2008-10-06 19:59:25 följande:
    vet inte om bilden syns!!!
    Jodå, den syns, jag ser iaf
  • LeaveMeAlone

jo dom där med frostat glas har jag sett. dom är väl kanske ok om man jämför med typ det som mina föräldrar har hemma. men absolut inte snyggt. skulle helst ha något i trä eller på annat vis lite tjusigt. kanske får leta efter något som inte ÄR ett medicinskåp men som passar bra någonstans och som går att låsa?

• LeaveMeAlone
    WilliamNellyJamie skrev 2008-10-06 20:07:17 följande:
    cissan.blogspot.com/2007/09/medicinskp.htmlkolla här, kanske inte det du söker
    jo några av dom var faktist helt ok. tack för tipset.
    saken är väl lite den att jag inte är så mycket för modern inredning så det känns som att även om jag hittar ett liknande skåp som är fint så passar det inte med resten av inredningen
  • Zeraphia

Vi skulle aldrig få plats med all medicin i ett sådant pyttelitet skåp, möjligen det viktigaste men inte mer. Vi har en låda (35x45 cm ungefär) med olika fack i (som jag gjort själv). Ovanför varje fack står det "kategori" till exempel "feber, förkylning, krupp", "astma, allergi" osv. På så sätt vet jag var sakerna finns. Jag har en liten låda med saker som man vill kunna komma åt snabbt och som är barntillåtna (plåster, sårtvätt, salubrin osv).

• ThisIsMe
    Kristin24 skrev 2008-10-06 19:54:58 följande:
    Vi har vårat medecinskåp ovanför fläkten (fläktskåpet)
    Ovanför köksfläkten? Blir det inte lite för varmt där? Mediciner bör val oftast inte förvaras över rumstemperatur?
  • Zeraphia

Med saker som är "barntillåtna" menar jag "ej giftiga" och det ligger i princip bara de saker jag nämnde i lådan. Lådan står i ett skåp ovanför kylskåpet så att inte några barn kommer åt innehållet.

• Namaste72
    Zeraphia skrev 2008-10-06 20:58:27 följande:
    Vi skulle aldrig få plats med all medicin i ett sådant pyttelitet skåp, möjligen det viktigaste men inte mer. Vi har en låda (35x45 cm ungefär) med olika fack i (som jag gjort själv). Ovanför varje fack står det "kategori" till exempel "feber, förkylning, krupp", "astma, allergi" osv. På så sätt vet jag var sakerna finns. Jag har en liten låda med saker som man vill kunna komma åt snabbt och som är barntillåtna (plåster, sårtvätt, salubrin osv).
     Det var ju faktiskt smart! Köpte du själva lådan färdig eller snickrade du alltihopa från grunden? Hur är locket fäst? Har du lås? *nyfiken*
    {} I´m too young to be so old{}
  • Zeraphia

Det är en plastbox som jag köpte, med lock på. Än har den inget lås men det ska tillkomma. Facken är än så länge (preliminärt) gjort i kartong som jag skurit (i helgen faktiskt). Det ska väl också skäras till något mer stabilt, men jag behöver egentligen en större låda och fler fack, detta är en "prototyp" .

Lås känns inte akut, jag måste faktiskt själv klättra upp på en stol för att kunna nå att ta ner sakerna (och det är därför inte plåster ligger där, eller jo, en del, men inte alla). Barnen är än så länge 3.5 och 1 så det tar sisådär 5-8 år innan de når (däremot ska låset komma betydligt tidigare!).

• Namaste72
    Zeraphia skrev 2008-10-06 21:14:04 följande:
    Det är en plastbox som jag köpte, med lock på. Än har den inget lås men det ska tillkomma. Facken är än så länge (preliminärt) gjort i kartong som jag skurit (i helgen faktiskt). Det ska väl också skäras till något mer stabilt, men jag behöver egentligen en större låda och fler fack, detta är en "prototyp" .Lås känns inte akut, jag måste faktiskt själv klättra upp på en stol för att kunna nå att ta ner sakerna (och det är därför inte plåster ligger där, eller jo, en del, men inte alla). Barnen är än så länge 3.5 och 1 så det tar sisådär 5-8 år innan de når (däremot ska låset komma betydligt tidigare!).
    Oki! Tack!
    {} I´m too young to be so old{}
  • LeaveMeAlone
    Zeraphia skrev 2008-10-06 20:58:27 följande:
    lät smart. har funderat på att skaffa en box i lite större variant om jag inte hittar något skåp.

problemet med vår son är att det inte verkar finnas något ställe som är tillräckligt oåtkomligt för honom. vi har hitills haft mediciner på en hylla som är såg gott som i takhöjd ovanför kylskåpet. man kan ju tycka att det vore svårt för en 4-åring(om än en lång sådan) att komma åt det. men icke för min envise son. han har då fått tag på både hostmedicin(mums?)och plåster och annat där.
Svar på tråden medicinskåp som faktist är snyggt??