• sanneb

Har någon varit i Bangtao Beach, Sunwing Resort Thailand

Vi funderar på att boka 2 veckor på Bangtao Beach i januari nästa år. Men det kostar ju en del och då vill jag höra vad ni som varit där har tyckt...

Hur var närområdet - fanns det något thailändskt genuint runt omkring. Vad finns det för utflyktsmål i närheten.

Vi har två barn i åldrarna 4 o 7 så jag tror att Lollo Bernie blir succé... men är ändå lite i valet och kvalet om man inte ska fixa flygbiljett och bara resa runt som man känner. Fast det kanske blir stressigt på två veckor

• Svar på tråden Har någon varit i Bangtao Beach, Sunwing Resort Thailand
  • Bong

Min svåger kom hem därifrån härom veckan.
    Han sa att hotellet var superfint, fina rum, flera restauranger, stora poolområden, bra underhållning, superläge osv. men att det låg väldigt "off".

Förutom restaurangerna på hotellet fanns det bara ett ställe till att äta på, en liten hydda en bit bort på stranden. Shoppingen var lika med noll, för att få nån shopping att tala om var man tvungen att ta sig in till Patong.

Bangtao ligger en bit från stora vägen så tuktuk´s kommer inte dit utan endast vanliga taxibilar (som ju är dyrare). Enkel väg till Patong kostade 400 Bht, alltså runt 80 Sek.

Nu är det ju skillnad på att resa med barn, som ni, och utan barn som han. Han sa att de barnfamiljer som var där var hur nöjda som helst! Lycka till!

• sanneb

tack snälla för svaren
    det låter ju ganska underbart för oss

någon mer som har tips på utflyktsmål på Phuket?

• sanneb

Nu har vi bokat 2 veckor med avresa den 20e!!!

Vill gärna ha tips på vad man kan göra förutflykter med en 4- & 7-åring på/runt Phuket

längtar sååå

• sanneb

puff puff
    någon måste väl ha varit där?

• loppis7

Nej men ska åka dit 18/11 så sen kan jag rapportera.Men man får hoppas att det är bra för visst är det dyrt.Har hör av en att dfet ska var super så jag håller tummarna.

• sanneb

Å lullos dig - vi åker inte förrän i januari
    längtar så ;D

Berätta gärna när du varit där!

• ronn

Min kompis var där med sin familj i mars.
    Dom tyckte inte om det,låg helt avsides från allt.
    Och fula stränder.
    Har inte varit där själv,åker mest till Karon och Kata.
    Har varit i thailand 6 ggr tidigare,och åker nu igen i december.
    Såg nu att ni redan bokat,och ni får det nog helt underbart.
    Thailand är ett lättsamt land att resa och vara i,trevliga människor,god mat och billigt.
    Kamala verkar vara himla mysigt för barnfamiljer,har bara åkt igenom.
    Men det ser fint ut.
    Ni kommer få 2 kanon veckor.
    Trevlig resa. :)

• Cocarola

Bodde på Laguna Beach Hotel som hade en fantastisk pool, och elefanten Baby Anna som barnen fick rida på varje dag. Låg precis vid stranden, som var helt underbar med vit sand, nyligen tillfixad efter ett rejält oväder.

Åkte till Khao Phra Thaeo National Park (gillar vattenfall!) Nära vattenfallet finns Gibbon Rehabilitation Centre.

Vi gjorde en båtutflykt med badstopp i Phang Nga Bay, uppskattat av stora och små.

Lokala marknaden var ett äventyr i sig.

Phuket FantaSea var mycket bättre än jag förväntat, blev positivt överraskad www.phuket-fantasea.com/

Vi var även på besök på ett barnhem och överlämnade pengar och saker vi tagit med hemifrån (detta var efter tsunamin). Spännande både för de thailändska barnen och våra barn!

Spännande var det minsann också med en tidig kväll i Patong. Barnen gick med tindrande ögon och gapande munnar och absorberade alla intryck + blev rufsade i det guldlockiga håret av hundratals transvestiter..

• Pukaberg

Hejsan
    Jag har två barn, 5 och 7 år. Vi ska åka till Sunwing Bangtao beach i februari. Det är ett superbra hotell. Ungarna bara älskar det. Vi åker dit för andra gången. Det finns många små tavernor på stranden. Det finns en lokal marknad två ggr i veckan man kan gå till. Sedan är det ju bra att åka in till Patong om man måste shoppa.

• sanneb

tack Pukaberg för infon - vi åker den 20 jan och stannar till den 4e feb ...

Jag skulle vilja ge en matlagningskurs i thaimat där till mannen - vet du om man hittar det på plats?

• loppis7

Har nu varit där o det var helt ok , om det är något ni undrar över så bara fråga ?

• sanneb

Kul asat med direktrapport!!
    Jag undrar om det finns några utflyktsmål som du rekomenderar - vi har en 4 + 7åring...
    Bra matställen på promenadavstånd (max ca 2 km) om man lässnar på la Tasca ;D
    Härliga marknader - jag älskar att pruta
    Matlagningskurs?
    Var det billigt?

Vore toppen om du kan svara på något av det ;D

• loppis7

Vi var jättenöjda med hotellet dock inte med deras mat då lunchen var ok men middagen rent dålig.Men vad gör det när det finns bra o billiga restauranger nära, kan rek. bla Jims där man kan äta bra o billig Thai mat föt ca 90-150 Baht o en cola för ca 40.Det var våran favvo vi gick även ofrta till en trst som låg också den på hö sida från hotellet men ganska långt bort o granne till en reggiebar deras Nasi gorang var super.

Mina barn är från 6 månader-22 år o dom stora åkte på snorkling medans dom små var på elefanridning själv var jag kvar hemma med dom små.

Det finns en marknad i närheten o den är helt ok , skönt att gå där eftersom det är lugnt o billigt men lite svårprutat.
    Annars åkte vi till Patong en gång där jag tyckte att det var väldigt jobbigt för min minsta som don skulle på hela tiden.Vi åkte även till Big C men bara bort kastat bara skit där....

Ni kommer att få en toppen resa !

Svar på tråden Har någon varit i Bangtao Beach, Sunwing Resort Thailand