• Anonym (ts)

Vill åka på kryssning, men har inte råd, aldrig får jag nåt kul.....:-(

Har varit på båtkryssning två gånger i hela mitt liv och bägge gånger blev jag bjuden.. Vill så jäkla gärna åka och tillåmed med erbjudande för hela familjen att åka för 1014:- så kan vi inte ha råd med det.. Blir så piss besviken på att jag aldrig kan få nåt roligt, hur jag än kämpar för allting..
    Bara ladda krafter, nej, inte ens det har jag råd till.. Allt ska gå till varenda penal hemma.. så lite pengar har vi och gubben är så piss negativ att vi inte ens kan unna oss detta, han påstår sig inte vilja åka på vintern och bla bla blaaaaaa!!!!! Blir så nere av allt.. En liten båtkryssning kan han väl ge mig, men näärå det ska va så neggigt så!
    Ska åka själv tror jag.. Tänkte faktiskt ta med mig min dotter som sista alt. trodde det skulle bli billigare, men blev helt sanslöst dyrare bara vi två än hela familjen på 4..
    Vad pissigt allt känns, för jag får aldrig ladda mina batterier, bara gå här hemma som en robot. Åhhhhhhhhhhhhh!!!!
    Kan nån mer ärligt säga att de är i min sits eller är jag typ the only one

• Svar på tråden Vill åka på kryssning, men har inte råd, aldrig får jag nåt kul.....:-(
  • Anonym

Bli medlem i vikining line-klubben, då får du erbjudanden om kryssningar för 0 kronor. Iof så kostar ju mat o eventuell transfer.

• Anonym

åk mitt i veckan - det är alltid biligare. Det är snordyrt att åka på helgerna.

välj också paketpris med hytt, frukost och smörgåsbord.. alltid billigare än att köpa var sak för sig.

sist jag åkte betalade jag o maken 395 kr per person tors-fredag... allt inkluderat även bussresa - vi bor 35 mil från stockholm... Viking line Cinderella.

• Anonym

Gå med i vikingline club, där kommer gratiserbjudanden om kryssningar mest hela tiden. Om det nu är en finlandskryssning du vill göra alltså

• Hansen

Kan du inte spara någon hundralapp varje månad då? Så kan du kanske åka om ett tag? Om det går.

• Anonym (ts)
    Widerlich skrev 2008-10-06 22:06:39 följande:
    Kan du inte spara någon hundralapp varje månad då? Så kan du kanske åka om ett tag? Om det går.
    Spara funkar inte här hemma..
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2008-10-06 22:04:31 följande:
    åk mitt i veckan - det är alltid biligare. Det är snordyrt att åka på helgerna.välj också paketpris med hytt, frukost och smörgåsbord.. alltid billigare än att köpa var sak för sig. sist jag åkte betalade jag o maken 395 kr per person tors-fredag... allt inkluderat även bussresa - vi bor 35 mil från stockholm... Viking line Cinderella.
    hur gör man det då, hur bokar man sånt, för har bara sett att man kan boka var för sig..
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2008-10-06 22:04:03 följande:
    Bli medlem i vikining line-klubben, då får du erbjudanden om kryssningar för 0 kronor. Iof så kostar ju mat o eventuell transfer.
    vinner man mycket på det? mellanskillnaden...?
  • Anonym

Anonym (ts) skrev 2008-10-06 22:09:28 följande:

vinner man mycket på det? mellanskillnaden...?
    Jo det gör man ju, maten kan du ju bestämma själv hur mycket du vill lägga. Lägg undan lite varje månad, så kan du åka på en härlig kryss i vår (bättre att åka då än nu, gungar för mycket..)
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2008-10-06 22:10:48 följande:
    Anonym (ts) skrev 2008-10-06 22:09:28 följande:
    Jo det gör man ju, maten kan du ju bestämma själv hur mycket du vill lägga. Lägg undan lite varje månad, så kan du åka på en härlig kryss i vår (bättre att åka då än nu, gungar för mycket..)
    OK
  • Hansen

Anonym (ts) skrev 2008-10-06 22:08:14 följande:

Spara funkar inte här hemma..
    Inte ens en hundring som du kan stoppa i ett brev och gömma i nån bok?

Som sagt om du blir medlem så kan du få bra erbjudanden och åka gratis, bara mat och sånt som då kostar. Bara att gå in på deras hemsida har jag för mig
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2008-10-06 22:08:52 följande:
    hur gör man det då, hur bokar man sånt, för har bara sett att man kan boka var för sig..
    vi bokar alltid via Viking Line och då får man alltid tips om olika paketpriser och sånt.

eftersom vi bor så långt bort så finns det ju även annonser i tidningar - vilket det ju borde drälla av hos er om du bor i Stockholm. Kolla DN tex.. där borde det finnas massor med erbjudanden.

det är alltid dyrare att betala var sak för sig så det lönar sig att vänta lite på resan och haka på ett paketerbjudande.
  • Anonym (ts)
    Widerlich skrev 2008-10-06 22:13:21 följande:
    Anonym (ts) skrev 2008-10-06 22:08:14 följande:
    Inte ens en hundring som du kan stoppa i ett brev och gömma i nån bok?Som sagt om du blir medlem så kan du få bra erbjudanden och åka gratis, bara mat och sånt som då kostar. Bara att gå in på deras hemsida har jag för mig
    OK, tack för tipset, ska kolla genast..
  • Nyfiken gul
    Anonym (riga) skrev 2008-10-07 00:20:57 följande:
    varifrån kan du åka. Är det från Stockholm kan du alltid välja Riga i Lettland istället för Finland (Åland).Kostar från 95:-/pers och då får man två nätter ombord och 1 dag i Riga.www.tallinksilja.com/sv/offers/cruiseRiga.htm
    gäller dock att man har pass....
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym (NickeNyfik)

Royal Carribean har visst någon grej med gratiskryssning i Medelhavet inkl. flygresa från Stockholm, har jag hört. Men då blir det ju att ta sig till Stockholm om ni inte bor där, och det kan kosta.

• kristella1

Nej man behöver inget pass eftersom Lettland är med i Schengen.

Nyfiken gul skrev 2008-10-07 00:22:20 följande:

gäller dock att man har pass....
  • Anonym (NickeNyfik)
    kristella1 skrev 2008-10-07 01:04:20 följande:
    Nej man behöver inget pass eftersom Lettland är med i Schengen.
    Jo det är riktigt men ibland kräver reseföretagen ändå pass i sina resevillkor.
  • Lillevida
    Anonym (NickeNyfik) skrev 2008-10-07 00:58:26 följande:
    Royal Carribean har visst någon grej med gratiskryssning i Medelhavet inkl. flygresa från Stockholm, har jag hört. Men då blir det ju att ta sig till Stockholm om ni inte bor där, och det kan kosta.
    Gratis?? Var har du sett de?
Svar på tråden Vill åka på kryssning, men har inte råd, aldrig får jag nåt kul.....:-(