• SandraD

Gipsmage???????

Hej Allihopa!

Jo jag har en fråga angående gipsmage.?!! Hade tänkt att åka in till stan och handla gipset nu.. MEN vart ska man handla det?
    Var är det billigast? Har hört att både panduro hobby och apoteket har men hittar inget på apotekets hemsida? Har apoteket slutat sälja gips? Eller vet någon hur mycket apoteket tar och hur många meter man får?
    Har ni gjort gipsmage? I vilken vecka gjorde ni den?

tacksam för svar! kram kram

• Svar på tråden Gipsmage???????
  • En liten till

Köpte på apoteket, ca 10 rullar för att få den lagom tjock.

• SandraD

okej vet du vad det heter så man kan se priset på deras hemsida? elelr hur mkt kostade de 10 rullarna?

En liten till skrev 2008-10-07 13:34:52 följande:

Köpte på apoteket, ca 10 rullar för att få den lagom tjock.
  • Woodcock

Det heter Cellona gipsbinda på apoteket och kostar 109:- för 6 st á 2m x 10 cm.

• SandraD

tack så mycket hittade det precis själv också =)

Woodcock skrev 2008-10-07 14:34:53 följande:
    Det heter Cellona gipsbinda på apoteket och kostar 109:- för 6 st á 2m x 10 cm.
  • riotflickan

Jag har undrat detta länge, sedan jag fick höra talas om gipsmage för första gången: (Hoppas jag inte låter alltför dryg nu...)

Vad fasiken ska man med en sån till? Räcker det inte med foton som minne av graviditeten? Var förvarar ni denna tingest? Har den någon praktisk funktion som jag inte fattat?

• Ssofie82

Jag ska måla min och sätta upp den på väggen med en lampa bakom hade jag tänkt.

(¯`°?.¸♥ BF 30/11-08 ♥¸.?°´¯)
  • SandraD

hehe.. jag gör det som ett minne och för att jag tycker det är fint.. man kan ju göra lite olika med dom.. jag själv har tänkt sätta upp den på väggen som en tavla (precis som denna tjej gjort images.google.se/imgres&imgrefurl=www.familjeliv.se/Forum-2-11/m20727233.html&h=600&w=450&sz=23&hl=sv&start=10&um=1&usg=__lpMhdO2QZOaKZXdZ2zwz5CKZixk=&tbnid=JvgjQnPj0lelDM:&tbnh=135&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dgipsa%2Bmagen%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN tycker det är jätte fint =)
    men det finns ju även de som har gjort sina gipsmagar till en lampa.. finns som sagt massa olika sasker man kan göra med dom.. men det är ju upp till var och en om man vill göra eller ej.

riotflickan skrev 2008-10-07 14:50:47 följande:
    Jag har undrat detta länge, sedan jag fick höra talas om gipsmage för första gången: (Hoppas jag inte låter alltför dryg nu...)Vad fasiken ska man med en sån till? Räcker det inte med foton som minne av graviditeten? Var förvarar ni denna tingest? Har den någon praktisk funktion som jag inte fattat?
  • Mamma Zara

Jag har satt upp min på väggen med en ljusslinga under så det lyser ner och upptill.. lite kul.. mankan ju alltid slänga den om man inte vill ha dne mer

Svar på tråden Gipsmage???????