Jag menar allt som du känner dom bör veta, där du tycker att du gör saker som ställer till problem för dig eller sånt som du gör som gör saker lättare för dig (i vanliga livet), hur du känner dig innan och efter samtal kan också hjälpa. Jag vet känslan av att man tycker att man bara svamlar, speciellt när man har detta handikapp då svamla är det man är bäst på men psykologer dom kan sin sak, dom är riktigt duktiga och ser vägen när man själv irrar runt i total snöstorm.
Men just för att slippa den känslan att det var så mycket man egentligen ville ha sagt om sig själv men man kan inte där i heta stolen, så kan man skriva ner sånt när man kommer på dom hemma, i affären, på jobbet, osv.. sen finns det inte så mycket mer att göra eller som du ens behöver göra, du har kommit till slutet av det hela nu, utredningen ska göras och det är målet! : D
Anonym skrev 2008-10-15 18:04:39 följande:
Bra tips för grejen är att det är så mycket jag vill berätta för dom men jag kommer aldrig ihåg något. Ibland är det helt hopplöst. Menar du saker som man gör eller hur man är eller efter möterna/träffarna?Sist jag pratade med läkaren eller vad det nu var som skulle avgöra efter vårat samtal om vi skulle gå vidare med utredningen eller inte trodde jag att hon skulle säga att det nog inte skulle bli någon utredning för jag fick absolut ingenting vettigt sagt. Knappt berätta om mig själv för jag kom inte ihåg knappt