frågor om adhd/add
Jag led av fruktansvärd depression och fick remiss av min barnläkare (var då under 18) och hamnade tillslut hos en mottagning för Schizofrena/psykos patienter. Dom tog saken i egna händer och valde att utreda mig hos dom när dom snabbt insett att jag inte led av något sådant. Jag var då över 18 år.
Jag fick diagnosen gifted ADD, vilket betyder att jag har högre IQ an genomsnittet plus ADD. Utredningen tog ungefär 2 månader och var väldigt intensiv och verkligen.. utredande. Mina föräldrar togs också in för intervju för att se hur jag varit under barndomen och liknande.
Mitt vardagliga liv påverkas något fruktansvärt, jag medicineras tyvärr heller inte då jag bor utomlands. Jag glömmer saker konstant (egentligen; bli distraherad), räknade ut att under en 10 mins promenad till skolan då jag var sen glömde jag bort 6 gånger att jag var sen och började gå långsamma och tänka på annat istället för att skynda till tåget.
Skolan är också ett svårt moment, är det jag studerar inte stimulerande nog och varierande nog så tappar jag koncentrationen direkt. Utredningen visade att jag kan hålla koncentration upp till hela 3 - 4 minuter! Ugh.