Vad är det för fel på Skultuna (utanför Västerås)?
Det är ju tokbilligt att köpa hus där. Är det nåt fel på området som jag har missat?
Det är ju tokbilligt att köpa hus där. Är det nåt fel på området som jag har missat?
Nä, är väl inget större fel på Skultuna....den enda negativa jag hört är att skolan inte är nåt vidare.
o rätt taskigt med busstider
Min son är 2 så innan han går i skolan så hinner det väl hända en del. Inget annat? Ett jättefint nyrenoverat hus på 179 m2 kostar ju typ 2 miljoner!
Fast är husen så billiga så har man råd med 2 bilar.
gillar inte alls skultuna. bor mycket skummt folk där.
brukar va mycket slagsmål osv..
Det är samma i Skara - min mans kusin köpte en BR 4 r.o.k för några år sedan.
Han betalade endast TUSEN kr.
Fräscha 2-plansvillor med stor tomt 500 000 kr.........
min faster bor där..
jag gillar det inte, känns så dött på nåt sätt. trist samhälle. men jag vet egentligen inget om det, så bry dig inte om vad jag säger
Min mormor bor där och min morbror...
Det är väl inget större fel på Skultuna - precis som alla andra "småorter" så har dom väl lite sämre utbud än västerås. Och kommunikationerna är lite sämre där än om man bor närme Västerås.
Vi bor i Hallstahammar som också ligger utanför västerås (ca 15 min) och det är heller inte så poppis för västeråsarna.
Tror att det blir lite vad man gör det till..bråk förekommer ju på fler platser än skultuna ( bäckby, råby, vetterslund och framförallt city!)
skultuna är ett pack ställe. huvva. bor mycket skit där ute. alla jag känner som bott där vill bara därifrån. har inget med bussar eller affärer att göra utan de som bor där. och skolan är under all kritik.
Ok...tack för info. Verkar inte vara nåt bra ställe att bo på.
Ang OT-bostadsrätten i Skara. Dels var det ju lite andra priser för några år sedan. Dels har ju köparen lite andra saker att ta hänsyn till vid bostadsrätt än vid hus. Månadsavgiften till exempel. Här i Gbg är en skriande bostadsbrist men det finns ändå nya fina bostadsrätter i attraktiva lägen som inte gått att sälja. Inte ens de som har råd är helt enkelt beredda att betala något nämnvärt för säg en tvåa som kostar åttatusen i månaden om det inte är något alldeles särskilt med läget. Då köper de hellre hus utanför stan eller hyr så de inte binder upp sig så mycket; betalar man uppåt tiotusen i hyra är det inget större problem att hitta sig en fin hyreslägenhet heller.