Thursday skrev 2008-10-08 21:53:48 följande:
Men nu får du väl lugna ner dig lite? Jag har inte uttalat mig om vad just du brukar ägna dig åt eller om du är en trevlig eller otrevlig person utan försökte förklara hur jag uppfattat vilken betydelse du lägger i "osocial" (och drog lite exempel), och sen försökte jag förklara vad jag menade med det ordet, så att vi skulle slippa tala förbi varandra. (Däremot ger ditt uppretade tonläge och din tendens att tala om för mig vad jag anser inte direkt ett socialt kompetent intryck. Men det är lätt att missförstå varandra i skrift!)Och sen förstår jag faktiskt inte vad du menar med umgås privat? Jag drog en radda med exempel på aktiviteter som, i min värld, ingår i det sociala livet på en arbetsplats. Man fikar (två gånger om dagen helst), man äter sin lunch i lunchrummet och man deltar i vart fall i någon av de aktiviteter som anordnas (avslutningsmiddagar, AW, fester).
Och för att förtydliga mig då eftersom det trots allt är internet - även om jag inte uppfattat dig som trevlig så betyder det INTE att du inte är det, som du skriver, det är lätt att missförstå i skrift.
Har jag missförstått dig så ber jag om ursäkt, det jag har har skrivit är hur jag tolkat det du skrivit som sagt.
För övrigt äter vi sällan lunch på jobbet och går i princip aldrig ut på AW, då det alltid är någon i tjänst förutom mellan kl 10-15 vardagar.
Annars, dygnet runt, året om är det alltid någon i tjänst, en person på natten, annars minst två, men oftast tre, av oss åtta som jobbar.
Och speciella lunch-middag-fikaraster har vi inte, vi dricker kaffe/äter mat när vi får tid över, men är ändå tillgängliga för brukarna.
Så aw är inget problem att komma undan.