• Hamnbo

Det är nå allvarligt fel på osociala människor!

Diskuterade det här om dagen och flera tyckte att det måste vara nå fel på blyga/osociala människor.

Jag är enligt mig själv lagom social. Har lite svårt för hypersociala som pratar med allt o alla precis överallt utan minsta hejd och inte förstår när dom är oönskade.

Så jag kan tycka att det lika illa att vara för social.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Det är nå allvarligt fel på osociala människor!
  • LadyWillow

Alla måste väl få välja hur sociala de vill vara?

• HellviHumle

Som vanligt så flödar empatin! Världen är fortfarande (inte ännu) svart eller vit. Det är klart som korvspad att den "osociala" kan ha någon form av problem. Kan t o m vara troligt men det är inte alls säkert att denna lider av det. Kanske bara trivs i skuggan. Men kan lika gärna lida allvarligt utan att vara förmögen att göra något åt saken själv.
    Ett litet tips, läs på lite om Aspergers syndrom.

Är det någon som har recept på Spickekorv?
  • Lady Dahmer

jag lider inte av att jag är osocial. tvärtom. jag trivs med det.
    visst det kanske är nåt fel på mig -- men vad skulle det vara då? Och varför är det ett problem?

There is no chin behind Chuck Norris? beard. There is only another fist.
  • mrs Elliott

Jag håller med Hellvihumle.De åsikter som folk i den här tråden har får mig att bli mörkrädd.Har ni provat att ge de här blyga människorna lite tid? Som sagt att genast besluta sig för att de är konstiga och otrevliga och frysa ut dem ännu mer är MOBBING .Jag hoppas ni inte lär ut samma sak till era barn...men det gör ni väl.

• Thursday

mrs Elliott skrev 2008-10-09 09:58:50 följande:

Jag håller med Hellvihumle.De åsikter som folk i den här tråden har får mig att bli mörkrädd.Har ni provat att ge de här blyga människorna lite tid? Som sagt att genast besluta sig för att de är konstiga och otrevliga och frysa ut dem ännu mer är MOBBING .Jag hoppas ni inte lär ut samma sak till era barn...men det gör ni väl.
    Och hur står det till själv då? Baserat på ett fåtal antal inlägg på ett Internetforum så beslutar du dig genast för att andra är mobbare som fryser ut människor och uppfostrar sina barn till detsamma. Sten? Glashus?
  • TheDyingBride
    Thursday skrev 2008-10-08 21:53:48 följande:
    Men nu får du väl lugna ner dig lite? Jag har inte uttalat mig om vad just du brukar ägna dig åt eller om du är en trevlig eller otrevlig person utan försökte förklara hur jag uppfattat vilken betydelse du lägger i "osocial" (och drog lite exempel), och sen försökte jag förklara vad jag menade med det ordet, så att vi skulle slippa tala förbi varandra. (Däremot ger ditt uppretade tonläge och din tendens att tala om för mig vad jag anser inte direkt ett socialt kompetent intryck. Men det är lätt att missförstå varandra i skrift!)Och sen förstår jag faktiskt inte vad du menar med umgås privat? Jag drog en radda med exempel på aktiviteter som, i min värld, ingår i det sociala livet på en arbetsplats. Man fikar (två gånger om dagen helst), man äter sin lunch i lunchrummet och man deltar i vart fall i någon av de aktiviteter som anordnas (avslutningsmiddagar, AW, fester).
    Jag är lugn som en filbunke, men jag uppfattar inte dig som särskilt trevlig heller så du kanske också är osocial då?

Det enda jag har "talat om" för dig är hur jag tolkar det du skrivit.
  • TheDyingBride
    Thursday skrev 2008-10-08 21:53:48 följande:
    Men nu får du väl lugna ner dig lite? Jag har inte uttalat mig om vad just du brukar ägna dig åt eller om du är en trevlig eller otrevlig person utan försökte förklara hur jag uppfattat vilken betydelse du lägger i "osocial" (och drog lite exempel), och sen försökte jag förklara vad jag menade med det ordet, så att vi skulle slippa tala förbi varandra. (Däremot ger ditt uppretade tonläge och din tendens att tala om för mig vad jag anser inte direkt ett socialt kompetent intryck. Men det är lätt att missförstå varandra i skrift!)Och sen förstår jag faktiskt inte vad du menar med umgås privat? Jag drog en radda med exempel på aktiviteter som, i min värld, ingår i det sociala livet på en arbetsplats. Man fikar (två gånger om dagen helst), man äter sin lunch i lunchrummet och man deltar i vart fall i någon av de aktiviteter som anordnas (avslutningsmiddagar, AW, fester).
    Och för att förtydliga mig då eftersom det trots allt är internet - även om jag inte uppfattat dig som trevlig så betyder det INTE att du inte är det, som du skriver, det är lätt att missförstå i skrift.

Har jag missförstått dig så ber jag om ursäkt, det jag har har skrivit är hur jag tolkat det du skrivit som sagt.

För övrigt äter vi sällan lunch på jobbet och går i princip aldrig ut på AW, då det alltid är någon i tjänst förutom mellan kl 10-15 vardagar.
    Annars, dygnet runt, året om är det alltid någon i tjänst, en person på natten, annars minst två, men oftast tre, av oss åtta som jobbar.
    Och speciella lunch-middag-fikaraster har vi inte, vi dricker kaffe/äter mat när vi får tid över, men är ändå tillgängliga för brukarna.
    Så aw är inget problem att komma undan.
  • Twin peaks

Ju äldre jag blir detso mindre utbyte får jag av sociala relationer. Vuxna svenskar är så konstlade och falska. Man ska gå runt och låtsas vara vän med alla.

• Aniiee
    Twin peaks skrev 2017-02-10 14:53:15 följande:

Ju äldre jag blir detso mindre utbyte får jag av sociala relationer. Vuxna svenskar är så konstlade och falska. Man ska gå runt och låtsas vara vän med alla.

Grattis till veckans trådlyft.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Twin peaks
    Aniiee skrev 2017-02-10 15:48:20 följande:
    Grattis till veckans trådlyft.
    Tackar å bockar!
Svar på tråden Det är nå allvarligt fel på osociala människor!