Inlägg från: nbv |Visa alla inlägg
  • nbv

Mannen som talar med hundar- Cesar Millan, vilken

mja, hunden blev faktiskt bättre. Tjejen som hunden hatade kunde ju gå ut och gå med hunden i slutet av programmet och han kunde vistas i huset utan att ge sig på någon. Hunden var ett nervvrak och var livrädd. Men så togs hunden också ifrån mamman när den var nyfödd eller vid 4 veckor ålder, minns inte. Hur som helst, för tidigt. Då har den inte heller fått lära sig något av mamma eller av syskon så vad kan det blir? Ingen människa kan väl lära hunden vara.. hund?
    Själv gillar jag Cesar och har lärt mig mycket av det programmet. Tror han valde att ta det lite lugnt med hunden för att han först och främst var tvungen att uppnå något slags förtroende.

Det kan ju ta tid att rehabilitera vissa hundar så munkorgen var nog klokt i det här fallet.

♥ Lia 070831 ♥
  • nbv

tydligen stavar jag som en kratta men strunt i det

♥ Lia 070831 ♥
  • nbv

ja, den där elplasten ja. Enligt programmet skulle den kännas som när vi människor får massage.. det var jag också väldigt tveksam till. Skrämmer man hundar med massage? Tror det känns lite mer än så...

Och självklart blir alla hundar galna av att hållas inlåsta utan motion eller stimulans. Det blir vi också. Och ändå är det alltid samma visa i programmet. Hunden har maaaassa issues och aldrig kommer den ut, kanske en gång i veckan på en 10min runda. Om den har tur..

Vad är det med folk??

♥ Lia 070831 ♥
  • nbv

Han skrämmer inte hundarna även om jag kan förstå att vissa upplever det så. Det är en annan sak.
    Huvudsaken är att hundarna mår bra och jag tror Cesars samtliga hundar mår utmärkt. Om jag hade en problemhund och det fanns en människa som Cesar i landet hade jag definitivt gått dit och jag hade hoppat av lycka om denne människa ville hjälpa oss.
    Han är för hunden. Det gillar jag.

♥ Lia 070831 ♥
Svar på tråden Mannen som talar med hundar- Cesar Millan, vilken