LjuvligaJulia skrev 2008-10-12 08:57:25 följande:
Tycker nog inte du har lyckats bra alls mer än att få dina hundar att gilla er i familjen. Du har ju uppenbarloigen, av de du skriver, inte klarat av att ta bort aggressioner gentemot barn! Livet är inte alltid roligt, man kan inte leka bort alla problem! Mina båda e oxå omplacerade till mig, men dem har INGA problem kvar!! ! Dina argument mot CM e lama, verkar som om du bara sett ett program och drar en slutsats utan att vara öppen!
Jasså... Sedan när blev du expert på mina hundar?
Eftersom det inte hänt något och de väljer att gå undan istället för att vara stygga tycker jag att vi har lyckats kanonbra! Den lilla hunden kommer aldrig att fungera med barn, något vi är fullt medvetna om. Hon är rädd för barn eftersom det finns extremt tröga föräldrar som förser sina barn med smällare som de sedan kastar efter hundar. HOn är även 14,5 år, döv och blind... Kanske lite lätt dement. Hon är gammal och ska få vara gammal. Det gäller att känna sina hundar så pass väl att man kan läsa av dom och se vad de vill. Oftast vill tiken ligga inne i badrummet ifred när jag och min dotter är där. Då låter vi henne göra det....
Men eftersom du är expert på mina hundar får du hemskt gärna berätta för mej HUR man får en hund som e skruttig som Lycka att bli vän med barn.... Som dessutom har alldeles för mycket negativa erfarenheter av dom...
Den stora lunsen har inga problem längre, enda problemet är väl att han är stor och klumpig.
Om du tror att vi enbart leker så har du fel... visst tränar vi. Men vi har kul undertiden och blandar träning och lek för att få en rolig stund. Kadaverdisciplin är inget som utövas i vårt hem. Här får hundar vara hundar med alla deras egenskaper. Det gäller bara att sålla blland egenskaperna och förstärka de man vill ska komma fram och korrigera de som är knas. Går inte det får man lösa det på annat sätt....
Har man en barnilsk hund är det EXTREMT naivt att tro att den är helt botad. JAG skulle ALDRIG släppa mina hundar ensamma med min dotter.
Du, det har räckt med att se det jag sett och skummat på hans hemsida för att få en uppfattning. Hans metoder är inget som passar mej...
Men det här visste du väl redan? Du känner juh mina hundar.... eller???