• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? Part 6!
  • Lovan

Ikväll blir det att ta med en engångsgrill, kött, egengjord potatissallad o dricka, åka in till Västerås, sätta oss på en gräsplätt på en filt och titta på de fina bilarna som glider förbi. Power Meet är i stan - TJOHO!!!

• sagogryn

Tandorikyckling, ris och en indisk sås. Vi firar här hemma att maken börjar sin semester!

• Mumu

Ooops, var tråden på väg att ta slut!? Tur att du är med, Kajsan!

Idag blir det en liten grillfest hos oss, så alla får ta med det kött de vill ha så bjuder vi på tillbehören. Själva ska vi grilla fläskfilé, och till blir det bakade potatisar, tzatsiki, tomat- och lökröra, vitlökssmör, ostsmör, grillade majskolvar och champinjoner.

Sen blir det nog ett glas vin eller två, och så en vanilla club...

• elims

färsbiffar, het potatissallad och raita. grönsallad till
    lite småröror/sallader till förrätt - avokadoröra, tonfiskröra, äggsallad, majssallad, hummus, tehinna, marinerade soltorkade tomater och annat småplock...

inget vin för mig som går på pencilin...

• Kajsan

Mumu

Jag kommer över!

Jag och sambon ska ut och äta på en jättemysig restaurang här utanför.
    De har sån träkolsgrill, luktar smarrigt

• linus

Vi ska grilla hemgjorda hamburgare å till det har vi rå lök, sallad tomat ost hambdressing samt guacamole

• Mor till solsken

Jag vet att det finns en oxfilé i kylskåpet oc sambon grejar för fullt. Klyftpotatis skymtade jag och champinjoner, huungrig!

• mammutten81

Jag e så jäkla sugen på egen wok, så jag ska röra i hop majs, vattenkastanjer, kantareller, vitkål, strimlade morötter, olivolja, vitlök, och nudlar! SMARRIGT!

Till killen blir det nog köttfärssås eller nå´t.

• lena ekman

Räkor! (vi ska äta en stadig lunch)

• Mumu

Kajsan, du kom jag aldrig ! Men no worries, det finns massor kvar, så du kan komma på lunch idag istället!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? Part 6!