• Marayah

Hur ofta tvättar du håret på ditt barn??

Som rubriken lyder!!!

Vad e normalt??
    Jag tvättar min sons ca var 2-3 dag..

En som jag känner påstår att barn i 5 års åldern inte behöver tvätta håret mer än 1 gång i veckan för de sliter på håret och att dom inte smutsar ner håret så mkt i den åldern..

Marko 031103, Filip 080621
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret på ditt barn??
  • Jenny26

Vår dotter är 20 månader och jag tvättar hennes hår 6-7 dagar i veckan. Hon går på dagis och ibland har hon lite sand osv i håret. Hennes hår är inte slitet osv. SJälv har ajg tvättat håret varje dag sen jag var 1år och har aldrig haft åroblem med det.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • lia76

Min dotter tvättar sitt hår varje gång hon badar.
    Och hon badar i stort sett varje dag.
    Hon är 2 år och går p ådagis och blir lite smutsig.
    Sen älskar hon att tvätta håret så det gör hon själv.
    Svårt att få henne at inte göra det, så då blir det hårtvätt.

Ida 080901, Stella 060923
  • Cia o krabaten

Badar eller duschar 1-3ggr/v och tvättar håret minst 1 men oftast alla av de gångerna.

• Kangkurr

tvättar min sons hår ungefär 2 ggr i veckan. Det är varje gång han duschar alltså. På somaren duschar han oftare på grund av all sand o smuts han får på sig, men på vintern så är det onödigt att torka ut huden genom att duscha/bada ofta.

• Fille Fjonkan

Om våra Kids inte lortar ner sig så att de får t ex mat eller sand i håret tvättar vi det bara en gång/vecka.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • MoSv74

Har en son som är 5 1/2 år.
    Han duschar rätt så ofta för han tycker om det.Glad
    Vi tvättar väl håret på honom varannan eller var 3:e dag.Ca 3 ggr i veckan,alltså.
    På sommaren är det oftare.
    Då är han ju så varm och så har han ofta halva badstranden i håret.Flört

Min pojk håller igång en hel del så han blir ofta varm och "svettig" i håret.
    han kan oxå bli väldigt varm när han sover.

Jag skulle inte kunna tvätta håret på honom 1 gång i veckan bara.
    Då skulle det lukta illa och det vill man ju inte.

Hans hår är inte slitet,snarare tvärtom.Det är väldigt mjukt och "flygigt".Glad

Alla har ju olika sorters hår,även barn.Jag tror inte att man kan säga hur ofta/sällan man ska tvätta håret.
    Man gör som man själv tycker är bäst!

• skytten06

Vi tvättar hennes hår varje gång hon bara, minst 4ggr/veckan och ibland varje dag.

• Balehead

På söndagarna. Har de blivit synbart skitiga så blir det då också, men annars räcker det fint med en gång i veckan. Det luktar inte illa om dem ens om man kör in näsan i hårbotten på dem och snusar lite. Däremot luktar det barn och inte schampo de flesta dagarna.

(Två döttrar med halvlångt och långt hår i åldrarna 5 och 7)

• mandorle

min son är ett och vi tvättar hans hår ungefär var tredje dag

• Filips mamma06

Tvättar när jag anser att det behövs. Eftersom min son går på dagis så är han ganska så smuttsig visa dagar när han kommer hem.
    Men skulle säga på ett ungefär 2-3 gånger per vecka.

Filip vårt allt
Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret på ditt barn??