• mintchoklad

Vilken är bästa dagen på Ullared?

Täkte att jag skulle ta och besöka Ullared snart. Är det någon som vet vilke dag som är bäst att åka på om man vill undvika alltför mycket folk? Innan lön och barnbidrag borde väl vara bäst, men vilken dag i veckan?

• Svar på tråden Vilken är bästa dagen på Ullared?
  • Jossa 79

Kan inte säga vilken dag som är bäst men undvik novemberlovet!!!

Jag var där den 12/12 förra året, kom dit vid 16-tiden. Folktomt!
    Alla var väl hemma och förberedde inför Lucia....

• fiamalm

Då ska man åka efter kl 16, de har öppet vardagar till kl 20.

Min svärmor pratade om detta med en som jobbar på Gekås, hon sa att det är mycket folk vare sig det är löning eller ej numera då man kan handla på kredit helt gratis och man betalar då månaden efter. men då vi har åkt har vi som sagt gått in vid kl 16 och ställt oss i kassan när vi måste, då har det varit mindre folk.

• sunshine82

Åk inte dit tidigt på morgonen då dom öppnar, det är då folk får köa, utan åk dit lite senare. Vi brukar vara där vid 11 snåret och då är det aldrig köer.
    Ett tips är att ta med ett färglatt band eller något o knyt på vagnen så du hittar din vagn, sen ta med minst två korgar att lägga två under vagnen så man kan packa i dom och sen är det bra att ha en extra, jag brukar nämligen ställa vagnen på ett bra ställe, när jag tex är på kemisk/teknisk avdelning så lägger jag det jag ska handla i korgen och sen när den är full så går jag till min vagn och lägger ner, så slipper det ta så lång tid o komma fram med vagnen i trånga utrymmen. Sen brukar vi ställa vagnen på ett lämpligt ställe, gå ut och ta en stämpel på vägen och gå över till andra sidan och äta lunch, pannbiff o potatismos blir det alltid hehe.. Sen går vi in och letar upp våran vagn och fortsätter shoppingen. Kanon bra!

• Majsan71

Åker alltid på eftermiddagen och det brukar vara ok.

• Dolphingirl

Tror de säger själva att tisdagar är den generellt lugnaste veckodagen. Men som sagts innan, det är ganska jämntjockt över månaden annars, speciellt såhär innan jul.

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • mintchoklad

Tack för alla svar. Nu hoppas jag på god shopping!

Svar på tråden Vilken är bästa dagen på Ullared?