• Ladyn

Bästa BH affären i Sthlm???

Nu är det KRIS!!! Ska gifta mig i slutet på Juli och bh´n jag beställt för över 2 månader sedan har fortfarande inte kommit, och nu har jag fått reda på att den förmodligen inte hinner komma pga affärens slarv!!! Har nu varit runt här i trakterna o det finns ingen i min storlek o dom hinner inte få hem *grr*. Ska därför till sthlm i slutet på nästa vecka o jaga bh ( har 75 E-F ) VART ska jag vända mig då? Vilken affär har bra utbud o större storlek? Snälla HJÄLP!!!

• Svar på tråden Bästa BH affären i Sthlm???
  • vallis

I gamla stan finns det en speciell affär som säljer bh.......på gågatan

• vallis

dom har bra utbud och större stl.

• ninan

Har inte handlat där själv, men en kompis som var mer än nöjd! Ungefär mitt på Västerlånggatan i gamla stan ligger en bh-butik. Kommer inte ihåg vad den heter men därinne är de proffs och har allt!

• ninan

Vallis, vi måste mena samma affär! -Så vad kan gå fel??

• S vali s

Minns inte heller vad affären heter men den på Västerlånggatan är super!!! Kanon service, dom hittar "rätt" bh direkt åt en på direkten

• vallis

Hur kan det gå så fel *skratt* ja, när jag va yngre ställde jag mig och glodde på alla bh dom sålde. vissa bh:ar va ju stora som 2 st vattenmeloner *skratt*** jag bara skojar

• Jenny S

Ehhh.....är det inte Hans Melbin eller nått sånt den heter???
    Kommer ihåg att jag älskade att handla där!
    Underbara underkläder!!!

• Belsebub

Kanske finns något för dig på Viktor & Viktoria, grev turegatan 18. Tel 08-667 14 00, ring å fråga.
    Annars är det som Vallis säger...butiken i gamla stan som gäller. Prova även Nk.
    Lycka till!

Ett litet tips...juridiskt sett så är du berättigad till ersättning för ev. merkostnader av den butiken som ansvarar för att du inte får din BH i tid till ditt bröllop. Slå upp nummret till en advokat på gula sidorna som ger kostnadfri rådgivning och hör med honom eller henne vilka paragrafer som gäller. Jag tror att det har med avtalslagen att göra.

/M

• Jenny S

Nää...Gustav Melbin är det ju!!!!
    *Pling*

• S vali s

Yes... Gustav är det ju, nu slipper jag sitta här o gnugga de grå små cellerna resten av kvällen

• Ladyn

Tusen tusen tack tjejer!!!

Ska prova att ringa dem först o höra...

Belsebub: Ja, jag har faktiskt funderat på om det finns något man kan göra för nu när jag har fått vända mig till andra butiker så har det visat sig att det tydligen inte är första gången det här händer på min butik... Ska ta o ringa en advokat o höra vad dom säger om detta. Tack för rådet!

Men ös på med mera affärer, alltid bra att veta!!!

• Hjortrongull

Gustav Melbin har det mesta...*ler*
    Fast.. inte till mig...

De övriga har ett fint utbud.

Sedan har du i Västerås AnnasUnder ;)

Lycka Till!

• Feya

Haides på Linnégatan www.gulasidorna.se/query&mapcomp=4292815;;Haide%27s%20AB;Linn%E9g.%20;1;;11447;STOCKHOLM;08;660%2097%2025;;;1629171;6581941;1;0&heading_exact=&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax= tycker jag är mycket bättre än Gustaf Melbin!
    Bättre service, de brukar vara duktigare på att se vad som passar PÅ RIKTIGT (har lite dåliga erfarenheter av G.M) och så brukar de ha MYCKET snyggare bh:ar för större byst!

Victor & Victoria har jag dessvärre hört ganska negativt om... Att de gärna "lurar i" kunden kläder som egentligen inte passar! (har dock inte varit där själv, så där kan jag inte säga om det stämmer el. inte)

Jag vet att det, tyvärr är väldigt vanligt när man försöker leta bh i stora kupstorlekar med litet mått runt om så är väldigt många försäljare sådana att de ger en HELT fel storlek... Typ, jag skulle ha en bh i 75F och expediten kommer med en 80C!!! "Jodå, den är säkert alldeles lagom, gå o prova den nu!" (Behöver jag säga att jag aldrig går in dit mer??)

• Feya

Jag har för övrigt en nätbutik som jag kan tipsa om! www.bravissimo.com
    De har skitsnygga bh:ar från D-kupa och uppåt! De har även badkläder, formsydda kläder och ärmlösa toppar med inbyggd bh!

Och ganska snabb leverans har de också med tanke på att företaget ligger i England.
    Tror det tog en vecka för sakerna att komma förra gången jag beställde, efter att jag lagt ordern! (dock måste man nog ha kreditkort typ Visa el. dyl.)

• Belsebub

Froggie

Vad tråkigt med Viktor&Viktoria, har inte varit där på länge. Gick bra för mig men det kan ju vara en tillfällighet.

Kolla oxå på Bröllopstorget, gå in på annonserna.
    www.brollopstorget.se/Klader/bh.php

Svar på tråden Bästa BH affären i Sthlm???