Ang tv-prog 9 mån
Det var ju flera här som undrade över om det skulle bli nån förstföderska som ska va med...Ja, det ska det.
Sen nu på söndag så är det k-snitt.
Bara så ni vet.
Det var ju flera här som undrade över om det skulle bli nån förstföderska som ska va med...Ja, det ska det.
Sen nu på söndag så är det k-snitt.
Bara så ni vet.
nepp missar inte nåt.....
läste nu att det var reprisen från förra gången...om jag hade vetat det så hade jag ju kollat!! trodde ju inte det gick i repris!!! Skit oxå!!
du kan kolla på det på tv4.se
Det stod i tidningen att hon hade fått snitt förra gången men skulle föda "vanligt" nu. Men jag är inte säker.
Reprisen nu idag!
13.25 har jag för mig...
Undra om det är en förstföderska i kvällens avsnitt???
puffar sa alla blir paminda om 2 minuter
När sjutton kommer förstföderskan... vill se nån som inte varit med om det tidigare juh. Att få en annan bild av förlossningen
Fortfarande ingen förstföderska!!!!
Jag som trodde att det skulle komma idag.
Jag är själv förstföderska (bf 31 juli) och skulle gärna se flera förstföderskor i 9 månader också, men har ni tänkt på att det förmodligen är många som ska föda barn första gången som inte vill ställa upp i ett sådant här tv-program. Misstänker att det har varit lättare att få omföderskor att vara med än förstföderskor eftersom de vet vad de ska gå igenom och är mer säkra på sig själva. En fråga bara - skulle de av er som aldrig fött vilja vara med? Jag tror inte jag skulle vilja det i alla fall.
Tycker programmet är väldigt bra trots att många är omföderskor. För mig har det gett en bra inblick i något man som förstföderska absolut inte haft koll på - nämligen vad som faktiskt händer i förlossningssalen. Och där vistas man ju inte annars som bekant.
Skönt att se nån som svor och höll på( i dagens avsnitt)
Jag önskar bara att programmet var längre eller att dom visade mer av själva förlossningen.
Själv tillhör jag skaran som zappar när det läskiga kommer. Annars så är det ju ett trevligt program *S*
Men visst känns det i hjärteroten när de ligger där med sin lilla guldklimp!
mooogn: Läskiga? När det gör ont menar du eller? hehe..min sambo tycker det är läskigt iaf. Men jag bara sitter med ett fånigt leende på läpparna
Jupp! Är tokrädd för smärta (tillhör dem som stapplar fram som en annan pensionär så fort det blir lite halt ute *S*)!
Aha ok, jag förstår
Det SEr ju väldig läskigt ut att ha så ont oxå, men man får ju inte glömma att det är en positiv smärta.
Jag längtar verkligen efter nästa gång jag ska föda!