Nån med erfarenhet av undulater???????? snälla läs då detta......
Vi va och skaffade en lite undulatkompis till våran andra undulat igår, vi hade 4 o välja på, vi valde en liten grå/vit, den satt alldeles stilla på en pinne.
När vi kom hem med den lät vi vår gamla flyga lite fritt ute så den nya kunde få bo in sig lite i buren, sen släppte vi ihop dom och det gick jättebra. Men den nya är inte som den ska tycker jag, jag vet inte om det beror på att den är ny och lite rädd, den är ca 6 veckor. Han sitter bara o sover/blundar hela tiden, flyger nån gång till en annan pinne. Den har kommit ut nån gång från buren o flygit, men den flyger inte bra, den flyger in i väggarna, och ramlar ner. Den slår inte ihop hårt mot väggen, men ändå ramlar den ner, man kan ta den med handen, är inte alls rädd,utan man kan plocka upp den utan att den bryr sig, är inte rädd alls.
Jag har tänkt att den inte lärt sig flyga ännu, att det kommer, och att den piggnar till. Men jag tycker ändå att det e konstigt att den sitter så här o sover hela tiden.
Nån som har någon erfarenhet av undulater som kan hjälpa mig???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-10 22:03
Idag har varit sorgens dag. Jag lämande tillbaka min pippi till djuraffären, den var inte bra Kändes jättetungt, har gråtit mycket. Det va nåt med den, den hade ingen balans, den gick runt mycket nu den senaste dagen på burgolvet och den snubblade några gånger, ramlade ner på huvudet, trillade på ryggen, åt inget. Vi kände att vi va tvungna även att jag bröt ihop. Det är inte meningen att man ska lägga 300:- på en fågel och sen direkt lämna in den till ett djursjukhus. Jag ska lägga in en bild på mina fin gamla pippa som vi har fortfarande, och en på den nya som vi nu lämnat