• Irma77

Gåta?? vad är världens längsta ord?

Min man har fått massa gåtor som han ska svara på, och vi har kunnat svaret på alla de andra, och nu är min fråga om detta är en gåta det med? Gåtan lyder som i rubriken; VAD ÄR VÄRLDENS LÄNGSTA ORD?

Eller är det kanske en fråga iaf...?

Nån som kan hjälpa oss?

• Svar på tråden Gåta?? vad är världens längsta ord?
  • m00nfl0wer

Men eftersom att det är en gåta.. så kanske det är smila.. Det är en MIL mellan S och A? Vad vet jag.

• m00nfl0wer

Kanske blev galet långsökt, haha.

m00nfl0wer skrev 2008-10-08 18:09:33 följande:
    Men eftersom att det är en gåta.. så kanske det är smila.. Det är en MIL mellan S och A? Vad vet jag.
  • TheDyingBride
    m00nfl0wer skrev 2008-10-08 18:09:58 följande:
    Kanske blev galet långsökt, haha.
    Haha, det var ju rätt enkelt tänkt.
    Själv kör jag på google och länkar allt jag hittar, kanske finns något svar däri, fast din version var ju enklare och mer gåt-aktig. 
  • m00nfl0wer

Hehe. Om det ska vara långt ord på riktigt så kan jag bara ett.. och det är flaggstångsknoppspolerarlärningsassistent.

TheDyingBride skrev 2008-10-08 18:10:50 följande:
    Haha, det var ju rätt enkelt tänkt.Själv kör jag på google och länkar allt jag hittar, kanske finns något svar däri, fast din version var ju enklare och mer gåt-aktig. 
  • TheDyingBride

hyponevrokustiskadiafragmakontravibrationer är mitt längsta bidrag.

• jungfu

Om frågan är "vad" är världens längsta ord (och inte "vilket") så borde svaret ju vara: världens längsta ord.

• Tecken
    m00nfl0wer skrev 2008-10-08 18:13:19 följande:
    Hehe. Om det ska vara långt ord på riktigt så kan jag bara ett.. och det är flaggstångsknoppspolerarlärningsassistent.
    Hm, jag har hört en variant på det där: Flaggstångsknoppsmålarlärling. Nära, men inte samma ord. Orkar inte räkna vilket som är längst
  • TheDyingBride
    jungfu skrev 2008-10-08 18:15:37 följande:
    Om frågan är "vad" är världens längsta ord (och inte "vilket") så borde svaret ju vara: världens längsta ord.
    Ahaaa!
Svar på tråden Gåta?? vad är världens längsta ord?