Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!
Är väl inte så dyrt att köpa en burk färg och måla själv heller. Så lätt att göra också. Och möblerna...kollade just upp dem...vilken färg har du de i?
Är väl inte så dyrt att köpa en burk färg och måla själv heller. Så lätt att göra också. Och möblerna...kollade just upp dem...vilken färg har du de i?
Kan du inte måla möblerna då? Köp sprayflaskor och spraya de i vilken färg du vill.
Eller låt möblerna vara och måla bara om rummet i en mörkare färg. Möblerna kommer att se helt annorlunda ut då.
Vinrött är fint. Jag har själv rött i vårt sovrum. Och så har jag målat fönsterkarmar och dörrkarmar i guld. Min man säger att det ser ut som värsta bordellen därinne.
Våra möbler är i trä. Har hittat en gammal, men jättefin, byrå på en secondhand butik. Jag har även en trä bänk som går i nästan samma färg som byrån, som jag fått av svärmor. De är "mellan" bruna (inte mörkt, men inte ljust heller). Sängen går i samma färg.
Sängborden går i liknande färg också. Så inga nya möbler här inte. Allt är köpt secondhand. Älskar att göra fynd där. Plus att äldre möbler är i mkt bättre material än nya. De gjordes så mkt bättre förr än de gör nu.
På väggarna har vi mattor som var inköpta i Marocko. De är till för att hängas på väggarna.
Alltså, tror det bara är jag, men jag tycker det ser skumt ut med bara en målad vägg. Speciellt om resten är vita. Som om man inte målade klart liksom.
lady: Men åh vad snyggt! Gillar speciellt hur taket ser ut.
lady: Jag har målat taket i badrummet och i hallen. Dock i samma färg som väggarna, och jag är väldigt nöjd med resultatet.