Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Han runkar i duschen

Det är konstigt att absolut INGEN har den minsta förståelse för dig TS, enligt dem är du sjuk i huvudet, mentalt störd och borde läggas in på psyket + gå 150 kurser i hur man jobbar med sitt självförtroende.
    Här är iaf en som förstår dig - jag tycker också det är jobbigt att veta att sambon står o runkar medan jag sitter i soffan o ammar. Det är helt ok att han runkar, men jag vill liksom inte VETA att han gör det samtidigt som jag sitter med vår bebis.
    Jag är väl också sjuk i huvudet, får väl ringa psykakuten med en gång..
    Vill tillägga att jag själv onanerar, och tycker det är finemang att min sambo gör det, själva företeelsen som sådan är HELT ok. MEN- jag vill inte sitta och amma min son medans han står i duschen o runkar och tänker på Samantha Fox (tänker någon på henne förresten ?)
    Hur som helst - psyket nästa. Hänger du på TS?

• Anonym (förstår)
    Frontline skrev 2008-10-09 09:42:04 följande:
    Ni som säger att det är ok att han runkar i duschen bara inte ni vet om det , hur får ni reda på det smyger ni in och kollar eller kommer han ut från duschen och säger stolt vill du veta vad jag gjorde i duschen jo jag drog en handtralla för på nått sätt får ni ju reda på det...
    Om man känner sin sambo väl nog så vet man, och ibland säger han det också.
    Kanske har det att göra med att jag är nybliven mamma, och kan inte få in "kåthet" i det sammanhanget - därför känns det jobbigt. Men varför försöker jag förklara - här är det ju ingen som förstår det ändå (förutom TS då).
  • Anonym (förstår)
    Frontline skrev 2008-10-09 09:55:13 följande:
    Anonym (förstår) skrev 2008-10-09 09:48:27 följande:
    Jaha så alla kvinnor som inte vet om att hennes sambo runkar för sig själv dom känner inte sin sambo väl menar du...Om han kommer och säger att han runkar är han ju dum på riktigt när han vet om att du inte tycker om det då ska man väl inget säga heller...Så det är bara nu när du är nybliven mamma som han har börjat runka han gjorde inte det innan och det tror du att jag ska gå på..
    Du verkar vara en härlig människa fylld med empati.
  • Anonym (förstår)
    Anonym skrev 2008-10-09 10:06:32 följande:
    Tack "Anonym (förstår)"! Började nästan bli orolig att det är ngt fel på mig på riktigt som känner såhär. Även fast det säkert är många här som tycker att jag är det oxå. Tack tack... Undra vad jag har för diagnos. Det måste ju bara vara självförtroendet som det är fel på för att man inte applåderar när ens karl runkar i duschen.
    Ja, jag vet inte heller varför man känner så, kanske har det som jag skrev ovan att göra med att vi är nyblivna mammor och inte kan få ihop det med kåthet osv.
    Men att diskutera det här verkar inte vara en hit - här verkar alla för för FRI RUNKNING när som helst och hur som helst.
    Du kan kanske be din sambo att vara mer privat med det, att du just nu inte är intresserad av att veta när han gör det. Han kanske inte kan förstå det men ändå acceptera det.
  • Anonym (förstår)
    Csve skrev 2008-10-09 10:14:31 följande:
    tänk om din karl hade förbjudit dig att skita när han är hemma?
    ni inkräktar ju på era mäns privatliv!
    Mm - det är ju faktiskt precis samma sak.. Skita o runka, ja faktiskt!
  • Anonym (förstår)
    gullsvans skrev 2008-10-09 10:20:14 följande:
    Som nybliven mamma så är man extra känslig..har ju med hormonerna att göra..hade du tyckt att det var lika avtändande och äckligt om du kommit på honom utan er bebis?Jag förstår dig helt och menar inget illa, men vänd på det lite..han saknar DIG..Jag är glad för att min sambo tar hand om sig själv:) när jag inte finns där för honom..bättre det än att han hittar någon annan.Låt nu detta inte bli en så stor sak, nu när ni har en ny liten hemma.Välj dina fighter ist, dom fighterna som är värda att fightas för-Stolt mamma till 3 pojkar och 3 flickor 19-2 år
    Du har helt rätt, iaf vad det gäller mig. För det har inte stört mig innan, och jag har inga planer på att FÖRBJUDA det som vissa påstår här. Om man tänker så får man nog ta och hejda sig.
    Jag bara förundras över att alla här inne tycker att det är helt ok att runka var som helst och när som helst.
    En god vän till mig, som för övrigt är sexolog och väl införstådd med behovet av onani, har en pojkvän som varje dag utför sin runk-ritual fram för datorn. Och då måste hon alltid gå ut, för han vill vara ifred. Ibland kan hon tycka att det är jobbigt, för hon kanske inte vill gå iväg just då. Men då stressar han henne med att han vill vara ifred en stund, att hon "måste" gå ut och gå eller nåt.
    Men det är väl också helt ok, hon kanske också är sjuk i huvudet som kan tycka att det är jobbigt, vad vet jag? (ps, det sista inte riktat till dig gullsvans. ds)
  • Anonym (förstår)
    Csve skrev 2008-10-09 10:23:02 följande:
    ut kommer ju "kroppsavfall".. vad är skillnaden?
    förmodligen känner ni er bara osexiga, är det hans fel? Ska han få lida för det?
    Så om han har en dålig dag, eller kanske blir deprimerad, då ska inte DU få pilla på dig själv med respekt för honom?
    Du kanske borde ta o läsa biologiboken och lära dig skilland mellan att skita och att onanera - tro mig, det är en viss skillnad. Fast å andra sidan tänder vi ju alla på olika saker, vissa på att onanera, andra på att skita.
  • Anonym (förstår)
    Svar på #110

Min sambo säger varje dag till mig att han tycker att jag är snygg och sexig - och jag triv själv rätt bra med hur jag ser ut - så tyvärr det där mantrat kanske gäller dig men inte mig.

Sedan, kan visst mamma-hormoner påverka en - men det verkar du inte ha erfarenhet av. Men vissa blir känsligare, för de mest konstiga saker.

Och för att svara på din sista fråga, min sambo får också skita!

(och - jag har inte förbjudit ett skit i övrigt heller, runkning eller vad det nu må vara)
  • Anonym (förstår)
    Csve skrev 2008-10-09 10:53:39 följande:
    vad gör du i tråden då om du inte bryr dig?
    Det är ett fritt land min vän - jag har rätt att vara här lika mycket som dig!
    Och - jag är här för att stödja TS, vilket ingen annan gör. Kan vara därför hon skrev tråden, för att få stöd, och inte bli hackad på o få höra att hon är mentalt störd.
    Och var någonstans sa jag att jag inte bryr mig?
  • Anonym (förstår)
    Csve skrev 2008-10-09 10:59:15 följande:
    Mentalt störd tror jag ingen sagt, eller?
    o jag sa inte att du inte hade rätt att vara här..
    Men så här är det ju jämt... anonyma som gnäller för att ingen håller med dom.
    Varför pratar ni inte med era män o säger som det är?Inte sjutton blir det bättre av att bara sitta vid datorn o avreagera sig på hans privatliv.
    Ok, men du är inte heller helt kass på att gnälla du heller, om man säger så.
    Men, vi lägger ner nu - detta leder ingenstans.
Svar på tråden Han runkar i duschen