Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Han runkar i duschen

Men det låter som om du har ett stort problem med osäkerhet. Jag kunde inte bry mig mindre om vad min man gör i sin ensamhet (jag räknar det som att vara ensam om man är ensam i ett rum)då jag vet att det är helt olika saker att onanera och att ha sex. Att han onanerar påverkar inte förhållandet och vi har sex med varandra ändå. Ni har väl sex med varandra också? Kanske vill han oftare än vad som är möjligt då ni har smått hemma? Har du kontrollbehov? Jag tycker det låter orimligt och extremt omoget att försöka kontrollera när han ska onanera och inte. Han ska ju inte behöva fråga dig om lov, han är ju en vuxen människa som har rätt att ta på sig själv när han vill. Jag skulle tycka det var knäppt och vrickat om min partner bad mig att inte ta på mig själv då han var hemma för att det äcklar mig. Snacka om att känna sig kränkt! Nä, fy för osäkerhet!

• Anonym (?)

äcklar honom, inte äcklar mig..

• Anonym (?)

Anonym (jaha) skrev 2008-10-12 13:32:06 följande:

Svar på #244Jag skulle bli ledsen och kränkt om min parnter gick ifrån mig in i ett annat rum, till ensamhet och valde att njuta med sig själv istället. Jag är helt fascinerad av hur olika syn vi människor verkar ha på det här. Det finns en mängd trådar om detta och dom delas alltid snabbt upp i två läger.Å andra sidan finns det också en mängd trådar om män och kvinnor som inte får tillräckligt med sex med/av sin partner. Kanske inte så konstigt om halva befolkningen tycker det är en helt självklar "rättighet" att inte alls behöva ha sex med sin parnter utan enbart onanera på så fort de får en chans.
    Som jag skrev tidigare tycker jag att det är helt ok att onanera men INTE om det påverkar det gemensamma sexlivet! För majoriteten är onani och sex två helt skilda saker som inte påverkar varandra. Gör det det så blir det ett problem på en annan nivå. Men om det bara handlar om att "jag" tycker det är jobbigt om "du" onanerar om "jag" är hemma, för det "äcklar" "mig" så anser jag att det är den personen som sätter upp förbudet som har problem.
Svar på tråden Han runkar i duschen