• Kimma72

Han runkar i duschen

Anonym (Söndag) skrev 2008-10-12 10:55:05 följande:

Tycker faktiskt det är respektlöst att onanera så det märks och hörs om partnern har undanbett sig detta. Onanera på bara, men gör det med finess. Vems behov ska gå först? Den som känner obehag inför att få en annan persons privata sexliv "uppkört i ansiktet". ...eller den som måste få lätta på trycket? En kompromiss tycker jag då är på sin plats. Som sagt, onanera gärna, men med lite finess. ...och kanske behöver paret i detta fall tala ut om det gemensamma sexlivet.
    Kan inte annat än nicka instämmande.
  • Kimma72
    Svar på #252
    "Killar som hellre runkar i tid och otid istället för att sätta på deras käringar har fel på både det ena och det andra"

..hur kändes det att få höra en sån kommentar?
  • Kimma72
    LoveSharPei skrev 2008-10-12 15:29:29 följande:
    Men herregud! Är det inte bättre karln står i duschen och runkar än att han går och sätter på någon annan?Vadfan! Min karl får väl runka om han vill, det är hans ensak. Och så länge jag inte behöver lida pga. det så bryr jag mig inte, hahahaha!
    Vilken otroligt korkad jämförelse "Är det inte bättre karln står i duschen och runkar än att han går och sätter på någon annan?"

Det var väl inte frågan om större risk att han är otrogen om han inte runkar då och då utan att han är så respektlös mot TS och runkar när han vet att hon kan komma in när som helst eller underhåller henne ett sunt sexliv genom att ta ut glädjen i förskott medans hon får passa det gemensamma barnet under tiden. Varför förstår inte människor som du att det ligger på ett djupare plan än en "otrohetsrisk"?
  • Kimma72
    LoveSharPei skrev 2008-10-12 15:55:23 följande:
    "Människor som du?"Varför förstår inte "människor som ni" att alla människor har rätt till att onanera, herregud! Vem gör inte det? Finns väl värre saker och oroa sig för än en sån sak! :-d
    Jag har aldrig hävdat att man inte får onanera i ett förhållande. Onani är ett sundhetstecken, men det blir smaklöst när det ska ske i tid och otid utan respekt mot sin partner. Och då tar det snabbt död på de bästa förhållanden.
  • Kimma72
    LoveSharPei skrev 2008-10-12 16:24:29 följande:
    Ja, men om han väljer och runka. Låt han göra det, det är ju hans förlust! Det är han som förlorar sin partner till slut pga. det han har gjort!
    Det kan man ju alltid hoppas..
  • Kimma72
    Ablan skrev 2008-10-12 16:37:43 följande:
    SNÄLLA! kan inte någon förklara för mig hur det låter när man runkar i duschen?! Och ska man stå uten för dörren och lyssna "ja! det låter som våt förhud!" ts man kaske blir förbannad för att han faktiskt inte runkar i duschen?!dusch runken kanske händer i ts huvud?
    TS inlägg börjar med... "Tycker det känns så där att komma på min man i duschen med full hand-aktivitet om man säger så"
  • Kimma72
    MrsDeepblue skrev 2008-10-12 16:42:17 följande:
    Ja men det verkar ju inte som att hon har konfronterat honom direkt i så fall eftersom han ju förnekar. Det vore ju otroligt korkat om hon verkligen hade klivit in mitt i akten så att säga.
    Det är väl lite det som är frågan,ska man som en sorts "mamma" behöva berätta för sin karl vad som är lämpligt och mindre lämpligt,borde han inte var avuxen nog att förstå det själv?
  • Kimma72
    Ablan skrev 2008-10-12 16:46:36 följande:
    Svar på #286
    ja och det var EN gång kan det kanske vara så att hon har fått lite dille på det efteråt och står utanför och lyssnar om han gör det igen och inbillar sig hur han står och våldsrunkar och tänker på jenna jameson?
    Det vet vi ju inte och det är lönlöst att spekulera i sålänge inte TS är med oss och förklarar hur det ligger till,eller hur?
    Och sen spelar det nog inte så stor roll om det skett bara EN gång eller flera, det är lika sårande VARJE gång.
  • Kimma72
    MrsDeepblue skrev 2008-10-12 17:03:56 följande:
    Haha, nä det verkar vara rätt många här som är det...
    Så bara för att man inte är "blank och tyckeslös" på insidan som du och Ablan fex så är man alltså "fuckad"?
  • Kimma72
    MrsDeepblue skrev 2008-10-12 17:14:28 följande:
    Ta det inte så hårt, det är ett uttryck bara. Ibland känner man sig väldigt säker på något, men så undrar man ändå om det bara är man själv som tror att man tillhör majoriteten. Jag respekterar verkligen andras åsikter! Däremot tycker jag det är synd att inte fler par pratar om såna här saker. Gränser och så. I så fall skulle det inte finnas lika många konflikter som den som TS har med sin partner.
    Jag tar det inte hårt, det var bara en frågeställning.

Och jag håller fullständigt med dig att det är så dålig kommunikation i många förhållanden. Då hade dessa trådar aldrig dykt upp. Personligen som jag skrev tidigare anser jag onani vara sunt,man lär känna sin kropp väl nog för att kunna bjuda på allt det goda med sin partner. MEN onani måse ske med hänsyn anser jag dock, och inte på bekostnad av en annan människans välmående. Jag har mycket bra självförtroende och ser det inte som ett hot men i TS fall kanske situationen ser annorlunda ut. Så därför får vi utgå från det hon skriver och kan inte tillskriva oss egna känslor i hennes sammahang.
  • Kimma72
    MrsDeepblue skrev 2008-10-12 17:15:38 följande:
    "Blank och tyckeslös" förresten? Hmm. Personangrepp brukar man ju ta till när man inte har några argument kvar i sak.
    Det har jag visst det, och mitt argument var inget personpåhopp. Men jag kanske ska vända på det, du tolkar det som ett personpåhopp för att?...
  • Kimma72
    Ablan skrev 2008-10-12 17:24:06 följande:
    Svar på #313
    blank och tyckeslös betyder att man är en likgiltig människa utan åsikter.
    Inte likgiltig, bara utan åsikt och sen när blev det förbjudet?
  • Kimma72

Anonym (E-ma) skrev 2008-10-12 17:25:50 följande:

hehe nu snurrar du ihopp saker o ting... du skrev "Blank och tyckeslös", vilket är konstigt att skriva till någon i en diskution, inte konstigt att Ablan tog det som ett påhopp.
    Lika konstigt tycker jag det är att man är "fuckad" för att man inte delar andras åsikt ??
  • Kimma72

Anonym (E-ma) skrev 2008-10-12 17:32:51 följande:

det är ett uttryck
    Det är blank och tyckeslös i så fall också
  • Kimma72

Anonym (E-ma) skrev 2008-10-12 17:47:59 följande:

hahaha... okej... varför då? tycker det är otroligt uttrycksfullt! nästan lite för mycket
    Det tycker jag om "fuckad" också. Kanske för att vi är av olika generationer, men när mina tonårssöner säger "fuckad" om sina klasskamrater eller någon på tv så tycker jag det låter kränkande.

Kanske klarnar bilden lite nu om vi återgår till TS startinlägg, hur olika vi som människor reagerar och att det inte finns några "rätt eller fel" sätt att reagera
  • Kimma72
    Ablan skrev 2008-10-14 01:59:40 följande:
    om man har brist på sex i ett förhållande så tror jag knappast att lösningen är att förbjuda någon att runka i duschen, skit samma om ts är hemma eller ej, det spelar ju knappast någon roll vid vilken tidpunkt som mannen runkar om det är bristen på sex som stör ts.

sen om man vill tända en brasa och det brinner dåligt så har jag svårt att tänka mig att den bästa lösningen är att stampa på sista glöden?
    Du träffar just huvudet på spiken, vänd på det, som kvinna uppfattas den runken just som du beskriver, som att han stampar på den sista glöd hon har. Kanske är hon nyförlöst,trött,jobbar mycket, hormonell, dåligt självförtroende,det finns tusen orsaker, och medans hon kämpar med sitt inre att må bättre,ta mer initativ och hitta sin sexlust, stampar han på den sista glöd av sexuell attraktion hon kunde uppbringa..

Jag tog upp tråden med min sambo och han bara skakade på huvudet, och tyckte det var otroligt många sånnahär trådar på forumet och undrade varför så många karlar föredrar en duschrunk istället för att vänta nån timme eller två och få stoppa in den i en varm kvinna istället. Han kan inte se hur runk/onani kan ersätta en livs levande människa. Dels är det ansträngande att stå upp och runka hävdar han och dels är det tråkigt för man får ingen feedback.

Vad är det som skiljer min sambo mot TS sambo? Vad är det som gör att män uppför sig så olika? En sak är i alla fall klar, det måste till ömsesidig förståelse från båda hållen, och det måste till en icke anklagande dialog mellan parterna. Man måste vara så ärlig mot sig själv att man kan säga till sin partner att man känner sig sårad, äcklad, smutsig eller vad det nu än är när han/hon tar saken i egna händer. Att man saknar kroppskontakt, smek,kel,kärlek/s fulla ord och handlingar och på så sätt få fram en ömsesidig sexrelation med varann igen.

Jag har uppfostrat 2 barn som numera är nästan vuxna, min sambo har 2 små sen tidigare så nu är vi småbarnsföräldrar igen men aldrig har detta hindrat mig att ha ett funktionellt sexliv med mina män. Och de har inte behövt runka för att barnen är vakna just när han är sugen. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Jag säger inte att min gubbe inte "får" tillfredsställa sig själv, jag eller (han för den delen)kan bara inte förstå varför det måste göras när jag ändå finns till hands. Nu eller om en stund när barnen sover.
  • Kimma72
    Pallas skrev 2008-10-14 13:30:04 följande:
    Autosex och knull är två helt skilda saker. Jag kan onanera för att jag är sugen på sex men inte har någon till hands, ELLER för att det är ett skönt sätt att slappna av efter en stressig dag. Det har inget att göra med om jag älskar min man eller vill ha sex med honom eller ej. När jag onanerar för mig själv är ju själva idén med det hela att jag inte vill ha någon feedback, det är inte en ersättning för min man. Låt oss säga att du tappar sexlusten helt av någon anledning. Då finns det enligt ditt och din mans resonemang tre alternativ: 1. Barmhärtinghetsknull å din sida, 2. Total avhållsamhet, 3. Han är otrogen för att "få stoppa in den i en varm kvinna ".Man kan sitta i badkaret. *idé*Och ett *trött* påpekande: Det är inte MÄN som beter sig olika, det är individer.
    Även vi har våra ups and downs och jag sticker inte under stol med att man ibland är mindre sugen än vanligt men ändå har sex, jag ser det inte som ett barmhärtighetsknull utan snarare som ett wake up call. Sex föder sex som någon sa och närhet till min gubbe vill jag ju ha ändå.
  • Kimma72
    Ablan skrev 2008-10-14 13:20:12 följande:
    Svar på #366

fast man kan som kvinna bjuda till, och försöka förföra mannen eller prata om det  osv
    är man fylld av skumma hormoner, kass sexlust, dåligt självförtroende och känner sig osexig då får man jobba på det själv, man blir inte botad av att mannen går på sex torka i ren sympati, jag tycker inte synd om kvinnor som känner sig osexiga efter att de har fött barn för det är inte ett faktum utan det sitter i deras huvud, det är något man får jobba med själv, jag har inte så dålig självkänsla, jag har aldrig känt så.
    Graviditet är ingen sjukdom nej,helt rätt men det förtar inte faktum att kroppen går in för att föda upp,mata,amma,och få ett barn att överleva. Precis som tikar inte löper när de just har valpat för då skulle de skita i valparna och leta efter kåta hanhundar istället. Du ser naturen har anordnat det så finurligt så att alla hondjur ska prioritera sin avkomma pga dess överlevnad istället för att underhålla potentiella spermadonatorer.

Krasst förklarat..det innebär dock inte att man som intelligent människa med aktiv tankeförmåga kan räkna ut att "hannen" i det hela inte stannar upp bara för att "honan" fått avkomma. MEN vi är en av de FÅ däggdjur som kommunicerar med ord, så därför kan vi också förklara och argumentera oss fram så att vi alla hamnar i nån slags symbios. När "hannen" plötsligt får för sig att agera i enskildhet är det inte konstigt att det skapar en osäkerhet hos honan som nu både måste hålla avkomman frisk och växande och samtidigt ta hand om en "hanne" med lust mitt i hennes inaktiva period. Så du ser, saker har ändå sin naturliga förklaring.

Sen är vi olika som individer, den ena tål inte vad den andra ignorerar. Vi är uppvuxna med olika värderingar, självförtroende,erfarenheter etc allt det spelar in i resonemanget och därför är din attityd i sammanhanget inte applicerbar på en annan med annorlunda bakgrund och genuppsättning.
Svar på tråden Han runkar i duschen