Inlägg från: MrsDeepblue |Visa alla inlägg
  • MrsDeepblue

Han runkar i duschen

Skulle jag kliva in i badrummet och se min man runka i duschen så skulle jag nog bara fråga om jag fick vara med.

Jag ser det som att man har två sexliv, ett med sig själv och ett med sin partner. Och båda är lika viktiga.

• MrsDeepblue

Anonym (jaha) skrev 2008-10-12 10:30:58 följande:

Svar på #225Och om han sa nej då? Hade du inte alls känt dig utesluten eller bortvald då? Ärligt?Jag tror också att man har sex både med sig själv och sin partner, men förhoppningsvis väljer man det med sin partner om det finns tillgängligt och har det sitt eget när man har tillfälle för det (när inte partnern är tillgänglig)
    Om han inte vill ha sex med mig så har det inget med hans runkande att göra, utan då har vi andra problem att jobba med. Det har hänt att han precis har runkat när jag vill ha sex och då har vi bara skrattat åt det. Ibland har vi haft sex ändå, ibland har vi väntat till senare. Man behöver inte göra en så stor grej av det tycker jag.

För mig är det så att man onanerar när man känner för det och har sex med sin partner när man känner för det. Det behöver inte alltid ha med tillgänglighet att göra.
  • MrsDeepblue

Anonym (Söndag) skrev 2008-10-12 10:55:05 följande:

Tycker faktiskt det är respektlöst att onanera så det märks och hörs om partnern har undanbett sig detta. Onanera på bara, men gör det med finess. Vems behov ska gå först? Den som känner obehag inför att få en annan persons privata sexliv "uppkört i ansiktet". ...eller den som måste få lätta på trycket? En kompromiss tycker jag då är på sin plats. Som sagt, onanera gärna, men med lite finess. ...och kanske behöver paret i detta fall tala ut om det gemensamma sexlivet.
    Vems behov som ska gå först är alltid en intressant diskussion. Man måste ju prata om sånt i en relation och komma överens om gemensamma spelregler. Är man inte överens om vad som ska gälla så är man inte. Och då kan man inte heller gnälla över vad den andre gör om den inte är villig att kompromissa. Problemet är att många är så fast i saker som man anser vara självklara och outtalade, istället för att faktiskt sätta sig ner och diskutera igenom det seriöst med sin partner.
  • MrsDeepblue

Im Fabulous skrev 2008-10-12 11:15:59 följande:

Det är helt okej att känna som TS gör. Jag tycker att det är väldigt respektlöst att onanera när ens partner är hemma.Förklara för honom att han mer än gärna får runka hur mycket han vill - men inte när du är hemma. Det är respektlöst och omoget.
    Varför ska just TS bestämma vad som ska gälla i relationen? Det finns inget som säger att det generellt sett är fel att runka i duschen, det är ju en åsikt bara precis som vilken som helst.
  • MrsDeepblue

Anonym (jaha) skrev 2008-10-12 14:47:06 följande:

Svar på #262Ja, ibland ja! Men ni drar det ju till ytterligheter med era argumentationer. När man läser en del av de här inläggen låter det som att runka när som, var som är prio ett, inte det du kan dela med din partner. Jag ger upp nu för jag delar inte den här synen på ett förhållande och jag har för den delen INTE problem med att onanera, att min parnter runkar eller med porr.
    Skillnaden är nog hur man ser på sitt sexliv. Om onanerandet och det man har med sin partner är samma, eller inte. För mig har de två sakerna inget med varandra att göra. Onanin kan inte kompensera för utebliven sex och tvärtom. Problemet är om två som lever ihop ser olika på det och inte kan komma överens om vad som ska gälla.
  • MrsDeepblue

TS måste verkligen ha bra hörsel, eller så är hennes karl verkligen högljudd. Jag hör aldrig när min man runkar i duschen...tyvärr...

• MrsDeepblue
    Kimma72 skrev 2008-10-12 16:41:26 följande:
    TS inlägg börjar med... "Tycker det känns så där att komma på min man i duschen med full hand-aktivitet om man säger så"
    Ja men det verkar ju inte som att hon har konfronterat honom direkt i så fall eftersom han ju förnekar. Det vore ju otroligt korkat om hon verkligen hade klivit in mitt i akten så att säga.
  • MrsDeepblue
    Kimma72 skrev 2008-10-12 16:44:59 följande:
    Det är väl lite det som är frågan,ska man som en sorts "mamma" behöva berätta för sin karl vad som är lämpligt och mindre lämpligt,borde han inte var avuxen nog att förstå det själv?
    Fast grejen är ju att vi alla tycker olika om vad som är "lämpligt". Själv tycker jag t ex inte att det är olämpligt att onanera i duschen.
  • MrsDeepblue
    Kimma72 skrev 2008-10-12 16:50:14 följande:
    Det vet vi ju inte och det är lönlöst att spekulera i sålänge inte TS är med oss och förklarar hur det ligger till,eller hur?Och sen spelar det nog inte så stor roll om det skett bara EN gång eller flera, det är lika sårande VARJE gång.
    Det där tycker jag är intressant. Varför är det så att vissa blir sårade av det och vissa ser det som naturligt och till och med upphetsande?
  • MrsDeepblue

Tack för omröstningen Ablan!

• MrsDeepblue
    Ablan skrev 2008-10-12 16:56:36 följande:
    Svar på #302
    jag måste bara veta om det är jag som är fuckad i huvudet
    Haha, nä det verkar vara rätt många här som är det...
  • MrsDeepblue
    Kimma72 skrev 2008-10-12 17:12:02 följande:
    Så bara för att man inte är "blank och tyckeslös" på insidan som du och Ablan fex så är man alltså "fuckad"?
    Ta det inte så hårt, det är ett uttryck bara. Ibland känner man sig väldigt säker på något, men så undrar man ändå om det bara är man själv som tror att man tillhör majoriteten.

Jag respekterar verkligen andras åsikter! Däremot tycker jag det är synd att inte fler par pratar om såna här saker. Gränser och så. I så fall skulle det inte finnas lika många konflikter som den som TS har med sin partner.
  • MrsDeepblue
    Kimma72 skrev 2008-10-12 17:12:02 följande:
    Så bara för att man inte är "blank och tyckeslös" på insidan som du och Ablan fex så är man alltså "fuckad"?
    "Blank och tyckeslös" förresten? Hmm. Personangrepp brukar man ju ta till när man inte har några argument kvar i sak.
  • MrsDeepblue

Hihi, och här kommer jag och tycker något annat igen!

Anonym (besviken): Jag ser det inte som att det är runkandet i sig som är problemet. Utan att ni behöver prata om hur ni ser på sex och onani, och hur det hänger ihop. Han kanske helt enkelt kände för att onanera, men inte att ha sex. Han kanske skiljer på det. Eller så finns det någon annan anledning till att han inte vill ha sex med dig, och då behöver ni prata om det.

• MrsDeepblue
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 17:43:28 följande:
    Svar på #341
    Okej ska vi sammanfatta?
    Enligt dig är orsaken relationsrelaterad och Verkan inget gemensamt sex Oberoende faktor är onaniEnligt mig är Orsaken onani (som ev är relationsrelaterat eller bara obetänksamhet eller egoism eller missbruk)
    Verkan är inget gemensamt sexOberoende faktor (kan eventuellt vara status på relationen)Jag tycker faktsitk att båda teorierna är full möjliga men för mig funkar sex som ett kitt mellan tegelstenarna så jag kan tyvärr inte vara så storsint så jag inte alls bryr mig om all hans lust utesluter mig. Men jag beundrar dig som kan känna så det gör jag verkligen!! =)
    På det stora hela - ja! Men orsaken kan vara annat än relationsrelaterad. Det kan finnas olika orsaker till att man inte orkar med sex med någon annan - det kan vara stress, depression, man har en dålig dag osv. Men sådana saker påverkar inte onanin.

Jag tycker nog inte att det handlar om storsinthet, utan ett rent teoretiskt resonemang från min sida. Som baseras på att min lust (och min mans också för den delen) att onanera är oberoende av hur saker och ting funkar i relationen. Det är till och med så att vi nog onanerar mer när vi har ett bra sexliv än när vi inte har det. I alla fall är det så för mig när jag tänker efter. Som en följd av det vi sa i den andra tråden om att sex föder sex.
  • MrsDeepblue
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 17:52:00 följande:
    Jag känner nu att jag har blivit förespråkare för IGEN ONANI-gruppen och att det ser ut som att jag inte är nöjd med mitt sexliv :/ Så är inte fallet, men med tidigare erfarenheter kan jag förstå hur TS känner sig och efterhand som vi argumenterat vidare så har jag hänfallit till att motargumentera känner jag..
    Men iaf..det här med att man har RÄTTEN till att onanera..(jag håller i sak med om det absolut) men vem bestämmer det liksom? Är inte det något varje relation måste komma fram till om det är ett problem.?Hur kan man så självklart försvara rätten att sumpa det gemensamma sexlivet och onanera istället men inte anse att det är lika självklart att om man inte får vad man vill ha sexuellt inom förhållandet så går man till nån annan.
    Är det ok om jag säger: nej, jag känner inte alltid för att ha sex just med min man, jag är kåt men vill sköta det på annat sätt eller jag får inte det jag vill ha av honom så då är det min RÄTT att söka det jag behöver någon annastans!
    Vad är egentligen skillanden på att ge sig det man själv vill ha med porr, lösvaginer eller sin egen hand och att ha sex med en annan människa som vill ge en det man behöver om man nu lever efter devisen: Var och en gör som den vill med sitt sexliv och sin kropp
    Rent teoretiskt håller jag med dig om att man, om man inte kommit överens om annat, skulle ha rätt att gå till någon annan om man inte är nöjd med det man får hemma.

MEN nu har vi ju en norm i vårt samhälle som säger att om man inte har kommit överens om något annat så gäller att man ska vara trogen, dvs inte ha sexuella relationer med andra än sin partner. Däremot finns det ingen norm som säger att det inte är ok att tillfredsställa sig själv. Sen finns det en gråzon där vissa anser att en norm råder, och andra inte. Och där står vi och diskuterar.

Jag är inte mycket för det där med normer, jag tycker att man ska prata om sånt här när man går in i en seriös relation, så man är överens om var man har gränserna.
  • MrsDeepblue

Grejen är ju att ingens vilja måste gå före. Om man pratar om sånt här i relationen och kommer fram till en lösning som funkar för båda så är ju problemet löst. Ofta går det att kompromissa om man tycker helt olika i en fråga som båda känner starkt inför.

Varför är det just den ena som ska få stå tillbaka? Varför ska man ha en situation där den ena är missnöjd? Det blir aldrig en bra relation av det. Den där saken som man är oense om kommer att komma upp i varje diskussion, och det blir inte ok när båda vill ha det på ett visst sätt.

Det är helt ok att föredra sex med partnern framför onani. Men det är också helt ok att se sex med partnern och onani som två olika saker som inte har med varandra att göra. Jag tror det senare, så om min man inte vill ha sex med mig så beror det definitivt inte på hans onani.

Och en sak till - varför är det så farligt att ens partner inte alltid har lust? Det gör väl inte en själv till en misslyckad person?

• MrsDeepblue

Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 16:46:43 följande:

Så känner nog jag faktiskt, eller det är inte farligt att min parnter inte har lust.Men det känns jättefarligt att han inte har lust till mig. Och om han onanerar framför att ha sex med mig så känns det som han har lust, men inte till mig. Det känns faktiskt..jätte farligt och jobbigt och ledsamt.
    Men det är ju så lust fungerar för många, för mig också. Ibland är jag kåt och vill onanera. Ibland är jag kåt och vill ha sex. Två skilda behov. Det betyder inte att jag inte åtrår min man, tvärtom, vi har det fantastiskt på det sexuella planet. Men jag tror att det är svårt att ha en konstant lust till en partner.
  • MrsDeepblue

Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 17:19:58 följande:

Svar på #400
    Jag kan inte tänka som du hur mycket jag än skulle vilja. Jag vill vara allt och ultimat och ser det som ett tecken på att han inte älskar mig eller inte tycker jag är underbar om han inte känner lust för mig. För mig är det som att han verkligen aktivt väljer bort mig och inte föredrar mig, som ett svek, om han runkar när jag vill vara med. Jag lyckas dölja det jättebra för honom, vi bråkar aldrig om det och jag skulle akta mig nog för att tjura så han förstår men innut i mig lider jag ständigt av detta och är rädd för var det kommer ta mig.jag har startat en tråd om det innan, men inte precis fått nån hjälp som får mig att verkligen kunna känna annorlunda =(
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m37052426.html
    Man kommer aldrig kunna vara allt för en annan människa, det är omöjligt. Men jag förstår faktiskt hur du känner, för tro det eller ej så har jag varit där själv.

Är du svartsjuk? Tycker du att det är jobbigt om han tittar på andra tjejer? Tycker du att det är jobbigt om han pratar väl om andra tjejer, känner du dig förbisedd då också?
  • MrsDeepblue
    Spartacus skrev 2008-10-15 11:49:38 följande:
    återigen, tycekr det är jävla kul med alla inlägg om "onani är helt normalt", hade ni läst hela ts eller delar av tråden så hade ni fattat att den här tråden itne handlar om det utan om att ts sambo är ointresserad av henne men intresserad av att dra i den själv, det är väl inte så konstigt om det känns tungt för henne?
    Jodå, jag fattar problemet, men jag tror inte att onanin i sig har nåt med det att göra.
    Är det verkligen skillnad på att ha kasst sexliv + att killen onanerar jämfört med att ha ett kasst sexliv punkt? Huvudsaken är ju att man kan diskutera de problem som finns, och här finns det uppenbarligen olika synsätt hos ts och hennes kille. Då måste de ju prata om vad det är som inte är bra. Att han slutar runka löser ju inga problem i deras gemensamma sexliv, tycker jag.
Svar på tråden Han runkar i duschen