Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 17:52:00 följande:
Jag känner nu att jag har blivit förespråkare för IGEN ONANI-gruppen och att det ser ut som att jag inte är nöjd med mitt sexliv :/ Så är inte fallet, men med tidigare erfarenheter kan jag förstå hur TS känner sig och efterhand som vi argumenterat vidare så har jag hänfallit till att motargumentera känner jag..
Men iaf..det här med att man har RÄTTEN till att onanera..(jag håller i sak med om det absolut) men vem bestämmer det liksom? Är inte det något varje relation måste komma fram till om det är ett problem.?Hur kan man så självklart försvara rätten att sumpa det gemensamma sexlivet och onanera istället men inte anse att det är lika självklart att om man inte får vad man vill ha sexuellt inom förhållandet så går man till nån annan.
Är det ok om jag säger: nej, jag känner inte alltid för att ha sex just med min man, jag är kåt men vill sköta det på annat sätt eller jag får inte det jag vill ha av honom så då är det min RÄTT att söka det jag behöver någon annastans!
Vad är egentligen skillanden på att ge sig det man själv vill ha med porr, lösvaginer eller sin egen hand och att ha sex med en annan människa som vill ge en det man behöver om man nu lever efter devisen: Var och en gör som den vill med sitt sexliv och sin kropp
Rent teoretiskt håller jag med dig om att man, om man inte kommit överens om annat, skulle ha rätt att gå till någon annan om man inte är nöjd med det man får hemma.
MEN nu har vi ju en norm i vårt samhälle som säger att om man inte har kommit överens om något annat så gäller att man ska vara trogen, dvs inte ha sexuella relationer med andra än sin partner. Däremot finns det ingen norm som säger att det inte är ok att tillfredsställa sig själv. Sen finns det en gråzon där vissa anser att en norm råder, och andra inte. Och där står vi och diskuterar.
Jag är inte mycket för det där med normer, jag tycker att man ska prata om sånt här när man går in i en seriös relation, så man är överens om var man har gränserna.