marocko vs egypten som resmål, vilket föredrar ddu?
ttipsa gärna om vart i länderna ni varit eller hört om!
ttipsa gärna om vart i länderna ni varit eller hört om!
Var i Marocko som tonåring, det jag minns är bara negativt. Det bästa är väl att läsa på om resmålen.
Det är ju inga länder som är kvinnovänliga så mycket kan jag säga.
Jag har inte varit i Marocko tyvärr men däremot var vi till Egypten när sonen var 10 månader. Det var en jättebra semester trots att vi var risiga i magen... skulle gärna åka tillbaka till Egypten och se mer av landet och dess fantastiska byggnadsverk. Vi är intresserade av att se och uppleva saker, gå på museum osv och pratar gärna med folk ute på gatan osv. Barnen är också glada i att träffa andra människor och hitta nya lekkompisar i de länder vi besökt.
Älskar bägge länderna, det beror på vad ni vill göra. Egypten är helt outstanding när det gäller sevärdheter (pyramiderna och Konungarnas dal) och bra dyk.
Marocko har fantastiska städer (Marrakech, Tafraout, Essaouira, Taroudant, Atlasbergens byar, Fez) och jättegod mat samt bra surfning.
Jag var i Marocko och jag älskade det!!!!
Underbar mat underbar kultur underbart folk! Finns inget mer gästvänligt folk än muslimer.
Jag åker till Syrien snart och det ska bli en upplevelse...
Kan även rekommendera Tunisien, som också är ett suveränt resmål.
Skulle vilja ka till Egypten, men det får bli i framtiden.
The past is now skrev 2008-10-09 07:14:18 följande:
Har inte varit i Marocko, men föredrar ändå Egypten av dessa två pga sevärdheterna.
Har varit i båda. Hyffsat lika men Egypten har ju helt outstanding sevärdheter så Egypten vann.
Ingetdera lockar något vidare även om båda länderna har sina "drömställen" i livet.
Marrakech är en plats jag vill se och likaså pyramiderna men på samma gång så känns det lite som pest eller kolera, tyvärr. Om jag vore tvungen att välja skulle det nog ändå bli Egypten
Efter mycket researche har jag fått intrycket at marocko känns mer spännande. Är sugen på marrakech kanske kombinerat med några dagar i agadir. Hur är de städerna? Har inte fått så bra bild av agadir... Marrakech beskrivs mycket
Det som lockar mig i egypten är förstås pyramiderna men jag är orolig för att det blir ännu ett turistspektakel med långa köer och en guide man inte förstår. Vart i egypten bör man åka om man vill ha kul,tur, god mat och lite shopping. Snorkling är inget vi prioriterar.
puff
Jag har varit i Agadir. Bodde nära stranden så vi var mest där. Vi hade kul när vi var där, men inget ställe jag känner för att återvända till.
Egypten har jag inte varit i, och vill inte heller.
marocko, agadir. Älskar det . Trevliga människor. Vi blev bjudna på mat på stranden, hälsade på en familj på söndagsmiddag. Gick omkring massor och va på stranden. Då vi var där men vår mkt begränsade budget maken och jag hade vi det jätte bra på de små slantar vi hade, bytte till oss mycket. det var vacker och fanns mkt att se.
The past is now skrev 2008-10-09 11:52:35 följande: