• Isasnell

Kan bebisar svettas?

Min 5 veckors bebis blir alldeles svettig ibland när hon ligger och sover. Det känns inte alls för varmt men ändå blir hon alldeles våt, mest i nacken och på huvudet. Är det normalt?

• Svar på tråden Kan bebisar svettas?
  • Jossa 79

Samma här. Vår 5-veckors blir alldeles blöt i håret, särskilt om hon ligger och sover på mitt bröst.

• jen bossman

samma här. men det är ju inget svett som luktar...

• Tyche82

Varför skulle dom inte kunnat svettas?

Jag vet inte om dom ska eller inte ska kunna det, har aldrig ens tänkt tanken. Båda mina barn har svettats som små.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • Hugo Boss

här har vi en till som svettas hur mycket som helst...speciellt om huvudet. (han är visserligen snart 5 månader nu, men har svettas sen han var 1 månad iaf..)

Det är inte alltid lätt..
  • AnnaGBG

Min förste svettades floder när han var bebis. Han är fortfarande varm av sig.

Det där med svettningar hos bebisar, de kan ju inte reglera sin kroppstemperatur lika bra som en vuxen men svettas kan de ändå.

• Isasnell

Ja, speciellt när hon ligger på bröstet.
    Då är det alltså inget konstigt med detta?
    Konstigt att man blir lugnare av att bara veta att fler är likadana. :)

• denna där

Mina barn har aldrig kunnat sova med pjamas och täcke dom har alltid vaknat pisseblöta...

• Mayen

Absolut. Min dotter svettades jättemycket, så vi tog bort täcket och då sov hon MYCKET bättre. Tänk själv om det är så varmt att man måste ligga och svettas.
    Små barn mår bäst om de sover i 18-19 grader. Inte varmare.

• SaraSara

Vår tjej svettas oxå. När vi är hemma har hon oftast bara kortärmad body på sig, eventuellt strumpor om fötterna är kalla. Och när hon sover har hon bara en tunn filt istället för täcke.
    När man har henne i famnen lämge stunder bir hon alldeles blöt.

Svar på tråden Kan bebisar svettas?