• signeA

Finns det verkligen någon vagn man får ta med sig in på gaten och ända FRAM till flygplanet??

? Någon som vet

• Svar på tråden Finns det verkligen någon vagn man får ta med sig in på gaten och ända FRAM till flygplanet??
  • LAV0LINA

Den måste väl gå som handbagage då?

• TheStar

Ja, bara den är tillräckligt liten funkar det på de flesta flygplatser. "Paraplysulkys" är väl det ideala.

• Lilith74

Frågan är fel ställd, det är inte vagnen det hänger på utan flygplatsen. På Arlanda har jag aldrig fått ta med någon vagn, i Dublin får jag ta med både liggvagn och sittvagn. På Schipol inte. Kolla med flygplatsen!

• annca

Hopfällbara paraplyvagnar. Men inte på Arlanda...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Stina25

Vi har fått ta med vår resevagn till gaten. Vid en resa fick vi tom ta med vagnen in på flyget. Annars tar de vagnen vid gaten straxt innan man går på planet och lastar på den på flyget. Detta har funkat vid reguljär flyg, med SAS.

Vår resevagn är en Hauck, som svar på din fråga

• Stina25

Vi har fått ta med vagnen till gaten på Arlanda, jag tror att det mer handlar om flygbolag.

• MrsMia

Inte klokt det där med Arlanda.. Jag är glad att tvillingarna snart är gamla nog att gå en längre sträcka själva, för det är tuuuungt att släpa på 2 plus packning.

• signeA

hmm, jag har sett flera gånger att vissa har fått ta med sig vagnen in på gaten.
    Fattar egentligen inte vad problemet är, har man en liten och behändig vagn tycker jag man borde få ta med den in.

• Lilith74

Jag kanske har fel då, det kanske är en tolkningsfråga det här hos Arlandas incheckningsdisk. Men jag har flugit 50-60 gånger med vagn och aldrig fått ta med den på Arlanda och alltid fått höra att det är Arlandas regler.

• annca

Samma här...

Lilith74 skrev 2008-10-09 14:04:25 följande:
    Jag kanske har fel då, det kanske är en tolkningsfråga det här hos Arlandas incheckningsdisk. Men jag har flugit 50-60 gånger med vagn och aldrig fått ta med den på Arlanda och alltid fått höra att det är Arlandas regler.
    De har vagnag ett lite större barn kan sitta i, typ små kundvagnar...
    trädgårdstjejen skrev 2008-10-09 14:05:28 följande:
    Får man inte ta med vagnen in så borde de ju ha lånevagnar, kan man ju tycka... Ring och fråga, så får du nog svar!
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Lilith74
    trädgårdstjejen skrev 2008-10-09 14:05:28 följande:
    Får man inte ta med vagnen in så borde de ju ha lånevagnar, kan man ju tycka... Ring och fråga, så får du nog svar!
    Det har de, enkla små sulkyvagnar, men ska man sätta en 3-månaders i en sådan eller vad är tanken...?
  • Småkottarna

Hihi kul o se att så många svarat "INTE ARLANDA!"
    Om du är tillräckligt sen så får du det. Iaf jag!
    Var på väg att missa flyget, de bara "spring in, ta allt med dig, skylda!!!" Jag hann inte checka in någonting utan fick ta alla väskor och min brio race med mig till flygplanet och sedan kasta ner allt i det där schaktet precis vid ingången. Tom vagnen! Men dte var väl mer ett undantag än regel kan jag tro.

• Veladis

Det beror väl lite på flygbolagets policy också?
    När vi flög med Ryanair fick man ta med vagnen (stod inget om storlek) ända fram till planet. Det fick vi veta redan när vi bokade.

• Zelmilainen

jag har flugit en del från arlanda och nu senast i somras var det tre stycken som hade med vanliga sittvagnar (typ emmaljunga och brio) in på gaten. barnen satt och sov tlls de började ta ombord folk. då fick de fälla ihop sina vagnar som sedan lastades ner i planet. någon frågade dem om man verkligen fick ta med vagnar och svaret var att sedan ett visst datum fick man ta med vagnar in på gaten, att det var en ny allmän regel. vet dock ej om d stämmer. vi flög för övrigt då senast charter till turkiet med novair.

• Mollan

Flygplatsens krav brukar vara att man ska kunna fälla ihop vagnen i ett stycke. Jag har haft med mina vanliga sittvagnar (EL och Brio) och ibland sulky. Aldrig i Sverige dock - flygplatsen bestämmer ju själva reglerna.

• Lille Fi

Flög från Malmö förra vecka, där fick man inte ha me vagenen till gaten. Man fick låna en sittvagn. På Cypern fick ja ha me vagnen ändå fram till planet, la den vid trappan så slängde de in den.

Om barnet är för litet för att sitta i lånevagnen så använd en sele. Handlar ju inte om så lång tid.

• Elli47

På en del flygplatser får man låna sulkys som sedan lämnas när man går in i planet.

Svar på tråden Finns det verkligen någon vagn man får ta med sig in på gaten och ända FRAM till flygplanet??