Inlägg från: Nicke Nyfiken |Visa alla inlägg
  • Nicke Nyfiken

Bugaboo BEE tråden

Är det nån som provat att ha åkpåse i Been? Jag har en UJ åkpåse men undrar om den kanske blir för stor. Hur kommer ni göra i vinter, har ni en annan vagn också eller ska ni köra med Been? Jag har en vagn till som jag aldrig använder och funderar på att sälja men vet inte hur man klarar vintern då.....

• Nicke Nyfiken

Funderar på att köpa bee åkpåsen jag också. Bor ju i Stockholm och vi brukar ju inte direkt ha mycket snö men man vet ju aldrig. Får väl köpa en gammal "häck" att dra omkring på i sånna fall :)

Ja det är lite svårt med skötväska. Har en Burberry som just nu hänger på vagnen men tjejen har börjat sitta och sparka på den. Får se hur jag gör sen...

• Nicke Nyfiken
    Stargirl skrev 2008-10-10 13:23:28 följande:
    Vi har oxå en Bee Har precis satt fast åkpåsen. den är så mysig och perfekt vindskydd.
    Då blir det nog att köpa den då :) Vilken färg är finast? Har en svart bee så jag funderar på en svart eller rosa åkpåse. Har man en svart är det ju lättare med kläder (så det inte skär sig totalt), men en rosa är ju kanske finare. hmmm
  • Nicke Nyfiken

Vet ni om det finns några affärer som har åkpåsen (nu pratar jag Stockholm så typ Bonti eller Barnbutiken)eller måste man beställa?

• Nicke Nyfiken

Jag är också lite oroad över vintern, men det får väl gå på nått sätt. Får väl hålla sig inne om det blir för mycket snö :)

Har inte tvättat sufletten än men tala gärna om hur det går.

elinS skrev 2008-10-11 16:12:02 följande:
    hejhejhär e en bee ägare till fantastisk vagn men börjar bli oroad över vintern. visserligen kan man ju räkna dagarna med snöstormar och drivor här i stockholm, men ändå. tänkte ge mig på att tvätta sufletten ikväll, nån som gjort det och har några tips och råd?
  • Nicke Nyfiken
    Kajsan skrev 2008-10-12 23:33:04 följande:
    Jag använder aldrig Be Allen på been, den är så stor.Kan tipsa om Petunia Pickle bottom, kah kommer aldrig mer sätta dit en annan väska på min Bee
    Skulle man kunna få se hur den väskan ser ut och hur den sitter på vagnen?
  • Nicke Nyfiken

Jag hade en annan vagn som jag va supernöjd med och skulle köpa Been som andra vagn, nu är den första vagnen såld. Been är så otroligt lätt och smidig. Vår tjej var 3 månader när vi började med Been och då hade vi inget babynest det gick bra ändå. Jag köpte min begagnad (den var typ 2 månader) för 3800 så du kan ju titta efter en sån.
    Nu jagar jag en vagn att ha som "andra" vagn om det blir en snöig vinter :)
    Problemet är att alla andra vagnar känns så himla klumpiga....

• Nicke Nyfiken
    straw2008 skrev 2008-10-18 21:32:56 följande:
    Jag vill SÅ gärna ha en bee eller cameleon, vi SKA köpa en har vi sagt så fort vår stokke är såld. Hur mkt är skäligt att betala för en begagnad bee eller cameleon ?
    Jag betalade som sagt 3800 för min Bee, men då var den bara använd i nån månad och i jättebra skick. Om man tittar på Blocket verkar de begagnade ligga runt det priset vilket jag tycker är helt OK, men då ska dom ju vara i bra skick.
  • Nicke Nyfiken
    Tullemi skrev 2008-10-31 19:01:38 följande:
    Jag har gjort en egen lösning så dom kommer från sidorna istället. Om du nu menar midjedelen av selen alltså ?
    Hur har du gjort då? Skulle också vilja ha dom så, från sidorna alltså.
  • Nicke Nyfiken
    Tullemi skrev 2008-10-31 20:13:41 följande:
    Hm, ska ge mig på en förklaring:-ta ut de nedre fästena (de vita) från ryggstödet-dra ner fästena till sidorna (ungefär där ni vill att de ska komma ut) och för dom bakom ryggstödet-för in fästena i ryggstödet (i den vanliga hålen) så att den vita delen hamnar på insidan iställetNån som förstår???
    Tack, ska prova!! Funkar det OK med åkpåsen om man drar om dom?
  • Nicke Nyfiken
    Tullemi skrev 2008-11-04 14:56:18 följande:
    Ryktet säger att nån här har sytt en egen suflett till sin Bee? Finns det bild kanske? Ochhar denna någon sytt själv?
    Caeruleus heter hon som sytt egen suflett, finns bild i hennes galleri.
  • Nicke Nyfiken

Tror att det varit uppe förut men hur får ni er skötväska att "hänga" bra på styret? Min hänger så långt ner att den nästa ligger på tjejens fötter. Vill helst inte lägga den under vagnen. Är enda sättet att köpa ny och vad ska man köpa i sånna fall?

• Nicke Nyfiken

Jo jg har nått liknande bagclips, men jag har ju inget jag kan fästa dom i på väskan. Funderar på att gå till en skomakare som kanske kan sätta nån slags metallring om långt ner på axelremmen som man kan fästa clipsen i. Men det kanske ser kostigt ut? Vad tror ni?

• Nicke Nyfiken
    Tullemi skrev 2008-11-21 17:20:46 följande:
    Det skulle väl funka att få dit metallringar på något sätt. Kanske kan du göra det själv t.o.m. Om du nu vill karva i den fina väskan, det vill säga .
    Får fundera på det, liiite ont skulle det nog göra. Kanske bäst att köpa en väska till som man kan använda clipsen till istället
  • Nicke Nyfiken

Noas mamma skrev 2008-11-25 21:17:11 följande:

Nu är man ägare till två bee vagnar Måste dock fråga, när dom visade mig vagnen så när man fäller ut den från ihopfällt läge så satte hon ena foten på bromsen och händerna på handtagetoch drog så den åkte ut. Men om jag gör på samma sätt så glider mitt handtag :-S meningen är väl inte att man ska hålla i handtaget utan längre ner på chassit eller??? Funderar på att sälja min "gamla" bee (3 månader) dock så har den en kronglig broms som bara funkar när den vill. sparkar man till hjulet så tar den ju, men endå.. vad tycker ni att man kan ta för pris för den??? *ingen annons*
    Jag drar i handtaget när jag fäller ut min Bee, men handtaget måste ju vara låst det kanske inte ditt var?
  • Nicke Nyfiken

Har en åkpåse nu på vintern jag med men när det är varmare är en dyna bra tycker jag. Hade det hela sommaren. Det är ju absolut lättare att tvätta en dyna också än hela vagnen. Kan tänka mig att ju äldre dom blir desto större risk att vagnen (dynan) blir smutsig

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden