Inlägg från: AngelOfHarlem |Visa alla inlägg
  • AngelOfHarlem

Ja, det låter som samma problem. Jag måste liksom knuffa in den med foten för att den ska funka (också bra förklaring...)

Vart köper man silikonspray och exakt var ska man spraya?

Tullemi skrev 2008-10-19 09:41:27 följande:
    Jupp, det har vi haft, men det är enkelt åtgärdat med lite silikonspray. Rörliga delar måste underhållas regelbundet. Jag förutsätter nu att vi har haft samma problem: att bromsen inte tar, utan rör sig knapp ur sin ursprungliga plats (sorry för dålig förklaring )?
  • AngelOfHarlem

Okej, vad bra! Då ska jag prova det.

Tack för tipset.

Tullemi skrev 2008-10-19 11:14:58 följande:
    Vi köpte silikonspray på Clas Olsson, men det finns på Biltema eller alldeles säkert på närmaste bensinstation. Nu var det säljaren i butiken som sprayade för oss, men han gick loss rätt bra och sprayade ner alla rörliga delar vid bromsen (på båda sidorna för säkerhets skull).
  • AngelOfHarlem

Hej! Var lite snabb på knapparna och skrev först detta inlägg i det "vanliga" barnvagnsforumet innan jag insåg att det såklart är här jag ska lägga frågan!

Jag är en person som aldrig kan bestämma mig. Så nu lämnar jag över ansvaret till Familjelivs kunniga medlemmar ;)

Jag har precis köpt en Bugaboo Bee till vår dotter som snart är 1,5 år. Nu ska vi också köpa en åkpåse. Blev helt förälskad i den här: www.freshmilk.se/product_info.php&pr...

Funkar Elodie i en Bugaboo Bee? Sitter den bra?
    Är det en bättre idé att köpa Bugaboo Bee´s egen åkpåse?

Vad skulle du gjort? Elodie eller Bugaboo?

• AngelOfHarlem

Hmm, konstigt att länken inte funkar... Men jag funderar också på om det inte är bäst att köpa en Bee. Ska man sälja vagnen sen, så är det ju givetvis ett plus... Men den från Elodie var ju så snygg...

Kajsan skrev 2008-11-07 20:51:03 följande:
    Länken funkar inte, men är det en Elodie så glider de omkring, jag tycker inte att de är nåt vidare. Bees egna är ju bäst, de sitter som gjutet! Men jag har ändå en 7am ( snart två ) SOM Är bättre när det är kallt ute, och snyggare Men Bees är ju bäst, helt klart.
  • AngelOfHarlem

Hej!

Nu måste ni hjälpa mig med regnskyddet till min Bugaboo Bee! Jag får verkligen inte till det. I instruktionsboken står det ju bara hur man fäster det om man har vagnen framåtvänt, och det kommer jag nog aldrig ha. Så ni som har er Bee med er knatte mot er; hur fäster ni regnskyddet?
    Bilder mottages gärna! Antingen är jag helt korkad eller så har jag missat nåt!

Tack på förhand!!

• AngelOfHarlem

Okej, jag får prova igen. Tycker aldrig att det sitter bra. Tack för beskrivningen.

Stormis skrev 2008-11-22 11:11:47 följande:
    Du fäster det på samma sätt... Fäll upp suffletten. Börja med att lägga på det vid suffletten. Om du har vagnen i sittande läge blir det ganska mycket regnskydd, därför kanman justera längden på det genom det kardborreband som sitter mitt på ungenfär där knäna på barnet skall vara om det är "normalstort". Luckan skall vara rakt under där suffletten slutar. Gummisnoddarna på sidorna drar du runt chassit s¨å att det sitter fast. Om man sen vill kan man fästa ytterligare band vid fotändan, men det tycker jag inte behövs. Från en rörig beskrivning à la moi...
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden