Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Bugaboo BEE tråden

straw2008 skrev 2008-10-28 21:33:00 följande:
    Hallå, Om man får tag i ett chassi är det då någon som vet om man kan köpa de andra delarna lösa? typ varukorg o själva "stolen"?
    Borde gå att köpa som reservdelar hos alla återförsäljare. Men när det gäller Cam så lönar det sig inte så antagligen gör det inte det på Bee heller. Men fråga i butik. Du behöver nog sufflett och sufflettpinnar också. Hjul?
    Man är snäll först när man inte längre tycker om pepparkakor...
  • Stormis
    Tullemi skrev 2008-10-31 20:13:41 följande:
    Hm, ska ge mig på en förklaring:-ta ut de nedre fästena (de vita) från ryggstödet-dra ner fästena till sidorna (ungefär där ni vill att de ska komma ut) och för dom bakom ryggstödet-för in fästena i ryggstödet (i den vanliga hålen) så att den vita delen hamnar på insidan iställetNån som förstår???
    Hur 17 får du loss nedre fästena? Jag har försökt och försökt, men får lossa de övre och dra om så att selen hamnar som du säger, men det är ju rätt onödigt. Dessutom vill man ju kanske kunna ta bort selen nån dag och det går inte nu. De övre släpper lätt när man tar bort dem, men de nedre är omöjliga!
  • Stormis
    Tullemi skrev 2008-11-03 09:36:24 följande:
    Den nedre (de vid barnets ryggslut) ser ju likadana ut som de övre och vi bände bort dom. Det låter lite mer våldsamt än det var, för de lossade så snällt.
    Precis, de ser likadana ut, men det gååår inte att få loss dem. Har försökt flera gånger och de övre lossas plättlätt!
  • Stormis
    Stargirl skrev 2008-11-03 14:05:01 följande:
    De nedre kan inte tas bort. Bara de övre.
    Då är det inte konstigt att jag inte fått loss dem. Men konstigt att andra lyckats .
  • Stormis
    Stargirl skrev 2008-11-03 14:58:40 följande:
    De ska inte tas ut enligt Bugaboo. Jag kan inte få loss dem ens med våld.
    Å inte jag heller.
    Blev bara nyfiken när jag läste att annan gjort det.
  • Stormis
    straw2008 skrev 2008-11-11 22:06:56 följande:
    Tycker det är många som säljer näst intill nya bee, på blocket o så. Verkar vara många som köper o sen ågrat sig ? Varför.. ? Dålig kvalisort? dålig passform.. eller varför ?
    Tror många köper till en semester och tycker sen att den är för bra för att bara stå. Jämför med nån som köper "vanlig" sulky för runt tusenlappen. Den går knappt att sälja sen. Eller så köper man lyx-Bee och säljer den sen och man får en semester med lyxvarianten för samma kostnad. Ungefär
  • Stormis
    AngelOfHarlem skrev 2008-11-22 01:15:17 följande:
    Hej!Nu måste ni hjälpa mig med regnskyddet till min Bugaboo Bee! Jag får verkligen inte till det. I instruktionsboken står det ju bara hur man fäster det om man har vagnen framåtvänt, och det kommer jag nog aldrig ha. Så ni som har er Bee med er knatte mot er; hur fäster ni regnskyddet?Bilder mottages gärna! Antingen är jag helt korkad eller så har jag missat nåt!Tack på förhand!!
    Du fäster det på samma sätt... Fäll upp suffletten. Börja med att lägga på det vid suffletten. Om du har vagnen i sittande läge blir det ganska mycket regnskydd, därför kanman justera längden på det genom det kardborreband som sitter mitt på ungenfär där knäna på barnet skall vara om det är "normalstort". Luckan skall vara rakt under där suffletten slutar. Gummisnoddarna på sidorna drar du runt chassit s¨å att det sitter fast. Om man sen vill kan man fästa ytterligare band vid fotändan, men det tycker jag inte behövs.

Från en rörig beskrivning à la moi...
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden