Inlägg från: s v e a |Visa alla inlägg
  • s v e a

Bugaboo BEE tråden

Åh, här vill jag vara med!
    Totalt älskar min bee, men jag saknar:
    - ett högre sittläge
    - en bygel
    - plus att min son avskyr selen som trycker honom till lutläge (har dock ändrat så att han bara sitter fast runt midjan, han älskar att sitta och luta sig frammåt)

På tal om rulltrappa, det åker vi dagligen och jag tycker att det är superlätt! Tar ju självklart hiss om det finns, men ofta måste vi ta rulltrappan.

nu ska jag läsa igenom hela tråden!!

• s v e a

jag ser att vi är fler som har haft lite problem med bromsarna. En av sidorna fungerar oftast, men då snurrar ju vagnen runt på bussen istället. Det fungerade inte med rengöring och spray som bugaboo bad mig om, så jag fick ett nytt chassi härromdagen. Det ser lite lustigt ut, för chassit kommer utan framhjul, så bakhjulen lyser vita och framhjulen är rätt smutsiga!

Jag kom på ytterligare en liten nackdel. När man har kopan (heter det så) nedfälld ser sonen ingenting alls och avskyr det. Jag sydde dock en sommarkopa med nät i sidorna som han älskade, och nu på hösten har jag min vanliga, den används bara i liggläge om sonen sover. Och då är det ju bra att den skymmer så mycket!

Annars är vagnen helt fantastisk! Går inte att gämföra med min quinny buzz som jag hade de 5 första månaderna i sonens liv!

• s v e a

Jag har nog gjort en egen variant av selen.

Jag har den både från sidorna och bakom... (lätt att förstå va!!??) Den "vadderade" delen går runt midjan och in bakom ryggen. Detta så att sonen sitter fast bättre, han kan kasta sig rakt åt sidan om han får syn på något kul han vill pilla på, och de är sköna att ha bakom ryggen även när man ligger.

Jag har lagt in två bilder på hur jag gjort i mitt galleri.

Kanske ska vi skicka vår tråd till bugaboo, de skulle verkligen kunna göra been helt totalt bäst!! Även om jag är jättenöjd redan...

• s v e a

Jag skrev ett inlägg här igår som tydligen inte kom med. Eller så har ni anmält mitt inlägg och moderatorer varit i farten haha...

bara lilla jga - tack och jo den är hemmasydd. Det syns, men jag är grymt nöjd!

mamma 2003 -tack och ang ivefen så kör vi igång nu idagarna (så fort mensen kommer) vilket betyder att jag kan vara gravid om en månad!!

Igår var jag och gjorde seriös tygshopping! Det ska bli en vadderad vintersuflett Det blir även en skötväska i samma material, som jag började på igår, men den blir inte så fin som jag trodde. Den ser väldigt hemmasydd ut.

Sufletten köpte jag nät till sidorna, men även plast. Man kanske inte vill ha "föster" när det blåser och är kallt?

Ska lägga in bilder snart på tyget!

• s v e a

stargirl -vilken söt tjej du har! Hur gammal är hon? Kul att se en liten större tjej i en bee. Jag har bara sett smått i been förut. Antagligen för att de flesta inte köper hundra vagnar

• s v e a

bara lilla jag skrev 2008-11-19 10:09:15 följande:

hur har du sytt sufletten då?? Har du nåt mönster eller har du bara gjort på fri hand?? För jag tänkte det är ju som små pinnar i sufletten.. Hur har du gjort med dom?? hehe jag är säkert dum men jag kan verkligen inte sy och kan ingenting om sånt :P s v e a skrev 2008-11-19 05:20:52 följande:
    Vad menar du med små pinnar?
    Jag har inget mönster utan har lagt tyget på en uppfälld suflett och klippt. Sedan har jag trocklat, och när det passar har jag sytt. Jag försökte först lägga ut sufletten och rita av mönstret, men det slutade med att jag fick slänga massor tyg...
  • s v e a

Aha, du menar själva ställningen? Den går ju att ta bort. Om du drar ut pinnarna från sätet ser du hur sufletten är sydd för dessa.

• s v e a

Min bee är också riktigt stabil.

Jag har köpt en grymt bra åkpåse. Canvas tyg, och fodrad, samt fleece insida. Har aldrig klämt på en bee åkpåse, men det kanske var bar att jag inte köpte en då?

Jag vet inte vad jag håller på med, jag har börjat sy en skötväska!!? istället för en suflett. Fast jag har tyg så att det räcker till båda, men kan man liksom sy en väska?

• s v e a

Är det någon som vet om dom har ändrat de nya been?
    Jag såg en bee på stan härromdagen och selen såg väldigt annorlunda ut. Eller så hade dom fixat någon egen variant. Spännet var mycket större såg det ut som.

Håller med Noels mamma om att man bör köpa nytt. Jag har inte haft mycket problem alls förutom bromsen, men jag tror att om man är noga med att olja in är det ingen fara.

• s v e a

Noas mamma skrev 2008-11-25 22:07:20 följande:

Jo handtaget är låst :-S har bara gått med den i dag så jag ska kolla i morgon så den inte glider när man går ner för trotoarer... men drar jag lätt i handtaget så glider den bör man reklamera då??
    Mitt handtag glider också, fast nu har jag lärt mig hur mycket man bör ta i för att handtaget ska stanna på plats när man fäller ut den.
    Men varför köpte du en ny bee när du redan har en? *nyfiken* Är det någpn uppdatering på den nya?
    Ang pris, hur mycket köpte du den gamla för? Hur mycket använd är den?
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden