• Noiis

Bugaboo BEE tråden

åååh en bee tråd glider in! Älskar min bee dock så har jag haft lite svårigheter med den

dag 5 åkte rulltrappa varpå när vi ska kliva av sliter rulltrappan sönder mina bakhjul var av ena fick ett stort hål! På bonti sa dom att de va ganska vanligt! så tänk er för om ni åker rulltrappa.

Bromsen tar ibland på ena hjulet ibland inte alls

handtaget glider

sitsen låser sig ibland snett så att de tar låååång tid att byta till/från liggläge.

Väntar på en ny vagn som borde komma denna vecka.
    Nån mer än jg som fått ett sånt här måndagsexemplar??
    Dessutom så upptäckte jag att vagnen jag fått var från okt 07! kändes inte speciellt kul att få en vagn som producerades för ett år sedan.
    men men får ju som sagt en ny

En kvinna kan aldrig ha för många par skor, En mamma kan aldrig ha för många barnvagnar!
  • Noiis
    Tullemi skrev 2008-11-03 09:04:25 följande:
    Hur får man reda på hur gammal Bee´n är? Ja, vi hade samma problem med bromsen men det är bara lite underhåll som krävs, så det ser jag inte som något besvärligt. Hu, läskigt det där med rulltrappan. Jag åker sällan rulltrappa med lillan för jag blir så skraj då  
    de står nere på stolen typ, syns dåligt med grå text typ ovanför bromsen. samma ställe som chassi nummret står
    En kvinna kan aldrig ha för många par skor, En mamma kan aldrig ha för många barnvagnar!
  • Noiis
    mmiiaa85 skrev 2008-11-09 19:06:17 följande:
    Noas mamma skrev 2008-11-02 23:52:05 följande: Detta hände mig med, dag 2 när ja o sambon åkte med lillen i rulltrappan, gummit blev liksom uttänjt på bakhjulen.I barnvagnsbutiken där vi köpt Been sa de att man inte får åka rulltrappa med vagnen!!så vi fick typ "skylla oss själva"!!Sitsen låser sig snett på vår vagn oxå, händer då den har varit ihopfälld med sitsen mot föraren!De ska väll för fasiken gå att fälla den med sitsen mot mig!!
    enligt bonti ska sitsen inte bli så! så jag skulle reklamera om jag vore du!
  • Noiis

På min vagn slets det bort en bit av gummit så att det blev ett hål i hjulet men på de andra bakhjulet så gled det åt sidan.
    Fy kommer aldrig mer att åka rulltrappa. men de e förjävla störande när butikerna inte har hissar när dom ligger på 2 plan, framförallt som dom typ alltid har barn avdelningen en våning ner..... hur tänkte man då?? inte alls????

stargirl, får man komma in hos dig?

*******43 Dagar kvar till Jul*******
  • Noiis
    daniels baby skrev 2008-11-24 17:46:10 följande:
    hej på er!tänkte byta min cam mot en bee. för å nackdelar?? den verkar smidigare.....??
    Kan helt ärligt säga att jag är så glad över att ha bytt från Cam till bee. är mycket nöjdare med been då den är smidigare och lättare att packa med sig!

men jag skulle absolut inte rekomendera nån att köpa en bee begagnat eller att byta sin cam mot nån annans bee. Har haft otroligt mycket problem med min bee så de e skönt att ha garantier så man kan få hjälp om den pajjar. har hört av fler att deras bromsar går sönder och att chassin börjar glida. inte speciellt roligt om man står där sen med en som går sönder så får man köpa en ny eller ett nytt chassi.....
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Noiis

Nu är man ägare till två bee vagnar

Måste dock fråga, när dom visade mig vagnen så när man fäller ut den från ihopfällt läge så satte hon ena foten på bromsen och händerna på handtagetoch drog så den åkte ut. Men om jag gör på samma sätt så glider mitt handtag :-S meningen är väl inte att man ska hålla i handtaget utan längre ner på chassit eller???

Funderar på att sälja min "gamla" bee (3 månader) dock så har den en kronglig broms som bara funkar när den vill. sparkar man till hjulet så tar den ju, men endå.. vad tycker ni att man kan ta för pris för den??? *ingen annons*

• Noiis
    Nicke Nyfiken skrev 2008-11-25 22:01:00 följande:
    Noas mamma skrev 2008-11-25 21:17:11 följande: Jag drar i handtaget när jag fäller ut min Bee, men handtaget måste ju vara låst det kanske inte ditt var?
    Jo handtaget är låst :-S har bara gått med den i dag så jag ska kolla i morgon så den inte glider när man går ner för trotoarer... men drar jag lätt i handtaget så glider den bör man reklamera då??
  • Noiis
    s v e a skrev 2008-11-26 06:01:44 följande:
    Noas mamma skrev 2008-11-25 22:07:20 följande: Mitt handtag glider också, fast nu har jag lärt mig hur mycket man bör ta i för att handtaget ska stanna på plats när man fäller ut den.Men varför köpte du en ny bee när du redan har en? *nyfiken* Är det någpn uppdatering på den nya?Ang pris, hur mycket köpte du den gamla för? Hur mycket använd är den?
    Jag köpte en ny för 3 månader sedan som gick sönder med bromsen. upptäckte även då att jag fått den gamla bee som är mycket trängre än den nya. den är köpt ny för 4800 i butik. och den är använd under dessa tre månader men har inga andra skador som repor eller liknande.
    har därför köpt en ny som har dom nya uppdateringarna, alltså är inte lika trång som den gamla.
  • Noiis
    mamma2003 skrev 2008-11-26 14:07:19 följande:
    Noas mamma skrev 2008-11-26 10:28:49 följande: Är det stor skillnad tycker du? För Bugaboo erkänner inte att det finns olika versioner men det är tydligt att det finns. Framför allt "vingarna" på sidorna tycks skilja dem åt. Kan du möjligen ta detaljbilder på vingarna och selen så vi kan se skillnaderna? *flirtar*
    fotar och tar mått genast det enda direkta jag tycker är att den med tjockare vingar är mer Ombonad just för att dom är tjockare! men de e mer plats i den andra. selen och allt annat är exakt samma bara vingarna som skiljer men jag fotar så får du se
  • Noiis

Nu finns de bilder i mitt galleri och i bild tråden

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden