Inlägg från: s v e a |Visa alla inlägg
  • s v e a

Bugaboo BEE tråden

noels mamma. får jag titta på dina bilder? nyfiken hur vingarna ser ut..

• s v e a
    mamma2003 skrev 2008-11-28 11:23:48 följande:
    Fast jag kunde inte fokusera på vagnen för jag var hela tiden livrädd att hennes tuttar skulle ramla ur tröjan
    hahaha asgarv!
  • s v e a

Hej alla,

Är det någon som har lust att förklara vart och hur man oljar in bromsarna. Mitt nya chassi har redan börjat krångla...

• s v e a

Noas mamma skrev 2008-12-02 09:51:28 följande:

köp silicon spray och spraya där figgarna går in från bromsen kolla oxå så de inte e skit som sitter där. men av erfarenhet så luktar de reklamation
    grejen är att jag just fått detta nya chassit pga samma fel på det förra. Verkar som om de skickat ett nytt fast gammalt??? gud så irriterad man blir...
  • s v e a

mrs pollock skrev 2008-12-03 12:07:24 följande:

Hej! Jag är helt ny här och har precis köpt min första vagn, en beige bugaboo bee med babynest till vår bebis som kommer i mars. Har ni som är bee-ägare någon erfarenhet av hur det fungerar att ha en liten spädis i vagnen med babynest redan från början? Det som jag tänker på är att babynest inte har några praktiska handtag att bära bebisen i, borde jag skaffa en annan mjuklift med handtag redan från början som jag kan bära bebisen i från vagnen upp till lägenheten/cafe m? Har ni några tips på mjuklift som passar till Bee?
    Nu svarar jag helt utan erfarenhet då sonen var några månader när han fick been. Men jag gillar personligen inte babynestet. Dels som du säger att det inte finns handtag, men jag skulle heller inte vilja använda en sele på en spädis. Jag hade köpt annan babylift med handtag och på någotsätt försökt att säkra denna i vagnen. Annars är been helt grym! bästa vagnen som finns! Och snyggast!!
  • s v e a

Wilma77 skrev 2008-12-03 14:31:40 följande:

jisses vad been inte är bra och nu har spärrarna för handtaget släppt lite så när man ska ner för trappa så släpper handtaget hela tiden och lir bara längre och längre.. Ska köpa en ny vagn i helgen jag är trött på den.
    min vagn är inte sådan, det måste ju vara fel på din! Reklamera! Jag fårstår att du blir irriterad!!!
  • s v e a

mrs pollock skrev 2008-12-04 12:51:59 följande:

Svar på #359Jag har lagt in bilder på min khakifärgade bee med babynest i mitt galleri om du vill titta.
    jättefin bee och urgulliga bebiskläder
    åh, jag vill så gärna ha en liten till....
  • s v e a

slma skrev 2008-12-08 19:02:57 följande:

Har kört bee en vecka nu ungefär, maste säga att jag inte är sa impad som jag trodde... ett tekniskt underverk, tog mig hur lang tid som helst att fa dit akpasen bältena var ju intressanta, vända sitsen ska vi inte nämna, men det kan jag nu, fast det är lite meckigt, inget man gör bara sa där. Den är rätt hard i fjädringen onekligen. Det som stör mig lite är att ryggstödet i det mest upprätta läget inte är sa rakt som i camen, hon liksom smyg-halvligger lite och försöker dra sig upp, vill ha ett hack till liksom... men snygg är den onekligen och rosa och fin, skön att köra, smidigare än camen som jag har ocksa, det är som att köra racerbil liksom, hard fjädrin och man far ge vika lite pa komforten medans camen är varan Volvo! Har lovat alla, framförallt mannen att det var den sista vagnen som inköptes i varan vagnskörar karriär!Den som lever far se...
    håller med, det är några grejer dom borde förbättra.
    Men igämförelse med andra vagnar, speciellt att köra tycker jag att been är helt överlägsen. Jag kör med en hand, upp och ned för trottoarer, kan prata i telefonen, hålla ett paraply med den andra,
  • s v e a

hej alla,
    jag svarade på en aslång internetundersökning igår från bugaboo om just been.
    i slutet så stod det att man skulle få en bugaboo pryl, och jag har målat upp en åkpåse eller likvärdigt i huvudet, men det kommer väl en penna som det står bugaboo på.. haha

jag vill klicka in länken här, men iom att jag redan gjort undersökningen kommer jag inte in på sidan längre.

Har ni också fått info om detta? jag fick det på min email som står på garantikortet.

• s v e a

jule skrev 2008-12-14 09:35:21 följande:

Leo och Elliots Mamma skrev 2008-12-14 07:15:36 följande: har samma problem som du... e så kluven på om jag ska fortsätta m alla dessa reklamationer eller försöka häva köpet, har blivit ngn form av hatkärlek till denna vagn nu, har iofs en frog oxå så denna e mer som extravagn men iaf, trist att behöva reklamera varje månad för en vagn som ändå kostar en del...
    shit va lustigt, jag är inne på mitt andra chassis, har aldrig haft problem med handtaget, men bromsarna är lika kassa som det första, Man måste sparka in ena sidan, eller båda ibland.
    Vad menar ni med att bromsarna inte hoppar upp, utan glider?
  • s v e a

1. Kan man fälla vagnen UTAN ATT TA LOSS SITTDELEN?
    2. Kan man vända sittdelen så att sonen åker vänd mot mig?
    3. Hur är fjädringen? Är den kanske helt stum och hemskt stötig? Geckon hade kanonbra fjädring, det kanske är samma på Been?
    4. Visst kan man köpa lösa sufletter för att byta färg på vagnen? Pris?

1, man fäller ihop vagnen i en del, behvöer inte ta bort något.
    2. Sittdelen kan vara vänd mot dig.
    3. Fjädringen tycker jag är jättebra för stadskörning. Den funkar dock sådär bra på grus och i skogen
    3, man kan köpa lösa sufletter. Inte jättemånga färger ännu, och jag vet inte vad dom kostar

• s v e a

Är det någon mer som stör sig på sufletten?
    Min son blir galen då det regnar eller är soligt, eftersom han inte ser någonting åt sidorna.
    Barnen är ju väldigt instängda, vilket är bra då dom ska sova, men inte annars...

• s v e a

jule skrev 2008-12-16 15:58:08 följande:

s v e a skrev 2008-12-16 08:38:39 följande: hm, läste lite slarvigt...ursäkta när d regnar el e soligt så vill man ju självfallet utnyttja så mkt som möjligt av suffleten. dock stör den inte mig el sonen.
    Vi blev fast i regnet härromdagen utan regnskydd, och sonen lutar sig fram och tar tag i sufletten och sticker ut huvudet jättelångt. Det slutade med att jag fick ta tilbaka den helt, då var han jättenöjd, men vi fick många konstiga blickar

ska nog sy en vintersuflett med titthål...
  • s v e a

OT - men jag är graviiiiid!!! Har precis plussat!!
    Kommer nu även att hänga i phil&teds tråden. Fan att inte bugaboo gör smidiga och snygga syskonvagnar!!!

• s v e a

jule skrev 2008-12-22 09:00:26 följande:

s v e a skrev 2008-12-22 04:31:06 följande: grattis till + men P&T´n tycker jag e kass , fast d beror lite på hur långt d e mellan barnen...
    tack, och jag kan anta att phil&tedsen är kass om man gämför med been. Men det kommer att vara 18 mån mellan kidsen så jag har nog inget annat val...
  • s v e a

jule skrev 2008-12-26 22:31:25 följande:

s v e a skrev 2008-12-23 00:25:24 följande: säger faktixt oxå UJ , själv köpte jag en jättebillig beggad BT jogger enbart för transport mellan dagis å hem (helt ok) men nu har barnens förskola köpt in 2 UJ syskonvagnar å jag provkörde dem å den e så skön att köra så m facit i hand skulle jag köpt en UJ syskon från början... menmen nu behövs egentligen ingen syskonvagn enbart i nödfall
    Fast UJ är så bred! Jag skulle föredra att ha barnen brevid varandra, men i Japan där vi bor är till och med been för stor ibland.
  • s v e a

Angelika Miami skrev 2008-12-30 10:37:32 följande:

Hej.... funderar själv på en BEE. Har några frågor, är det gott om plats i varukorgen? Kan barnet ligga rakt i sittdelen??
    Jag tycker att shoppingkorgen är väldigt rymlig, det är dock svårt att få in och ur grejer när barnet sitter framåtvänt, men inga större problem.
    Barnet ligger rakt!
    en kanonvagn!
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden